LaStaVaZa Cappuccino

Gwen, je bent weer helemaal bijgepraat! ;)
Inderdaad een hel(s)e klus nog, nu hopen dat ik ook door ben. Daarna oral exam en dan ben ik geaccrediteerd in Oz, alle werkgevers vragen dit. En gezien ik hoop dat ik via sponsorship naar Oz ga, dan is dit wel nodig. Ik hou jullie op de hoogte!

Hallo allemaal,

Nog geen uitslag gehad van het examen, maar wel een leuke ontwikkeling. Ik hoop dat ik het niet jinx door het nu al te posteno_O.
Maar ik heb morgenochtend een sollicitatiegesprek voor een baan in Australië:D ! Yes!!!!!! Ik heb al een tijdje contact met hen en er was een vacature eind maart, maar blijkbaar hebben ze nog niemand kunnen vinden. Mogenochtend bellen ze mij.
More details later on....

Even weer een update. Helaas ben ik het niet geworden met die baan... Erg jammer, ik was samen met nog een ander meisje overgebleven. Alleen had zij het geluk Australische te zijn en hebben ze haar aangenomen. Was een flinke domper, maar we houden moed!
On the other hand... Ik vlieg volgende week naar Perth! Yes! Ik heb een mail gekregen dat ik het schriftelijk examen van het skills assessment heb gehaald en of ik de eerste week in december het mondeling examen wil doen. Dit moet in Australië plaatsvinden. Dat is dan de laatste fase van het skills assessment. Dus meteen ticket geboekt en vrienden in Perth geïnformeerd dat ik 29 november aankom. Wel weer even spannend dat examen, maar daarna heerlijk vakantie vieren. Ik blijf niet zo lang helaas (16 dagen excl. reistijd) i.v.m. mijn werk hier.

Een tijdje niet op het forum geweest, gelijk 5 bladzijden bijlezen maar...

Gaaf!! Niet van de baan natuurlijk :(, maar wel van het komende tripje!! Wie weet wat voor contacten je daar weer opdoet.

Bedankt! Morgen vlieg ik naar Perth, heb er ontzettend veel zin in. Op 5 december is het mondeling examen, even stress tot die tijd en dan heerlijk relaxen. Het is wel het jaar geweest van stress, formulieren, veel geld uitgeven, wachten en nog meer stress en dat alleen nog maar voor een skilss assessment... Tot over twee weekjes!

Hi allemaal!
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en even tijdje offline geweest. Ik heb heel wat bij te lezen, mensen een goede reis naar Oz te wensen, nieuwe members welkom te heten, mee te leven met tegenslagen en vooral ook de mooie verhalen lezen.
Ik heb een heerlijke tijd gehad in Perth en vooral ook niet onbelangrijk: geslaagd voor het mondeling examen dat ik op 5 december daar heb gedaan. Nu heb ik mijn skills assessment voltooid, het was een lange, stressvol en vooral dure weg, maar als ik terug kijk naar het afgelopen jaar vooral trots dat ik het gedaan heb! Het was verder heerlijk om mijn vrienden daar weer even te zien. Ze hebben zelfs een 'early Christmas dinner' voor mij gedaan, zodat we met z'n allen nog even kerst konden vieren.
Helaas kreeg ik ook slecht nieuws toen ik in Perth zat, mijn contract van mijn werk wordt niet verlengd na 1 februari. Ik ben nu dus helaas werkloos. Net nu ik zoveel geld het afgelopen jaar heb uitgegeven aan het skills assessment. Dat was even slikken. Maar waar er een deur dicht gaat, gaat er een nieuwe weer open en wie weet wat er nu in de toekomt ligt!

Ik ben nu druk aan het uitzoeken wat voor mogelijkheden er nog liggen om naar Australië te gaan. Na wat uitzoekwerk zie ik toch nog een mogelijkheid om via State Sponsorship van South Australia of Victoria binnen te komen (daar staat ineens mijn beroep wel op). Is wel de 'Provisional' 489, dus niet meteen permanent. Fol, volgens mij hebben jullie deze toch ook? Ik hou jullie op de hoogte! Voor nu ga ik even lekker bij lezen, ben zomaar bijna afgekickt van het checken van deze site, dat kan toch niet??

Welkom terug!!
Gefeliciteerd met het slagen van je mondeling.

Goed om te horen dat je zo'n fijne tijd hebt gehad, en succes met alles wat volgt!

Back