LaStaVa Tour in Broken Hill NSW

OHHH schandalig! al een jaar zelf niks geschreven alleen maar stiekum meegelezen :oops: Ik was wel al een paar keer begonnen met wat schrijven maar nooit afgemaakt of geupload.. foei ;)

Alles gaat lekker, erg druk nog steeds met verbouwen, Dunc ook druk met z'n werk en de tijd vliegt!!!!

Ik heb al veel gefietst, voornamelijk naar m'n werk, toen ik nog werk had! m'n tijdelijke baantje voor 3 maanden was afgelopen april geëindigd na 18 maanden:D Sindsdien ben ik full time aan het verbouwen... 2 huizen leeg voor zo een lange periode was financieel niet meer haalbaar dus we hadden besloten om in The Never Ending Reno Story te gaan wonen zodat we het kunnen afmaken en ons fijnste huisje waar we met heel erg veel plezier in woonden op de markt te zetten (het was mondeling verkocht op 19-9 maar die lapzwansen willen het contract maar niet tekenen :mad: heeeeel frustrerend, elke keer smoesjes en gedoe... :( maar genoeg daarover!)

In September zijn mn ouders voor het eerst naar Australie gekomen om toch maar eens te kijken hoe wij hier nou eigenlijk leven :). Dat was heel erg bijzonder en erg fijn om zo lang met ze door te brengen. Ik had ze met de trein opgehaald in Sydney (was ik zelf ook nooit geweest) Heerlijk een weekje de toerist met ze uitgehangen en toen hup met de trein weer naar Broken Hill (erg mooie treinrit! En goedkoop!) Dunc moest de eerste dagen nog werken daarna hebben we ruim 2 weken met z'n viertjes rondgetrokken. Voor Nederlandse begrippen heel wat kilometertjes afgelegd en ontzettend veel gezien. Opalen gezocht in White Cliffs NSW, daar geslapen in een dugout. In Wallaroo SA naar dolfijnen gezocht (niet gevonden), in Adelaide kangaroes & emus gevoerd in Cleland Wildlife Park. Natuurlijk hebben ze ook Duncs familie ontmoet, gelukkig konden ze het erg goed met elkaar vinden en uiteindelijk zijn mn ouders via de GOR en Melbourne weer naar huis gevlogen. Wij zijn tot Portland met ze mee gereden en daar hadden we weer afscheid genomen.

Ondanks dat we hier nu al een maand of 4 a 5 wonen moet nog best wennen aan ons 'nieuwe' huis. Niet zo zeer t huis zelf maar de buurt, we wonen nu in een Lane en dat is toch blijkbaar een ander slag volk dan in een straat... iedereen om ons heen heeft meerdere honden die erg graag blaffen, de huizen zitten allemaal zo dicht op elkaar :eek: ben ik niet helemaal meer gewend zeg maar. Gelukkig zijn de meeste kleine klussen gedaan en is het huis van binnen 90% klaar. Tot nu toe hebben we al het verbouwen samen gedaan en ondanks dat t soms erg druk maar vooral ook veel is zijn we een goed team en heeft het ons gelukkig niet gebroken maar sterker gemaakt. Nu de grote klussen nog en daar zullen we soms wel hulp voor inhuren. Dunc kent een mannetje die ons wel een handje wilde helpen voor een redelijke prijs. De klussen die nog moeten zijn: de schuur vervangen (we wachten op council approval:confused:) nog 2 schuttingen vervangen. De laundry vervangen en aan t huis bevestigen, het hele huis opnieuw bekleden en 2 grote ramen vervangen.

En over een week of 3 komt drama nr 3 vrij... Die komt grotendeels voor mijn rekening. Hele huis schoonmaken alles binnen schilderen en de tuin aanpakken. Dunc zal me op zn vrije dagen helpen met een paar grotere klussen in de badkamer en keuken. Er word nieuw vloerbedekking gelegd en die moet rond kerst op de markt omdat in Januari alle nieuwe brandweermannen, politie, zusters/dokters & school leraren naar Broken Hill komen. Dat is de gunstigste periode om die te verkopen (FINGERS CROSSED) Ondertussen natuurlijk ook The Never Ending Story ff afmaken en hopelijk die ook zsm.... en dan ........ Een nieuw avontuur:up:! Kan niet wachten tot t zo ver is :)

