LaStaVa Lobke, Michiel, Robbe, Lars en Gust

Mijn vrouw heeft versnelt social work gedaan - 3 jaar ipv 4. Moest 4 jaar zijn....
Uiteindelijk geaccepteerd dat 3 jaar goed genoeg was omdat ze al kennis had.

(denk niet dat je er iets aan hebt, maar ik denk, ik kwak het ff neer. Alleen al vanwege jullie uitstekende keuze voor WA ;))
 
@FOL Waar werd het voor geaccepteerd?
Oops, goede vraag - ik had wel moeten vermelden dat het over een hele andere opleiding ging (het punt was meer dat in sommige gevallen 3 jaar wel geaccepteerd wordt). Ging over ander beroep (Skills assessment AASW voor social worker).
 
Oops, goede vraag - ik had wel moeten vermelden dat het over een hele andere opleiding ging (het punt was meer dat in sommige gevallen 3 jaar wel geaccepteerd wordt). Ging over ander beroep (Skills assessment AASW voor social worker).
No worries. Het was meer wie de drie jaar accepteerde. Voor een visum, beroeps erkenning of….

Wij hadden het voor visum niet nodig maar toen Miss Bang haar Master Psychology wilde laten erkennen hier door de beroepsorganisatie was de 4 jaar niet voldoende. Dus ze is hier niet erkend psycholoog. En werkt dus ook niet meer in die hoek. Voor haar geen issue in die zin. Maar ze is wel nog steeds een beetje pissed dat ze dus haar stinkende best heeft gedaan voor een master degree en dat dus hier niets waard is. 😉
 
No worries. Het was meer wie de drie jaar accepteerde. Voor een visum, beroeps erkenning of….

Wij hadden het voor visum niet nodig maar toen Miss Bang haar Master Psychology wilde laten erkennen hier door de beroepsorganisatie was de 4 jaar niet voldoende. Dus ze is hier niet erkend psycholoog. En werkt dus ook niet meer in die hoek. Voor haar geen issue in die zin. Maar ze is wel nog steeds een beetje pissed dat ze dus haar stinkende best heeft gedaan voor een master degree en dat dus hier niets waard is. 😉
Interessant...voor skills assessment social worker was het wel voldoende (maar wel met een reden waarom het 3 jaar was - de 'standaard' opleiding was 4 jaar). Ze werkt ook als social worker door die skills assessment.
 
Het gezegde is: god’s wegen zijn ondoorgrondelijk. Maar daar kun je de diverse Australische assessment instellingen ook wel aan toevoegen ;)
 
No worries. Het was meer wie de drie jaar accepteerde. Voor een visum, beroeps erkenning of….

Wij hadden het voor visum niet nodig maar toen Miss Bang haar Master Psychology wilde laten erkennen hier door de beroepsorganisatie was de 4 jaar niet voldoende. Dus ze is hier niet erkend psycholoog. En werkt dus ook niet meer in die hoek. Voor haar geen issue in die zin. Maar ze is wel nog steeds een beetje pissed dat ze dus haar stinkende best heeft gedaan voor een master degree en dat dus hier niets waard is. 😉
En ze is niet de enige :)
 
Oke... dat is duidelijk.
Een van ons gaat maar aan de studie.

Kan de visumaanvraag ook lopen als je al in Australië bent met bijvoorbeeld een subclass 600?
 
Op een 600 kun je alleen vakantie vieren. Dus geen inkomsten.

Daarnaast om op je vraag terug te komen. Sommige visa kun je onshore aanvragen. Sommige niet. De immigration website legt dat uit.
 
Op een 600 kun je alleen vakantie vieren. Dus geen inkomsten.

Daarnaast om op je vraag terug te komen. Sommige visa kun je onshore aanvragen. Sommige niet. De immigration website legt dat uit.
En ter aanvulling, een 600 kun je maar een beperkt aantal keren vernieuwen, op een gegeven moment krijg je de "no further stay" conditie op je visum en dan houdt die route verder op. En je mag letterlijk niks op een 600, niet werken, geen huis of grond kopen, geen leningen en hypotheken afsluiten. Je krijgt gegarandeerd geen baan op een 600, werkgevers geven in beginsel geen banen aan sollicitanten die nog geen PR hebben. @Tim911 is het wel gelukt, maar ik weet niet precies hoe dat is gegaan en hij is wel een uitzondering. Ikzelf kreeg een baan aangeboden op de 600, maar toen ze dat ontdekten was het meteen bye-bye :).
 
