LaStaVaZa BobtheCactus

BobtheCactus

Well-Known Member
Hallo!

Even een korte timeline van mijn verhaaltje ;)

Profiel: vrouw / grafisch ontwerper / hoofdaanvrager visum
Gewenst visum: liefst een 190 maar waarschijnlijk een 491
Aanhang: yes!

Tijdlijn:
heel 2016: vol jaar WHV in Australië (door leeftijd helaas geen 2e WHV), huidige partner (NL) ontmoet
sep 2017: weer in NL, besloten dat we terug zouden willen + research.
apr 2018: baan gescoord in mijn beroepsveld, opbouw naar 1 jaar werkervaring start dan.
juli 2018: gesprek visumbureau gehad, enthousiast geraakt. Moet een 8 of hoger voor Engels moet halen voor het minimaal aantal punten.
maa 2019: IELTS poging 1 — R: 9 / L: 9 / W: 7.5 / S: 7.5 — net niet hoog genoeg voor maximaal aantal punten.
apr 2019: 1 jaar werkervaring is nu opgedaan, contract getekend bij visumbureau, let's get this started.
mei 2019: IELTS poging 2 — R: 8 / L: 9 / W: 7 / S: 9 — weer net niet hoog genoeg
mei 2019: Vetassess ingestuurd.... nu wachten.

Edit:
juli 2019: PTE in België gehaald! L: 83 / R: 90 / S: 90 / W: 82
aug 2019: Vetassess positief teruggekregen — wachttijd was 72 dagen
aug 2019: EOI voor TAS 190 en NSW 190 zijn ingediend... Let the waiting game begin.
okt 2019: afgewezen voor TAS 190 vanwege ontbreken job offer. — duur reactie: 64 dagen
okt 2019: partner heeft ook IELTS gehaald
jan 2020: EOI voor NT 491 (temporary residency 5 jaar) ingediend met 65+15 punten
apr 2020: case officer assigned voor de EOI van NT491
juli 2020: alles ligt officieel stil vanwege Covid19
juli 2020: NAATI test online gedaan
aug 2020: NAATI test gehaald! EOI voor NT 491 staat nu op 70+15 en de EOI voor NSW 190 staat nu op 70+5 punten.
jan 2021: EOI voor NT afgewezen wegens ontbreken overtuigend bewijs mogelijkheden werk... plus Corona en gesloten grenzen uiteraard.
apr 2022: wij lassen een voorlopige pauze in. Het uitzichtloze aan dit verhaal wordt vermoeiend, persoonlijke hobbels dienen zich aan en de twijfel slaat met name bij één van ons toe.

april 2023: na een jaartje goed nadenken, blijft het knagen. Bij ons allebei. We gaan weer een poging doen! Alles moet weer opnieuw, helaas. Na 3 jaar vervallen de engelse testen en de skills assessment helaas. Ik heb wel mooi wat meer jaartjes werkervaring in the pocket :)

mei 2023: PTE poging 1 — L: 90 / R: 90 / S: 90 / W: 77 — net niet hoog genoeg voor de toekenning van het 'superior english'
juni 2023: Vetasses skills assessment priority processing ingestuurd, en na 3 dagen goedgekeurd!
juni 2023: PTE poging 2 — L: 90 / R: 90 / S: 90 / W: 90 — dik geslaagd! Heel blij mee! Ook mijn vriend heeft een dikke voldoende gehaald bij zijn eerste PTE toets ooit, erg trots op! We kunnen gaan reageren als de lijsten vanaf 1 juli gaan openen :)
juli 2023: EOI voor ACT is ingediend... Let the waiting game begin.
aug 2023: we hebben nominatie gekregen!
sep 2023: het visum is officieel betaald, gelodged, let the waiting game begin.... again :)
 
Last edited:
Een verhuizing naar Australie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zo zie je maar dat je al een paar jaar bezig bent en eigenlijk nog niks weet.