Gister een mailtje van immi gekregen, het is alweer 2 jaar geleden dat ik mn grant heb gekregen en dus tijd voor deel 2. Nu zag ik dat t nu ook online gedaan kan worden. Spannend hoor!
IMG_1113.JPG IMG_1098.JPG

Voelt zo gek om de immi aanvraag online te doen. Er staat 'In Progress' en dat zal ook heus wel maar toch.... ik heb m op 28/12 gedaan en kan nog steeds dingen toevoegen.. hmm weet niet wat ik er van vind. En wat een drama was het om te doen. De site bleef eruit knallen. Ik had m'n stukken in word geschreven, copy paste werkte niet (misschien omdat ik een mac heb? geen idee) dus moest ik alsnog alles over typen en dat duurde dan weer te lang dus werd ik er weer uitgeknalt, kon ik weer opnieuw beginnen met tikken.. Mijn tip is blijf de save button aanklikken elke 3 minuten zodat je niet te veel opnieuw hoeft te doen.. Ik zal wel oud zijn nu, omdat ik in deze niet helemaal blij meega met de tijd ;) Maar goed het is gedaan en nu afwachten.

Dikke stress in Broken Hill!!!! We hebben de afgelopen maanden enorm veel gedaan maar zijn nog niet op schema vanwege wat onverwachte strubbelingen. Een week verloren omdat mn vriendin haar pols had gebroken in Adelaide. Ik ben over gevlogen om hun weer naar huis te rijden in haar auto, het zou ff snel zijn maar dat liep helaas toch anders. Nu gaat t weer goed met ze hoor. Drama nummer 3 bleek toch een beetje meer een drama te zijn dan verwacht.. we zijn dan ook nog niet klaar helaas. Oudejaars avond heel romantisch samen geschilderd tot half 1. Een paar minuten voor 12en even gestopt voor de nieuwjaarswens ed. Ik heb toch wel even aangegeven dat ik O&N nooit meer klussend ga doorbrengen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we wel veel voor elkaar hebben gekregen die dag :). Vanaf Mei ben ik al bezig om een part time casual baantje te vinden zodat ik toch een beetje inkomen heb naast t zakgeld dat ik van dunc krijg omdat ik full time aan het verbouwen ben en t huis draaiende hou. Dat part time baantje wilde maar niet lukken, 2 weken geleden kreeg ik een telefoontje van een locale club of ik een paar dienstjes zou willen. Stomme ikke direct JA gezegd en nu ben ik de maand January gemiddeld 4 diensten per week aan het werk. En ik heb helemaal geen tijd (en energie) om nog meer te werken.. Het mannetje dat we zouden inhuren om ons te helpen met de cladding en de laundry @ The Never Ending Story is door zn rug gegaan en kan voorlopig helemaal niks :( We hebben de cladding al liggen en alles klaar om te starten maar dat gaat dus ff niet.We hebben quotes gevraagd van andere bedrijven en het is absoluut schandalig wat ze vragen (dat geld hebben we helemaal niet) en de hoeveelheid werk die we dan alsnog zelf moeten doen... hmmm we weten het nog niet maar de tijd begint nu wel heel erg te dringen! Dunc heeft half februari zn long service leave opgenomen. Daarvoor moet alles af zijn en op de markt want dan gaan we eieren bakken bij Mountains! AAAARGH STRESS STRESS STRESS

Goed nieuws is ook wij hebben eindelijk regen :) Broken Hill heeft al maanden water restricties en in de media is het ook al maanden doom & gloom. want de water voorziening zou het dorp nog maar 12 to 18 maanden van water kunnen voorzien. Er werd zelfs gezegd dat als er niks zou gebeuren mensen het dorp zouden moeten verlaten. (ik sta voor aan de rij ;)) De waterkwaliteit is al een hele tijd super slecht omdat de meren zo goed als zijn uitgedroogd. Ook vrienden met een cattle station in Cameron Corner die hem al een heeeeeele tijd zaten te knijpen zonder water in hun dammen hebben nu regen. Wij zijn er blij mee.

Last edited:
And the soap continues ;) Maar nu wel even een stukje relaxter want....

