Tegenslag!
Afgelopen weekend druk geweest met het verzamelen van e.e.a. aan documenten voor de EOI. Gedurende dit verzamelen, rezen er een paar vragen, maar bij mij ook een beetje een irritatie gevoel over het feit dat het zo last-minute geregeld moest worden. De lijst voor ACT was immers al bekend vanaf begin juli, en ik neem aan, de daarbij behorende lijst met documenten. Had ons visumbureau niet wat eerder kunnen zeggen: Goed, we wachten nog op je beoordeling van Vetassess natuurlijk, maar, er moet sowieso een motivatie geschreven worden, financieel overzicht gemaakt worden, etc, ga daar maar vast mee aan de gang?" of iets in die trant... Ik had er graag wat meer de tijd voor genomen.
Dit vind ik een beetje slordig van ze. Anyway. Ik houd niet van negatief denken en ben aan de slag gegaan. We doen het voor een doel natuurlijk en dat is zsm ACT mapje aanleveren!
Maar, wat bleek later die middag, toen ons contactpersoon ons nogmaals mailde? In de mail stond dat ACT een eigen puntentelling systeem hanteert, als enige staat. Met die puntentelling komen we voorlopig niet aan het minimum aantal punten. Ook deze feiten zijn bekend gemaakt samen met toen de nieuwe SOL lijsten uitkwam voor ACT. Hier wist ik -uiteraard- niks van, want ik betaal ons visumbureau om dit soort dingen uit te zoeken.
Ik ben best wel boos eigenlijk. Ik ben niet zo snel boos, maar ik kan het dan ook niet loslaten nu. Je betaalt zo'n bureau een paar duizend euro om alle stress rondom het aanvragen weg te nemen. Dit hadden ze moeten weten en ons moeten zeggen. Dat is letterlijk waar we ze voor inhuren.
Wat nu?
Alsnog gaan ze 3 EOI's indienen met een (te) laag aantal punten: ACT / NSW / TAS. Blijkbaar kunnen er toch 3 worden ingediend, waar eerst vooral gewezen werd op ACT. "NSW is te verwerpen want zij nodigen bijna nooit iemand uit, zeker niet met lage punten" en over TAS is nog nooit gesproken.
Ik doe zelf ook wel veel speurwerk, houd alle staat-immigratiesites wel enigszins in de gaten, verdiep me wel, lees allerlei dingen op fora en in facebookgroepen, maar ben geen pro natuurlijk.
Moet even de frustratie kwijt!