Laatste stand van zaken: Op naar Perth

Frank100

New Member
Hallo allemaal!!

Omdat wij 02-05-07 vertrekken naar Perth lijkt het me een mooi moment om een "de laatste stand van zaken" te starten. Wij zijn in November 2005 gestart met onze procedure (Marion (mijn vriendin)) en ik hebben hebben toen onze IELTS gedaan in Amsterdam. Vervolgens ben ik maanden bezig geweest met mijn CDR (onderdeel van de skills assessment voor een engineer), (ik ben werktuigbouwer en marion is juf op de basisschool). Dat vond ik eigenlijk de vervelendste klus, die CDR. Uiteindelijk hebben we onze aanvraag op 08-08-06 verstuurd.

We hebben onze VOGs en medical gefrontload in november 2006 en op 16-01-2007 krijgen we de verlossende e-mail van DIMA (your visa has been granted).....heerlijk wat  er dan door je heengaat. Moet wel zeggen dat we omstreeks oktober 2006 nog wel even een stress momentje hadden omdat we dachten dat DIMA onze aanvraag kwijt was, maar gelukkig bleek dat niet het geval.

Ja en dan heb je je skilled independent visum.....Alles wordt opeens concreet en je kan echt gaan plannen. We hadden al diverse makelaars over de vloer gehad, en er ook al eentje uitgekozen, dus een paar dagen later stond ons huis in de verkoop.....Ondertussen onze paspoorten opgestuurd naar Berlijn, en daar stond het dan "holder permitted to remain in Australia indefinitely".

Binnen een week hebben we ons huis verkocht (voordeel van wonen in de Randstad)......en zijn we de verhuizers-markt gaan verkennen.....prijzen tussen de 4500 en 6200 voor een 20-voeter......hmmmmm, uiteindelijk gaan we in zee met KHZ (beste prijs-kwaliteit verhouding, hopen we (de kwalitet moet nog blijken :p).

Op 15-03-2007 had ik mijn laatste werkdag :grin: :grin:. Ik had nog bijna 6 weken vakantie dagen staat, een die mocht ik gelukkig allemaal opnemen (mits ik maar ruim van te voren zou opzeggen). Dus ik heb nu betaald vrij tot 01-05-07. Marion stopt op 01-04-07, met werken....en dan staat onze laatste maand voor de deur....alle weekenden zitten al vol gepland, met etentjes, familie reunie-en, verjaardagen etc.....Op 28-04-07 wordt ons huis leeggehaald, 01-05-07 is de overdracht van ons huis en op 02-05-07 vertrekken we om 12.00 naar Perth....Het wordt spannend allemaal.

Onze kleine meid (wordt op 09-04-07 3 jaar) vindt het allemaal wel best. Wij zijn afgelopen zomer op vakantie geweest naar Workum...."Workum en Australie zijn allebei heeeeeeeel ver weg", zegt ze. Verder snapt ze er natuurlijk nog weinig van.....Ik zie haar in mijn dromen al wel lekker rondhuppelen in haar zomerjurkje, op haar blote bruine voetjes, door het witte zand rennen, een kangaroo aaien en in het warme water spartelen.....Het komt wel goed met haar......

Ik heb nog geen baan, wel al wat gesprekken geregeld in de eerste week in Perth en Fremantle, en ik heb ook nog wat andere lijntjes uitstaan, maar nog steeds niets concreets.....Ik heb me daar een tijd lang wel een beetje zorgen over gemaakt, maar nu heb ik me erbij neergelegd......We gaan eerst ook een beetje "mentaal landen" lekker even op vakantie, de omgeving verkennen, door de suburbs rijden, etc, en daarna pak ik wat ik pakken kan (qua werk), ik zie het wel........

Tot dusver "ons verhaal" wordt zeker vervolgd......

Gr Frank

Lekker zeg :up: Veel succes met de laatste loodjes en natuurlijk heel veel plezier in Perth, maar dat zal wel lukken!

Klinkt goed allemaal Frank. Ook de verkooptijd van jullie huis. Mail of PM me ajb even de gegevens van de verkopende makelaar. Geniet van je vrije dagen en succes met de laatste loodjes. Groet, Frank

Hi Frank, een geweldige beschrijving van hoe het nu met jullie gaat!! Heel leuk om te lezen en het mooie is dat je dromen over je kleine prinsesje al heeeeeeel snel uitkomen  :up:

Groetjes,
Lela

Hi Frank

Te gek allemaal voor jullie!
Nog even in je zit in het vliegtuig naar Perth, kan 1 ding zeggen het is hier te gek.