We zijn klaar met verbouwen!!!! Ik kan niet eens beginnen met beschrijven hoe goed dat voelt. De afgelopen maanden waren absoluut gekkenhuis maar we hebben het gered met zn tweetjes :up:. Nu hopen dat er wat beweging komt in de huizenmarkt in Broken Hill.

Dunc zit al bijna halverwege zn vakantie, dat gaat veels te snel EN...... 2 weken geleden hebben we stiekum de gebroken heuvel gedag gezegd :D Want zoals @Mountains al een keer heeft gezegd, iedereen wil in (de heuvels van) Adelaide zijn ;) En jeetje wat is het hier al KOUD! Maar super relaxed, lekker dicht bij familie en vrienden waar Dunc mee is opgegroeid en terug in de bewoonde wereld. Wij zijn helemaal blij :)

Fijn! Eindelijk klaar met verbouwen, tijd voor fun things. En jullie zitten toch nog in "de heuvels". Genieten!

Nog meer goed nieuws :):):):) Maandag m'n Permanent Residency gekregen :):):):)!!!!!!!

Dinsdag de hele dag en avond gevierd met een vriendin en woensdag erg gezellig een lekker gebakken eitje bij Mountains gegeten:p.

ZO BLIJ!!! Na een enorm drukke periode, veel te veel geklus en gekkenhuis begint ons leven nu eindelijk een beetje tot rust te komen en dingen langzaam op hun plaats te vallen. Echt heel erg fijn.

Het is hier op de familie appel boomgaard pluk seizoen, de drukste periode van t jaar. Dunc is z'n pa & broer aan t helpen met plukken. Ik rommel een beetje in en om ons schattige huisje en probeer het op mn gemakje wat comfortabeler en bewoonbaar te maken, zonder mezelf enorme druk op te leggen. We genieten van het in de bewoonde wereld wonen, dicht bij vrienden, veel catch ups. Duncs ma heeft een aantal keer in t ziekenhuis gelegen, toen was het fijn dat ik in de buurt was en wat meer de zorg op me kon nemen zoals schoonmaken, boodschapjes, wassen, koken ed. Nu gaat t gelukkig weer goed met haar en gaan we samen regelmatig op stap of even boodschappen doen. Voelt goed om familie dichtbij te hebben.

Het weer, de staat van ons huisje en de (onuitgenodigde:eek:) medebewoners moeten we beide erg aan wennen maar gelukkig hebben we een fantastisch uitzicht en het meest belangrijke: we zijn THUIS :up:

Ik ben zo blij voor je Touraya! Ennuh, komen er nog pics van dat lieve huisje op fb/xpdite? ;-) Waarom kon je nou niet in de Perth hills wonen.. Konden we theetje doen!

Kijk,... dat zijn de betere verhalen. Lekker even rustpuntje, dicht bij familie, in een mooie omgeving.
Zo zou ik 'thuis' ook willen benoemen!
Geniet ervan!

Thanks guys :)

Jaaah suf he Gwen! allebei in de heuvels maar helaas niet in dezelfde.. Dat had echt super geweest!

Op verzoek hier wat foto's van een aantal van onze medebewoners. Heb niet van allemaal een foto kunnen maken :eek: Hoor s nachts de ratten lopen en knagen in het dak. Een diversiteit aan spinnen, hordes muggen en vooral een idiote hoeveelheid millardpees. Dat hoort er gewoon allemaal even bij. De muizen in huis beginnen we gelukkig een beetje onder controle te krijgen:D. De schorpioentjes schrok ik echt van. Blijkbaar doet t alleen heel erg zeer als ze je steken en gaat dat vanzelf over.
IMG_3395.jpg IMG_3191.jpg IMG_3463.jpg IMG_3638.jpg

Gelukkig ook zeer gewenste bezoekers :) Dit is ons keukenraam dat kijkt uit op... de retaining wall, net aan genoeg ruimte om tussen muur en huis te schuifelen ;) Voel me net sneeuwwitje als dat schattige kleine vogeltje op t raam tikt.
IMG_3390.JPG

Andere foto's nog even niet hier of op FB Gwen vanwege Duncs werk.. hij is op long service leave en we zijn op VAKANTIE ;);)

Geen idee Mick, dat zou ook nog kunnen ja alhoewel ik nog geen possums heb gevonden. Wel een aantal dode ratten, we hebben strategisch gif blokken geplaatst.

Back