Kom ik er ooit? Help...

Jordy

New Member
Beste mensen,

Nadat mijn vorige optie (Skilled Working Visa) in duigen is gevallen, moeten wij voor een Temporary Business Sponsored Visa gaan. Maar stel voor dat al een werkgever zo gek krijg om door deze hele papierwinkel te gaan, hoe lang duurt het dan nog voor ik een visum heb? En tevens..., daarna moet ik alles nog in Nederland gaan regelen, dus haakt een werkgever dan niet af? In wezen moet ik dus voor een baan solliciteren voor over een jaar ofzo. Welke werkgever zit hier op te wachten? Of maak ik nu een denkfout? Dringend hulp gevraagd....

Onwijs bedankt alvast,
Jordy Bos...
 
Afhankelijk van wat je kwaliteiten zijn kan zo'n visum erg snel geregeld worden, waarschijnlijk nog sneller dan dat jij je zaken hier kan regelen!
Ik heb volgens mij al eens ergens gelezen een kwestie van weken!
Je kunt dus best op actuele banen solliciteren, als je zelf maar snel genoeg weg kan?
 
Hallo Jordy,

Wij (Eric en Mireille) kregen net het superslechte nieuws dat we ook enkel met een Employer Sponsered visum in Australië kunnen geraken...(ik kwam een paar punten tekort omdat mijn man zijn huidige job niet op de MODL lijst voorkomt...).
Wij gaan voor 3 weken naar Down Under in februari en zetten ook alles op alles om een job te vinden, dat is de enige mogelijkheid die ons rest. Wij zijn dan nog met z'n tweeën, dus één van ons zal sowieso moeten achterblijven om alles te regelen (verkoop huis, auto en al de rest) als het lukt uiteraard...
Gewoon dit even om je een hart onder de riem te steken dat wij in hetzelfde schuitje zitten; vanaf de maand december gaan we volop solliciteren.

Succes toegewenst en groetjes vanuit België !
 
mijn colega is ook gesponsored door het bedrijf en dat duurde maar een week of 6 voordat alle papieren geregeld waren.
zijn persoonlijke dingen duurde nog langer.

veel sucses met het vinden van een baan en dan zal het wel goed komen.

de groeten,

Hein
 
Back
Top