En ter aanvulling, een 600 kun je maar een beperkt aantal keren vernieuwen, op een gegeven moment krijg je de "no further stay" conditie op je visum en dan houdt die route verder op. En je mag letterlijk niks op een 600, niet werken, geen huis of grond kopen, geen leningen en hypotheken afsluiten. Je krijgt gegarandeerd geen baan op een 600, werkgevers geven in beginsel geen banen aan sollicitanten die nog geen PR hebben. @Tim911 is het wel gelukt, maar ik weet niet precies hoe dat is gegaan en hij is wel een uitzondering. Ikzelf kreeg een baan aangeboden op de 600, maar toen ze dat ontdekten was het meteen bye-bye :).

Ik had geen 600 maar een 309 waarop je dus volledige working rights hebt. Inderdaad het nadeel is dat werkgevers je vaak links laten liggen ivm het “temporary resident” op je CV. Ze kiezen eerder voor een PR of citizen. Wat ergens ook wel logisch is. Maar je kunt dus wel gewoon een baan vinden en werkte op een temp visa with working rights. Behalve bij state government waarbij je meestal PR moet zijn en federal government zelfs citizen. Ik heb dat ontweken door min of meer aan te geven dat ik PR was en mij verder van de domme hield.
Leugentje om bestwil zeg maar. Toen ik eenmaal aangenomen was gaven ze aan dat het in principe geen probleem was dat ik geen PR was maar dat ik alleen op contract basis kon werken. Toen ik een vast contract kreeg moest ik wel mijn PR status bewijzen.
 
En ter aanvulling, een 600 kun je maar een beperkt aantal keren vernieuwen, op een gegeven moment krijg je de "no further stay" conditie op je visum en dan houdt die route verder op. En je mag letterlijk niks op een 600, niet werken, geen huis of grond kopen, geen leningen en hypotheken afsluiten. Je krijgt gegarandeerd geen baan op een 600, werkgevers geven in beginsel geen banen aan sollicitanten die nog geen PR hebben. @Tim911 is het wel gelukt, maar ik weet niet precies hoe dat is gegaan en hij is wel een uitzondering. Ikzelf kreeg een baan aangeboden op de 600, maar toen ze dat ontdekten was het meteen bye-bye :).

Het is nu een enorme werknemersmarkt... dus een visum krijgen via werkgever is nu beter dan ooit tevoren imho.
 
Hoi hoi,

Wij zijn onze opties nog verder aan het uitspitten.
We zijn alvast gestart met Engelse lessen, om dit perfect te krijgen.

We zijn nu ook de optie aan het bekijken om voorlopig binnen te geraken via een studenten visum en onze nodige kwalificaties in Australië te halen.

Iemand hier ervaring mee?
 
Hoi hoi,

Wij zijn onze opties nog verder aan het uitspitten.
We zijn alvast gestart met Engelse lessen, om dit perfect te krijgen.

We zijn nu ook de optie aan het bekijken om voorlopig binnen te geraken via een studenten visum en onze nodige kwalificaties in Australië te halen.

Iemand hier ervaring mee?
Losse gedachte: Ik weet niet hoe 100 % zeker jullie zijn dat jullie voorgoed in Australia willen blijven. Als je niet zeker weet of je wel of niet ooit terug gaat, is het een overweging om je opleidingen in Belgie te vervolgen en af te maken, en niet de kwalificaties in Australia te behalen. Europese diploma's en graden staan wereldwijd namelijk veel hoger aangeschreven dan Australische. Ergo, je komt dan na terugkeer naar Europa (of elders) veel makkelijker aan de bak.
 
Losse gedachte: Ik weet niet hoe 100 % zeker jullie zijn dat jullie voorgoed in Australia willen blijven. Als je niet zeker weet of je wel of niet ooit terug gaat, is het een overweging om je opleidingen in Belgie te vervolgen en af te maken, en niet de kwalificaties in Australia te behalen. Europese diploma's en graden staan wereldwijd namelijk veel hoger aangeschreven dan Australische. Ergo, je komt dan na terugkeer naar Europa (of elders) veel makkelijker aan de bak.
We willen vooral de job kunnen uitoefenen die we nu al doen (leerkracht zijn)
En dat kunnen we al in België, maar nog niet in Australië. Daarom dat we op deze debkpiste zitten.
 
Back
Top