Groetjes Erna

Hoi Frank,
Alvast welkom in Perth. Ook wij hadden nog wat weken vrij aan het eind van ons dienstverband, maar hebben er wel voor gekozen om zsm naar Perth te vertrekken (April 2006). Onze 1e paar weken hier waren dus in feite betaalde weken ;-). De overdracht van ons huis was (ook!) op 1 mei, dat is door de makelaar afgehandeld. 1 of 2 dagen het geld binnen op de rekening en daarna overgeboekt naar Australie...

Wat leuk, wij vertrekken ook op 2 mei maar dan naar Sydney.

Veel plezier de laatste weken in Nederland.

:up:

Hoi Frank,

Ziet er goed uit. Veel succes met de laatste dingen regelen. Dan zijn een paar weken vakantie wel handig.
Ik heb je ook even een persoonlijk pm gestuurd.

Gerry

Hoi Frank & Marion en Bo!

Tot snel in Perth en succes met jullie laatste zaakjes regelen!

Groetjes Menno, Marie-José, Marlon en Nick

Hoi allemaal,

Gaat super zo te lezen, geniet van de laatste weken in Nederland en alvast veel succes in Perth. 

Groetjes,
Susan

Wat leuk allemaal zeg!!! Bedankt voor jullie reacties.....

@Lela : leuk over dat prinsesje!!

@Erna : Welke suburb woon je?

@Perthpete : Ik heb je site laatst bezocht. Wat een fantastisch huis hebben jullie zeg!! Welke suburb wonen jullie (en is het een beetje te betalen zo'n optrekje :smile:). Verder heb ik ook gelezen dat jullie 1 keer in de zoveel tijd met een groepje gaan wandelen. Ik wil mezelf niet uitnodigen hoor...... (maar doe het stiekem toch)......lijkt me nl heel leuk en gezellig!!

@AJ : Ook spannende tijden voor jouw dus. Ook al gestopt met werken? Veel afscheidjes e.d. in het vooruitzicht de komende weekjes? Jij in ieder geval ook heel veel succes met de laatste loodjes!!

@Marie : Juni gaan jullie he!! We gaan zeker voor een BBQ en een VB op het strand met de kids. lijkt me heel leuk om elkaar aan de andere kant van de wereld weer te zien!!! Gaan we doen ok?

Wordt weer vervolgd!! Gr Frank

Frank,

Je bent welkom op de wandelingen hoor. Stuur me effe je email adres (via PM), dan voeg ik je toe aan de lijst om de uitnodiging(en) te ontvangen (en zou je vanaf juni mee kunnen wandelen dus). In principe elke 1e zondag van de maand..... (Kun je alvast vrijhouden ;-).

Over ons huis, zo op het forum zal ik geen prijzen noemen. Wel dat we in Darch wonen (14km hemelsbreed ten noorden van Perth). Kijk gerust op real estate sites om een idee te krijgen.

Hoi Frank

Wij wonen in East Perth. Wat heerlijk dat jullie je huis zo snel verkocht hebben.
Hebben jullie een idee waar jullie willen gaan wonen in Perth.
Succes met de laatste dingen in Nederland en alle *afscheidsfeestjes*.

Groetjes Erna

Heel veel succes in de komende spannende weken. Jammer dat we volgeboekt waren maar dat aanbod van die 'vakantie' in QUINNS geldt nog steeds uiteraard....
Lon van Ron en Lon

[quote author=Frank100 link=topic=6789.msg85511#msg85511 date=1174814917]
@AJ : Ook spannende tijden voor jouw dus. Ook al gestopt met werken?
[/quote]

Ja hoor, ben ook gestopt met werken, maar ik moet nog wel naar kantoor. :grin:

Hoe laat vertrekken jullie eigenlijk?

:plane:

Hey Frank,

Die BBQ komt er zeker! Elke dag wachten we op die grant-letter pffff vandaag weer niets....Whaaa :lol:

Maar het zal niet lang meer duren,
Succes en veel plezier met jullie afscheidsborrels :wink:

Groetjes Marie

Playdate voor jullie meisje??
Ons mannetje is ook 3 jaar en mist zijn vriendinnetje uit Nederland. We zijn hier in februari gekomen. Als jullie hier zijn wil hij heel graag een keertje met haar spelen. Wij wonen in South Lake, dat is ten zuiden van de stad. 't Is hier geweldig hoor! Lekker weer, we zijn veel buiten, strand is vlakbij Perth is een prachtige stad. Ik weet wel een paar leuke speelplekjes te vinden voor de kids. Succes met de laatste dingen regelen!
groetjes, Hinke

Back