Ik wens je heel veel succes met de PTE in Mechelen en hoop dat het gaat lukken om een visum te scoren! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
 
@FRL

Ja gelukkig wel! Had het niet verwacht want ik vond het ook behoorlijk pittig, zeker met die tijdsdruk. En ik zat maar met 5 anderen, dat scheelde wel in de geluidsoverlast denk ik tov als het lokaal vol had gezeten.
Ik weet niet of jij hem nog een keer gaat proberen, maar ik heb erg veel gehad aan de oefentoetsen via www.ptepractice.com
En op youtube veel filmpjes gekeken van E2 language.

Schermafbeelding 2019-07-12 om 09.49.44.png
 
Gefeliciteerd! Wat is nu de volgende stap?

Ik verwacht nu mijn Vetassess beoordeling over 2 a 3 weken terug. Als dat positief is dan kunnen we een Expression of Interest indienen bij de staat ACT. Tot vorige week stond mijn beroep ook weer op de lijst van SA maar daar is ie sinds deze week helaas weer afgehaald. Jammer, niet per se vanwege de staat of de plaats maar dat had onze kansen wel vergroot. Maar goed, QLD en regionale gebieden van NSW moeten nog online komen, fingers crossed.
 
Ik verwacht nu mijn Vetassess beoordeling over 2 a 3 weken terug. Als dat positief is dan kunnen we een Expression of Interest indienen bij de staat ACT. Tot vorige week stond mijn beroep ook weer op de lijst van SA maar daar is ie sinds deze week helaas weer afgehaald. Jammer, niet per se vanwege de staat of de plaats maar dat had onze kansen wel vergroot. Maar goed, QLD en regionale gebieden van NSW moeten nog online komen, fingers crossed.

Hey, ACT? Nou, als je ACT vragen hebt; vuur ze maar af. Volgens mij ben ik de onofficieele ACT representative hier ;)
 
Waauw Bob, allereerst gefeliciteerd met je uitslag van de test! Je bent alweer een stap dichterbij!
Ik heb je thread vrijdag gevonden en ik werd er helemaal hyper van. Het is namelijk zo dat ik dezelfde achtergrond heb als jij (grafisch ontwerper met HBO diploma, 1 jaar werkervaring, 33 jaar) en ik probeer al een jaar of 2 manieren te bedenken hoe ik naar Australië kan emigreren.

Ik ben vorig jaar terug gekomen na 2 jaar op een working holiday visum te hebben gewoond en gewerkt. Na een jaar WHS was mijn hart verkocht en begon ik te kijken naar mogelijkheden.. Zoooveel erover gelezen tot ik er duizelig van werd. Al die tijd was ik in de veronderstelling dat ik 3 jaar werkervaring nodig had en een studie had moeten volgen daar om genoeg punten te halen. Dus ik was de laatste tijd aan het kijken naar mogelijkheden om te studeren in Australië (wat bijna niet te doen is want astronomisch duur). Maar... misschien is dat dus toch niet nodig.

Ik ga een visumbureau in de arm nemen voor een advies gesprek. Dat leek me eerst onnodig omdat ik echt er van overtuigd was dat ik als ontwerper met maar 1 jaar ervaring toch geen kans had. Maar het is toch fijn als ze mij wat inzichten kunnen geven.

Ik vind het super spannend voor je Bob, ik volg je op de voet en juich je hard toe!!
 
Waauw Bob, allereerst gefeliciteerd met je uitslag van de test! Je bent alweer een stap dichterbij!
Ik heb je thread vrijdag gevonden en ik werd er helemaal hyper van. Het is namelijk zo dat ik dezelfde achtergrond heb als jij (grafisch ontwerper met HBO diploma, 1 jaar werkervaring, 33 jaar) en ik probeer al een jaar of 2 manieren te bedenken hoe ik naar Australië kan emigreren.

Ik ben vorig jaar terug gekomen na 2 jaar op een working holiday visum te hebben gewoond en gewerkt. Na een jaar WHS was mijn hart verkocht en begon ik te kijken naar mogelijkheden.. Zoooveel erover gelezen tot ik er duizelig van werd. Al die tijd was ik in de veronderstelling dat ik 3 jaar werkervaring nodig had en een studie had moeten volgen daar om genoeg punten te halen. Dus ik was de laatste tijd aan het kijken naar mogelijkheden om te studeren in Australië (wat bijna niet te doen is want astronomisch duur). Maar... misschien is dat dus toch niet nodig.

