Kosten voor water, elektra etc.

Ja hoor....heb vroeger ook aardrijkskunde gehad....

Maar uit de reactie van Jan blijkt toch wel wat anders: wie mij heeft wijsgemaakt dat het sneeuwt in Melbourne in de winter........?

Maar dan nog gedragen de klimaatsystemen zich anders in australie omdat het eigenlijk 1 groot eiland is, met zoals je al zei invloed van zee-bergen etc.......

Maar 1 manier om het te weten........er gaan wonen!!!!!!!

Ja, Australie is een groot eiland, maar in principe zijn alle werelddelen dat toch?

Australie is volgens mij qua oppervlakte net zo groot als Europa (uitgezonderd Scandinavië)..dus ook al is het een groot eiland, toch kun je niet meer spreken van een zeeklimaat in Alice Springs, alleen omdat Australie een groot eiland is....

Hoi,

Als wij het over aardrijkskunden hebben, dan het volgende:

- Australie heeft een oppervlakte die gelijk is van iets verder dan de canarische eilanden tot aan bijna het einde van de zwarte zee en van het zuidkust van Noorwegen to aan de noord kust van Libye.
- Frankrijk heeft 3 verschillende klimaten: oceanisch-, berg- en mediterraansklimaat.

gr

Citavm 

[quote author=Sabien link=topic=245.msg16933#msg16933 date=1117630468]
[quote author=Jan H. link=topic=245.msg16927#msg16927 date=1117630035]
Ik woon 26 jaar in Melbourne en heb nog nooit sneeuw gezien. Ik weet niet wie fabeltjes verteld.

[/quote]

Serieus geen sneeuw in Melbourne........? Hebben ze me echt wijs gemaakt....maar het klopt toch wel dat het er in de winter een stuk kouder is dan sydney?
[/quote]

Ik ben in Melbourne opgegroeid en de enige sneeuw die ik ooit had gezien was op Mount Hotham! Geen sneeuw in Melbourne dus!  :cool:

Maar hoe koud wordt het daar dan in de winter.....? Koud genoeg voor de dikke winterjas en de verwrming vol aan?

Gr. sab

Hi all

Het is nu half zeven 's ochtends, op de tweede winterdag, in Brisbane...en ik zit met een dikke trui aan (met de mouwen over mijn handen getrokken (je kent het wel koude vingers) en ik heb de Airco aan staan.....reverse cycle dus op verwarmen..... :cold: 't is nie warm nie!

Geen dubbele beglazing, geen spouwmuren en een graad of 8 buiten (EN binnen dus)

Groetjes
Syl (from Sunny Queensland)

ooooohhhh, daarom zijn de huizen zo goedkoop- dat scheelt een hoop in extra bouwkosten. Syl, nu is de tijd gekomen om je eigen persoonlijke Ug boots aan te schaffen.
groetjes Miel

[quote author=Hans de Visser link=topic=245.msg16928#msg16928 date=1117630072]
Brisbane 2 weken geleden:
0,10114,5009600,00.jpg

(ok, dit was hagel, geen sneeuw, en het was nog steeds een graad of 20, maar 't was wel een raar gezicht...)

[/quote]

Wie is dat op de foto? Ben jij dat Hans. Ik vind nl altijd leuk om te zien wie er nou achter de usser namen zitten van het forum :up:

Temperatuur in Melbourne. Ook hier kennen we goede zomers en winters en slechte zomers  en winters.

Dus jouw vraag van hoe koud is het in Melbourne is hetzelfde als ik vraag :Hoe koud is het in Nederland in de winter.  Je hebt zachte winters in Nederland met praktisch geen sneeuw, andere winters vriest het 10 dagen 10 graden onder nul en een paar keer per eeuw heb je een elfstedentocht.

Laat ik daarom een gemiddelde nemen.
Ik heb het over Melbourne en niet de Staat Victoria want Victoria is 5 x zo groot als Nederland. Wij kennen ook bergen, je kunt skieen 2 uur rijden van Melbourne , dat is country en 3 uur rijden is downhill, dit een paar maanden per jaar, soms 2 maanden, soms 4-5 maanden.

Wij kennen hier de winter van 1 juni tot 1 september.
Vandaag wordt het 12 graden, het kan volgende week 20 graden zijn, maar ook 7 graden.
Midden in de winter is dus juli/augustus en ik heb het een paar  keer meegemaakt in al die jaren dat men de voorruit een "beetje" moest krabben als de auto buiten staat.
Het allerlaagste hier is rondom 0 graden 's nachts en 'smorgens 2-3 graden, dan kan het overdag in het ergste geval 5-6 graden zijn, dit kan een paar dagen slechts per jaar zijn.
Er zijn winters dat de temperatuur niet beneden de 8 graden komt overdag.
Dus warme kleding in juli/aug is wel aan te bevelen, vaak is gewoon een dikke trui voldoende, anderen willen een dikke overjas. De meeste mannen lopen in een korte jack of dikke trui.
De allermooiste tijd in Melbourne is herfst en lente, over het algemeen 20-25 graden (hadden veel 28-30 afgelopen herfst).  Zomers kunnen op hun piek (begin Feb) bijzonder heet maar wel kurkdroog zijn.
Vaak hebben we hogere temperaturen in de zomer dan Brisbane, vaak 35-40 maar slechts 2 weken of zo, en meestal 1 of  2 dagen boven de 40, maar R.H. van 30 procent. In Brisbane bij 30 graden is die R.H. dus 85-90 percent, soms 95 en dat is zweten geblazen.

Wel moet ik zeggen dat de temperatuur meer stabiel is in OZ dan in NL.
Dan nog iets: Mist komt vrijwel niet voor, ik heb het in al die jaren maar een paar keer  meegemaakt dat het zicht "ietsje" belemmert was vanwege de mist.
Je hebt in de winter wel eens wat onbetekende vlaagjes mist hetgeen je in NL geen mist zou noemen.

[quote author=Bear link=topic=245.msg17046#msg17046 date=1117662841]
0,10114,5009600,00.jpg

Wie is dat op de foto? Ben jij dat Hans. Ik vind nl altijd leuk om te zien wie er nou achter de usser namen zitten van het forum :up:
[/quote]Ja, ik ben degene op de slee. :mrgreen:

Nee, geintje, ik ben toch echt al iets ouder dan dat (qua leeftijd dan ;) ). Foto komt van internet: http://www.news.com.au/story/0,10117,15346998-2,00.html

Back