Kinderbijslag

Hi

Vergeet de kinderbijslag!

Australie is eigenlijk een land waar je voor je zelf moet zorgen. 

Ik vind dat je daar moet vanuit gaan. 

Alles wat je krijgt is meegenomen.

Leer te leven met je eigen loon en doe iets extras mocht je kinderbijslag of wat dan ook krijgen.

Sidonia

Inderdaad Sidonia!!!  Helemaal mee eens, You wins some, you lose some........voor sociale voorzieningen hoef je inderdaad niet echt deze kant op te komen, maar daar staan weer zoveel andere positieve dingen tegenover.
Zoals ik wel eens meer heb geroepen (ergens op dit forum :-D) het gevoel om te emigreren moet uit je tenen komen, als je nu al aan het wikken en wegen bent over zaken zoals kinderbijslag, huur assistentie en pensioen (als je nu nog early 30 bent :)) dan heb je nog een lange weg te gaan ben ik bang.....is mijn mening :)

Groetjes
Syl

Ben ik het helemaal mee eens.
Syl And Sidonia.
Had het niet beter kunnen zeggen.

Gr Ineke

hai,hai.

Dat we geen kinderbijslag in Oz kregen wisten we al en dat heb ik vandaag ook nog een keer te horen gekregen bij de Medicare afdeling(Fam.Assistance).
Maar omdat we nog steeds nederlanders zijn tot we een permanent visa hebben snapte ik het dus niet waarom je dan niks uit nederland kreeg/krijgt.

En ja ik klaagde gister nogal veel maar ik had mn dag niet.
we vinden het schitterend in Oz en genieten er elke dag van dat we hier mogen wezen hoor!!
Voor de rest weten we ook wel dat we de 1e twee jaar nergens aanspraak op kunnen maken en dat is ook geen probleem dat zijn dingen die je van te voren weet.uitkeringen,tandartskosten enz.

Groetjes van ons.
Sas

Hello
Even een vraagje als emigrant heb je de eerste 2 jaar geen recht op socialen voorzieningen. Dus ook geen kinderbijslag. Maar als je kind nou wordt geboren in Australie. Dan krijgt deze een australische nationaliteit. Dus dat kind heeft dan toch wel direct recht op kinderbijslag en de eenmaligen bonus uitkering die je krijgt voor je eerste kind??? Of zie ik dat nou verkeerd....  :? :|
gr. Barry

@ Bear

[size=18pt]JOOOHOOO!!!![/size]

:-*
:baby: :baby: :baby: :baby: :baby:
:-*

[size=18pt]YEAH, GO FOR IT, BARRY[/size]​

I.v.m. het verkrijgen van kinderbijslag:
ik weet nu niet of dit voor alle staten zo is, maar voor Victoria staat wel degelijk vermeld dat als je een permanent visa hebt je onmiddellijk (no waiting period) recht hebt op kinderbijslag (Family Tax Benefit) en ook op een vergoeding voor kinderopvang (Child Care Benefit). Voor alle andere tegemoetkomingen is er een wachtperiode van 2 jaar.
Grtjs,
Nath

Hoi Nath
Dat dagt ik dus ook over SA. Maar door het forum ben ik van meening verandert :|. Interesant.....

Is er misschien iemand die met kinderen en een permanent visum naar australie is gegaan die nu even duidelijkheid kan geven!  :up: Niet dat het voor ons relevant is gewoon uit interessen. Je weet nooit he :roll: :wink:

Wij krijgen (en kregen met terugwerkende kracht) elke 2 weken een bedragje gestort op onze rekening.... Family Tax Benefit/kinderbijslag dus. Het is niet veel maar je hebt er recht op vanaf je aankomstdatum, als je een permanent visum hebt in ieder geval!  :up: Wij zijn hier sinds 12 februari officieel als P.R.-s ...

bij de geboorte krijg je ook 3000 dollar premie volgens mij

Kinderbijslag is hier veel beter dan in NL, ik krijg zelf, 3X zoveel als in Nederland, groot gezin beginnen Bear................

Willem

:-o Hier veel beter??? 36 dollar in de 2 weken??? Mmm,wel maar 1 kind ja..... maar ik hou het hier toch maar bij!!  :wink:

Begrijp ik niet goed, krijg ongeveer 400 dollar per twee weken!! en daar bovenop nog rent assistance van ongeveer 80 dollar, ook per twee weken. dat is wel met 2 kinderen. 11 en 13 jaar oud

Willem

Bofkonten....!! Wij kregen in het begin wel iets meer maar sinds ik ook ben gaan werken zitten we boven de grens voor de huursubsidie, die is dus helemaal vervallen. Kinderbijslag dat we nu krijgen schijnt het minimum te zijn. Niet dat we rijk zijn hoor, was het maar waar..!!  :lol:

Niet treuren Antira je bent in goed (?!) gezelschap, wij krijgen ook zo goed als nix, nada, noppes. En wij verdienen toch ook echt niet veel (zitten op het moment op 1 salaris). Wij krijgen ook echt maar anderhalve dollar :-D, but I am happy :up:

Groetjes
Syl

:-D :-D inderdaad, luiers, nachtvoedingen (gelukkig allemaal lang achter de rug), vieze vette vingertjes en je nek breken over het speelgoed is meer dan goud waard :up:

Groetjes
Syl

:lol: Vlak dit niet uit: thuiskomen van je werk in een huis waar een bom zojuist ontploft blijkt te zijn en een puberdochter die lekker lui hangt voor de t.v. terwijl de vaatwasser uitgeruimd had moeten worden en ze dan plotsklaps aan haar huiswerk 'moet', met nog even de vraag: wat gaan we eten??? GEWELDIG TOCH?? Met een zoon die nog in Nederland zit en zich klaarmaakt om hierheen te komen maar alles 'dalijk' of 'volgende week' nog moet doen.... HEERLIJK gewoon!!?!?  :p Joehoe....we zijn rijk, rijk, rijk!!!

Back