Kinderbijslag

Wij hebben geen kinderen, maar wel huisdieren.
De hond, Buddy, doet ook niet alles wat hem gezegd wordt. Met bv. "zit", kijkt hij je aan met een blik van; "Wat schuift dat?", of "kom hier"; "Krijg ik er wat voor?". En dan zijn speelgoed opruimen achter hem.
De kat ook, luisterd als de beste!!! :cry: Vaak liggen ze te slapen, en komt er ook niets uit hun handen.
Afwassen, opruimen etc, vergeet het maar.
Voor ons is er ook geen "kinderbijslag" te regelen. Alleen hondenbelasting!! :cry:

But we do love them.

Rene

[quote author=sidonia link=topic=1266.msg37002#msg37002 date=1132258282]
Hi

Vergeet de kinderbijslag!

Australie is eigenlijk een land waar je voor je zelf moet zorgen. 

Ik vind dat je daar moet vanuit gaan. 

Alles wat je krijgt is meegenomen.

Leer te leven met je eigen loon en doe iets extras mocht je kinderbijslag of wat dan ook krijgen.

Sidonia
[/quote]

Helemaal mee eens. Natuurlijk is het makkelijk omdat je het gewend bent in nederland maar nu je daar bent is het tijd om te genieten van alles waar je zo lang op hebt gewacht.

Groeten Arno en Annemiek
:) :-D

Tip: op het moment dat je in Nederland niet meer staat ingeschreven, verlies je ook je recht op kinderbijslag in Nederland( praat uit eigen ervaring ).  Met andere woorden als je dus zorgt dat je ergens ingeschreven staat bv,het adres wat je evt gebruikt als postadres  dan krijg je gewoon je kinderbijslag en er is niemand die je vragen gaat stellen(tenminste zolang je geen slapende honden wakker maakt :wink: )

Groetjes Sander :up:

Hallo Sander,

Volgens mij heet zoiets fraude en lijkt mij dit geen goede tip.

Ik zie trouwens dat je bent geslaagd voor je Ielts, nog gefeliciteerd.

groeten Wim

[quote author=wimellen link=topic=1266.msg53300#msg53300 date=1143383250]
Volgens mij heet zoiets fraude en lijkt mij dit geen goede tip.
[/quote]Ik heb over dit onderwerp contact gehad vanuit Australie met het SVB, en ze hebben tegen me gezegd dat als ik nog gewoon ingeschreven had gestaan het geen probleem zou zijn. Voorwaarden dat je niet langer als 2 jaar in het buitenland mocht zijn, want dan zou het komen te vervallen. Voor ons gaat het niet meer op omdat je je vanuit het buitenland niet ergens meer in kan laten schrijven. Dus dit is echt geen fraude.

Je moet wonen op de plek waar je staat ingeschreven (its the law). Als je je ergens inschrijft om vervolgens geld te vangen dan is dat toch echt niet OK.

Mijn schoonvader heeft 5 jaar bij ons ingeschreven gestaan terwijl hij in Australie woonde, en de gemeente was hier van op de hoogte. Geen enkel probleem. Net als het verhaal over de kinderbijslag of ze snappen de Law niet of ze snappen het wel en mag het gewoon. Ik vertel alleen maar wat ons is vertelt.

Hallo Sander,

In je tekst schreef je al ( als je geen slapende honden wakker maakt). Dit suggereert voor mij althans dat het dus niet de juiste manier is.

Misschien proberen mederwerkers van de SVB op één of andere manier "aardig te zijn " Als je bent geëmigreerd behoor je geen kinderbijslag te krijgen of je moet aan een aantal voorwaarden voldoen.
Op site SVB staat dat als je bv in Australië woont je aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Eén van de voorwaarden is dat je verzekerd moet zijn voor SVB. Hiermee wordt bedoeld dat je, een vrij hoge, premie moet betalen ect. Dit heeft met name te maken met personen die bv voor twee jaar worden uitgezonden door hun bedrijf en vervolgens gewoon premie blijven betalen voor pensioen/AOW ect.

Het zou wat mij betreft ook volstrekt oneerlijk zijn t.o.v. de Nederlandse belastingbetaler die mijn "droom" een beetje gaat financieren.

groeten Wim

Vandaag bij Centerlink geweest, en vanaf het moment dat we ons visum hebben, hebben we gewoon recht op kinderbijslag  :roll: . Ik heb altijd begrepen dat je de eerste twee jaar daar geen recht ophad, maar dat klopt dus niet, tenminste iig niet voor ons visum (subclass 139).

Klopt Sander, bij elk permanent visum heb je volgens mij direct recht op kinderbijslag!
Die 2 jaar geldt volgens mij alleen voor uitkeringen, bv werkeloosheid.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1266.msg56936#msg56936 date=1145603907]
Klopt Sander, bij elk permanent visum heb je volgens mij direct recht op kinderbijslag!
Die 2 jaar geldt volgens mij alleen voor uitkeringen, bv werkeloosheid.
[/quote]Social securitie's heb je idd geen recht op in die eerste 2 jaar, ik dacht dat kinderbijslag hier ook onder viel. Nou toch nog een meevaller  :-D

Kinderbijslag is ruim okee; beetje afhankelijk van je inkomen, uiteraard, maar wij vangen ongeveer $500 per maand.

3 maanden en je bent met zijn drieen op en neer naar Auckland!

Marc

[quote author=SiMaKy link=topic=1266.msg57606#msg57606 date=1146100981]
Kinderbijslag is ruim okee; beetje afhankelijk van je inkomen, uiteraard, maar wij vangen ongeveer $500 per maand.
[/quote]

Jemig wat een geld!

$500 per maand??? nou, wij zitten financieel gezien ergens in de midden moot maar dat bedrag halen wij bij lange niet...

Volgens mij had ik op de site van center link gezien dat het een maximaal bedrag was van 1367 dollar per jaar was!

[quote author=memswear link=topic=1266.msg57740#msg57740 date=1146216366]
is die 1367 dollar per kind?
[/quote]Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij wel.

Back