Kosten permanent visum (190)

Mountains

XPdite Sponsor
Voor iedereen die geen idee heeft wat voor kosten er allemaal komen kijken bij de aanvraag van een visum heb ik hieronder onze kosten gezet. Let op dit zijn de kosten voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen.
In ons geval State Nomination 190. Ben je alleen of met twee personen dan is het kostenplaatje natuurlijk anders. Nogmaals dit is ons lijstje en er zullen mensen zijn die meer of minder hebben betaald. De prijzen zijn afgerond inclusief reiskosten en houdt rekening met prijsverschillen bij beroeps erkennende instanties en emigratiebureaus.

Beroepserkenning € 700,00
IELTS 2 personen € 420,00
Notaris, vertaalbureau, diplomabeschrijvingen € 650,00
Gemeente, paspoorten uittreksel enz. € 240,00
Frankeerkosten, bankkosten, kopiëren etc. € 150,00
Keuringsarts Amsterdam (medicals) € 600,00
Emigratiebureau € 5200,00
Visa kosten DIBP € 4600,00

In ons geval dus ongeveer € 12.500,00 euro
en dan heb je een papiertje dat je het land in mag en mag komen werken :confused:
 
hahahahaha:p:p:p het is niet voor niks hoor @Marcus_Q
4 personen voor dat geld, ik vond het nog wel meevallen (begrijp me niet verkeerd, het is veel geld) maar dan heb je ook wat!
 
Voor iedereen die geen idee heeft wat voor kosten er allemaal komen kijken bij de aanvraag van een visum heb ik hieronder onze kosten gezet. Let op dit zijn de kosten voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen.
In ons geval State Nomination 190. Ben je alleen of met twee personen dan is het kostenplaatje natuurlijk anders. Nogmaals dit is ons lijstje en er zullen mensen zijn die meer of minder hebben betaald. De prijzen zijn afgerond inclusief reiskosten en houdt rekening met prijsverschillen bij beroeps erkennende instanties en emigratiebureaus.

Beroepserkenning € 700,00
IELTS 2 personen € 420,00
Notaris, vertaalbureau, diplomabeschrijvingen € 650,00
Gemeente, paspoorten uittreksel enz. € 240,00
Frankeerkosten, bankkosten, kopiëren etc. € 150,00
Keuringsarts Amsterdam (medicals) € 600,00
Emigratiebureau € 5200,00
Visa kosten DIBP € 4600,00

In ons geval dus ongeveer € 12.500,00 euro
en dan heb je een papiertje dat je het land in mag en mag komen werken :confused:
Huhm? Heb omgerekend 560 eurie betaald voor AASW, heb jij die extra variant gedaan?

Maar zeker een aantal schrikwekkende bedragen..... wij sparen nog even door tot e=aan de EOI....
 
Dat is wat wisselkoersen doen, en de Australische red tape.
Vandaag deze prijs morgen weer anderso_O
Wij hebben 1000 dollar rechtstreeks aan de aasw betaald met de wisselkoers van toen was dat 700 euro.
Die wisselkoers blijft trouwens wel een bron van zorg
Anderhalf jaar geleden stond hij op 1,17 vijf jaar geleden op 1,81 inmiddels rond de 1,50

Als je 100.000 euro overmaakt op het slechtste moment scheelt dat dus 64.000 au dollars netto:mad:
Daar kun je een jaar ruim van leven in ozzie:rolleyes:
Jan
 
Is inderdaad niet misselijk zulke bedragen. Dan ben ik blij dat wij maar één visum nodig hadden voor mijn partner. En dan moet je ook nog verhuizen!
Met geld overboeken is het inderdaad goed het juiste moment kiezen, scheelt veel geld. Wij zijn wat dat betreft blij dat we niet anderhalf jaar geleden gingen, nu veel meer dollars mee!
 
Als je 100.000 euro overmaakt op het slechtste moment scheelt dat dus 64.000 au dollars netto:mad:
Daar kun je een jaar ruim van leven in ozzie:rolleyes:
Jan[/QUOTE]
if only I could.....:D 100.000 euro
 
Met geld overboeken is het inderdaad goed het juiste moment kiezen, scheelt veel geld. Wij zijn wat dat betreft blij dat we niet anderhalf jaar geleden gingen, nu veel meer dollars mee!
yep :( de wisselkoers van nu vergeleken met degene die wij hadden scheelt ons ook tienduizenden dollars :(
 
Als je 100.000 euro overmaakt op het slechtste moment scheelt dat dus 64.000 au dollars netto:mad:
Daar kun je een jaar ruim van leven in ozzie:rolleyes:
Jan
if only I could.....:D 100.000 euro[/QUOTE]

Mhh $64.000.00 ruim van leven in Australie, hangt er vanaf of je alleen gaat of een gezin achter je hebt.
 
if only I could.....:D 100.000 euro

Mhh $64.000.00 ruim van leven in Australie, hangt er vanaf of je alleen gaat of een gezin achter je hebt.[/QUOTE]
Ik heb ze niet maar ik zou er zeker wel van kunnen leven een jaartje, zelfs in Sydney.
 
Tja was is ruim leven? Dat bedoel ik meer in ruimtelijke zin dan in geld uitgeven. :D
Ik hoop toch wel dat 5300 dollar NETTO per maand genoeg moet zijn in Australië om van te leven!
 
Ruime tuin @Mountains van 8 bij 10 midden in Sydney, dus daar zal het niet aan liggen.
5300 met zijn vieren? Moet toch te doen zijn of roep ik nu iets heel raars? Ik heb geen kinderen, geen idee wat zij "kosten" :cool:
 
Back
Top