Kosten voor water, elektra etc.

Ik heb deze draad met belangstelling gelezen. Als Aussie die verdwaald is in Nederland heb ik wel het voorrecht hier een luxe leven te leiden. Mijn Aussie hart geeft me echter wel de instelling dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt als je maar je natje en je droogje hebt en gelukkig bent. Hoeveel heb je eigenlik nodig? Als je in Nederland een eigen huis hebt en die verkoopt kun je over het algemeen een zeer mooi huis kopen in Oz. Hypotheek lasten heb je dus niet meer....een aanzienlijke besparing dus!

Verder een beetje eten (BYO), autootje, benzine, rates etc.....nee zoveel heb je niet nodig en je woont natuurlijk wel in het beloofde land!  WAT DOE IK NOG HIER?  :cry: Oh ja ik wet het weer....dat luxe leventje waarvan ik net heb uitgelegd dat het humbug is  :wink:

Anybody wanna buy a fully furnished house near The Hague?  :wink:

[quote author=Bear link=topic=245.msg16638#msg16638 date=1117489654]
idd, ... het beloofte land. Je hoeft ook nooit meer te koken of wat dan ook. Je wordt alleen nog maar uitgenodigt op feestjes en bbq :up:
Ja, toch Miel..... :? :-D
hypocrite.gif

SPOT ON, Mate!!!!!

clown.gif
clown.gif

[/quote]

mieltje gaat nu slapen zodat zij kan dromen over het beloofde land

:drinking: :beach: :tent:

[quote author=Fletch link=topic=245.msg16639#msg16639 date=1117490076]
Mijn Aussie hart geeft me echter wel de instelling dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt als je maar je natje en je droogje hebt en gelukkig bent. Hoeveel heb je eigenlik nodig? .......

Verder een beetje eten (BYO), autootje, benzine, rates etc.....nee zoveel heb je niet nodig en je woont natuurlijk wel in het beloofde land!  WAT DOE IK NOG HIER? 
[/quote]

Precies! Zo denk ik er ook over.... :wink:

Enne....inderdaad....WAT DOE JE HIER NOG.....!?

Het ligt er ook maar net aan waar je gaat zoeken naar een huis. Als je echt in het centrum van een grote stad wil zitten... Dan ben je meer geld kwijt adn in een leuke suburb. Ik heb al genoeg huizen te huur zien staan op internet voor een dollar of 250 per week en die zijn ook al aardig luxe.....
Ik vind persoonlijk die 250 dollar per week al aardig, maar dat komt, omdat ik hier in NL goedkoper uit ben. We wonen dan wel op 90 m2 op 2 hoog, maar dat is perfect voor z'n tweeen. Als je al kleiner woont, hoef je in Oz denk ik ook niet zo veel. We denken ook absoluuut nog niet aan kinderen, dus ook daar hoeven we geen rekening mee te houden.

En ook niet onbelangrijk..... De benzine is in Oz ook vele malen goedkoper. Als je even van woon/werkverkeer uit gaat en van boodschappen doen zal dat in veel gevallen, qua afstand, ongeveer hetzelfde zijn als in NL, dus dan ben je daar wel goedkoper mee uit lijkt mij.

Ik lees met aandacht dit topic maar.......(ok heb je mij weer) er staat me toch wat tegen dat kan natuurlijk aan mij liggen! En dat is het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Quote from: Sabien on 30 May 2005 21:21
Quote from: sterik on 30 May 2005 19:52
precies, daar zit het verschil, ik hou wel van luxe en van de 4 andere die ook nog mee gaan. Is toch wel anders dan dat je alleen gaat, toch!

ben nog niemand tegen gekomen die erheen gaat om er rijker van te worden?

huh??? wie heeft het daar over dan? Jijzelf. Weer een overbodige en domme opmerking. Deze topic gaat over kosten voor water, elektra etc. Dus laten we het daar maar over hebben dan, toch!
En niet over dat gezwets van je.
Kan het allemaal wat vriendelijker of zit iemand hier te treiteren??? Als het allemaal niet zo bedoeld is heb ik niets gezegd ( :sorry:).

