LaStaVaZa Cappuccino

Cappuccino

XPdite Sponsor
Toch maar een LaStaVaZa aangemaakt nu ik weer een stapje dichterbij ben gekomen… Heb me al even voorgesteld in maart: Ook even voorstellen.

Heb de afgelopen paar maanden me bezig gehouden met de skills assessment voor diëtisten in Australië. Dit is een erg lang proces, dus ik ben bang dat dit ook een erg lange weg naar the promised land gaat worden, maar het is het zeker waard!
Heb de afgelopen maanden diploma, transcripts, diploma supplements, bewijs van registratie kwaliteitsregister en nog een handjevol documenten verzameld, vertaald, gecertificeerd en de IELTS academic gedaan. Daarna de hele hap bewijzen opgestuurd naar de diëtisten organisatie Australia voor assessment. Op de valreep hebben zij mij gisteren geïnformeerd dat mijn papieren in orde zijn en dat ik voor 1 juli me mag opgeven voor het written exam op 13 september. Yes!! :):):)
Net op tijd aangemeld en een paar duizend dollar lichter, maar it’s all worth it! Als ik daarvoor slaag, kan ik me opgeven voor het oral exam. Weet nog niet wanneer die plaatsvindt… Als ik daarvoor slaag, mag ik mijn beroep uitoefenen in Oz. In een paar staten is dit verplicht, in WA weer niet.

En dan,wat voor visum… Een paar maanden geleden wist ik bijna uit mijn hoofd wat voor visa er allemaal waren, maar sinds vandaag is het weer een beetje een warboel met die SkillSelect. Mijn beroep staat niet op de Sol, maar wel de Csol. Ik denk dat een (regional) employer sponsored mijn grootste kans is, al weet ik niet of het me lukt om een sponsor te vinden, maar ik ga er alles aan doen. Ik wil echt heel erg graag terug naar Oz, vooral WA. Net als iedereen hier mijn hart daar in Australië achtergelaten…
Tips zijn dus welkom!

p.s. dit forum is zo verslavend...

Over dat laatste zijn we het eens... En over al die nieuwe visums. Same here! No clue, sorry!

Wat leuk om je lastavaza te lezen! Succes met het vinden van een sponsor. Toi, toi, toi!!

Nog even een kleine update van mijn kant. Morgen stap ik op het vliegtuig naar Athene, waar ik deel 2 van de skills assessment ga doen: het written exam! Ik vind het erg spannend, de zenuwen gieren door m'n lijf al, er hangt ook zoveel van af!
Ben ook erg benieuwd of daar nog meer zijn die dit allemaal ondernemen. Het examen wordt afgenomen op The British Council daar. Heb er natuurlijk nog een paar daagjes achter aangeplakt, voor wat R&R op een eilandje daar. En dan maar wachten op de uitslag...:eek:

Tering zeg... Voor een written exam helemaal naar Athene moeten. En ik maar denken dat ij het lastig hadden... Succes!

Niet direct naast de deur, maar wel een leuke vakantiebestemming als bij-product.

Succes!
(En niet teveel Grieks eten hè, je moet natuurlijk wel geloofwaardig blijven als diëtiste;) )

Iedereen bedankt voor het success wensen. Ik ben weer terug in de Lage Landen. Het written exam was zeer pittig, ik ben erg benieuwd of ik door ben. Ik ben bang van niet... Maar blijf positief, je weet maar nooit! Nu 6-10 weken wachten op de uitslag. Wat was ik zenuwachtig zeg! Daarna veerboot genomen naar een van de eilanden daar en nog even heerlijk relaxen daar.
Nu maar even avondje bijlezen op Xpdite, je kunt ook geen paar dagen weg hè?

En waarom niet gewoon Nederland? Ik heb denk ik iets gemist..
Hey Gwen, ja dit is het skills assessment. Ik kon een paar steden uitkiezen. Nederland was geen optie, dus ben ik voor Athene gegaan, het werd op het British Council afgenomen. Ik kon natuurlijk ook naar Australië, maar heb besloten dat ik m'n centjes hard nodig heb. Het examen was zelf al zeer prijzig.

Loop je wel om de rennende vechtende Grieken heen? En zet je niet een blonde pruik op? :p Veel succes!

Hahaha, toen ik terugkwam van het examen, moest ik langs het parlementsgebouw. Er was net weer een grote demonstratie gaande! Verder niks gemerkt. Ik viel wel op als lange Hollandse meid!

Tering zeg... Voor een written exam helemaal naar Athene moeten. En ik maar denken dat ij het lastig hadden... Succes!
Alles voor het goede doel hè!

Niet direct naast de deur, maar wel een leuke vakantiebestemming als bij-product.

Succes!
(En niet teveel Grieks eten hè, je moet natuurlijk wel geloofwaardig blijven als diëtiste;) )
Hahaha, heerlijk Grieks gegeten daar!!

Hey Gwen, ja dit is het skills assessment. Ik kon een paar steden uitkiezen. Nederland was geen optie, dus ben ik voor Athene gegaan, het werd op het British Council afgenomen. Ik kon natuurlijk ook naar Australië, maar heb besloten dat ik m'n centjes hard nodig heb. Het examen was zelf al zeer prijzig.

Maar waarom kon het niet in NL dan? Heel veel mensen doen hun IELTS test toch in NL of België?

Gwen: het was GEEN IELTS test.

Het is een Skills Assesment, niet IELTS ;)

Je bent net de vrouwelijke Professor Zonnebloem ;)

:p:p:p

Ooowhhh :oops: Hihi, oops!

Maar moet je die skills assesment in person doen dan?? Ik dacht altijd dat je gewoon je diploma en werkervaring papieren enzo op moest sturen? Ik ben echt helemaal in de war nu..

Hoi Gwen,

Bij sommige speciale beroepen moet dat. Kan ook zijn dat je aan wilt tonen over de nodige capaciteiten te beschikken, maar de diploma's niet erkend worden. Dan kun je dat op een dergelijke manier toch bewijzen.

(wel bij de les blijven hè)

Back