Ik ga een visumbureau in de arm nemen voor een advies gesprek. Dat leek me eerst onnodig omdat ik echt er van overtuigd was dat ik als ontwerper met maar 1 jaar ervaring toch geen kans had. Maar het is toch fijn als ze mij wat inzichten kunnen geven.

Ik vind het super spannend voor je Bob, ik volg je op de voet en juich je hard toe!!


Hahaha ik las dit gisteravond en dacht echt whaaaat, dat is echt MEGA toevallig!! Superleuk, ik ben namelijk ook al heel lang op zoek naar iemand met hetzelfde profiel als ik. Ja het kan dus vanaf 1 jaar ervaring, ik dacht ook eerst drie jaar maar toch niet! Dus dat is voor jou ook heel mooi natuurlijk. Als je me wil DM'en over hoe of wat feel free!
 
Hahaha ik las dit gisteravond en dacht echt whaaaat, dat is echt MEGA toevallig!! Superleuk, ik ben namelijk ook al heel lang op zoek naar iemand met hetzelfde profiel als ik. Ja het kan dus vanaf 1 jaar ervaring, ik dacht ook eerst drie jaar maar toch niet! Dus dat is voor jou ook heel mooi natuurlijk. Als je me wil DM'en over hoe of wat feel free!

Dankje Bob! Ik wacht even dat bureau af (heb zo'n formulier ingevuld) en ik ga jou zeker DM'en. Vind het echt een bizar idee dat er dus gewoon toch een mogelijkheid is. Misschien. Misschien is al meer dan absoluut niet! :) En heel toevallig inderdaad, ik ken ook verder niemand met mijn profiel met zulke plannen. Daarbij is mijn omgeving vooral bezig met kinderen krijgen etc, met echt hier in Nederland settelen dus.
 
Ha Bob, ik probeerde jou een DM te sturen, maar de site zegt dat ik geen permission heb. Weet jij hoe dat werkt?
 
Yesssss vandaag na 72 dagen wachten, heb ik mijn assessment positief terug gekregen! Van vetassess, voor de geïnteresseerden :).

We hebben een mailtje van het visumbureau met daarin de vervolgstappen! Spannend en leuk!

Ik moet o.a. een soort motivatiebrief schrijven voor de aanvraag in ACT, 5 recente vacatures gerelateerd aan mijn vakgebied zoeken, een statement over dit alles en bewijs van onze relatie verzamelen... Het liefst allemaal dit weekend want ze willen ons meekrijgen in de poule ronde van 15 augustus.

Mijn vak staat ook op de lijst van NSW, maar die is iets ingewikkelder en ligt nog even stil.

Ik heb dus huiswerk dit weekend! 😂

Ben gemotiveerd maar het is ook wel spannend. En gek, dat wachten wachten wachten en dan ineens weer iets heel concreets en omvangrijks regelen. Gekke tegenstellingen.

Ben blij dat de beoordeling in elk geval zonder tegenslag is goed gegaan.

Wordt vervolgd!
 
Ik moet o.a. een soort motivatiebrief schrijven voor de aanvraag in ACT, 5 recente vacatures gerelateerd aan mijn vakgebied zoeken, een statement over dit alles en bewijs van onze relatie verzamelen... Het liefst allemaal dit weekend want ze willen ons meekrijgen in de poule ronde van 15 augustus.

Mijn vak staat ook op de lijst van NSW, maar die is iets ingewikkelder en ligt nog even stil.

Ik heb dus huiswerk dit weekend! 😂

Gefeliciteerd!

Ik zal je even de hoofdlijnen PM-en van zo'n motivatie brief (aangezien wij dit ook voor ACT gedaan hebben)

En voor inspiratie yadayada: http://www.canberrayourfuture.com.au
 
Last edited:


OFX
Back
Top