Mijn Aussie hart geeft me echter wel de instelling dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt als je maar je natje en je droogje hebt en gelukkig bent. Hoeveel heb je eigenlik nodig?
Prima opmerking Fletch! :) Helemaal met je eens!

Kan me wel voorstellen dat men vergelijkingen probeert te trekken zodat je enigszins een idee krijgt van wat je te wachten staat in je nieuwe land. Maar het is toch heerlijk om je in iets compleet nieuws te storten? Go with the flow :)

Erik, misschien wel aardig als je iets genuanceerder uit de hoek probeert te komen? Het is logisch dat niet iedereen het met elkaar kan zijn, toch?

Groetjes
Syl

Hey people,

Laten we chillen en elkaars mening respecteren...

:wink:

Ik heb het koud gekregen van het ge-chill van AJ...kan iemand de kachel aandoen (met de elektriciteit waar het over gaat in dit topic) :-D

Jeetje ik dacht dat ik lekker bezig was met de hele emigratie bureau discusie. Maar wat hier allemaal gebeurd :-x

:-D

Jaha...want als je gewend bent aan tropische temperaturen en het is ineens in de winter "maar"18 graden wordt het wel tijd voor de kachel...... :wink: Las dit verhaal laatst van emigranten in Perth geloof ik. Ongelovelijk, hier zou je er niet eens aan denken om bij 18 de verwarming aan te doen.....

Gr. Sab

In die 5 maanden dat ik in Parramatta heb gewoond (suburb Sydney) ben ik ook een aantal keren bij kennissen in Orange geweest (ong. 300 km westwaarts over de Blue Mountains)...Daar moest ik toch echt 's morgens ijskrabben van de auto en zijn we nog het bos ingeweest om hout te sprokkelen....het kan er dus idd koud zijn..

En waarom, waarom precies op het moment dat ik met een collega naar de Jenolan Caves ben geweest, worden we op de terugweg verrast door een dik pak sneeuw (rond de 20 à 30 cm)....(ik ben de sneeuw wel gewend :p )

Heb me altijd laten wijsmaken dat de winters in Sydney niet kouder zijn dan  + 8-10 graden.........?

Sneeuw had je toch alleen maar in Melbourne en de Snowy Moutains.....? :p

Ik woon 26 jaar in Melbourne en heb nog nooit sneeuw gezien. Ik weet niet wie fabeltjes verteld.

Brisbane 2 weken geleden:
0,10114,5009600,00.jpg

(ok, dit was hagel, geen sneeuw, en het was nog steeds een graad of 20, maar 't was wel een raar gezicht...)

[quote author=Sabien link=topic=245.msg16922#msg16922 date=1117629353]
Heb me altijd laten wijsmaken dat de winters in Sydney niet kouder zijn dan + 8-10 graden.........?
[/quote]

Inderdaad werd het in Sydney op het moment dat ik er was ook niet kouder dan de temperatuur die jij aangeeft....
Maar de Jenolan Caves zijn ongeveer 180 km verwijderd van Sydney....Orange dan 300 km....

Ik heb niet veel aardrijkskunde-kennis, maar waar we hier in NL nog een zeeklimaat hebben, heeft Duitsland toch alweer een gematigder klimaat....En vanaf de kustlijn van Nederland - Duitsland ben je volgens mij al met minder dan 300 km (ik woon zelf ong. 40 km van de Duitse grens)...

[quote author=Jan H. link=topic=245.msg16927#msg16927 date=1117630035]
Ik woon 26 jaar in Melbourne en heb nog nooit sneeuw gezien. Ik weet niet wie fabeltjes verteld.

[/quote]

Serieus geen sneeuw in Melbourne........? Hebben ze me echt wijs gemaakt....maar het klopt toch wel dat het er in de winter een stuk kouder is dan sydney?

Melbourne ligt ongeveer 1000 km zuidelijker dan Sydney....dus verder dan de evenaar...

Ga maar eens van Amsterdam af gemeten 1000 km van de evenaar af (naar het noorden dus)...dan zit je ergens in Noorwegen/Zweden.....en das volgens mij wel brrrr.......zal niet helemaal een wetenschappelijk correcte onderbouwing zijn....

Back