LaStaVaZa Cappuccino

Hi everyone!
Even een update, zag net dat februari de laatste keer was dat ik wat had geschreven. Inmiddels is er veel te vertellen!

Half februari had ik nog een sollicitatiegesprek gehad dat veelbelovend leek, maar toch weer niet doorging. Heb toen maar even een pauze genomen en me niet meer zo bezig te houden met het vinden van een baan vanuit NL zonder visum en hoopte dat ik binnenkort weer een state sponsorship van Victoria aan kon gaan vragen (moet minimaal 6 maanden tussen zitten).

Eind maart kreeg ik een mail van een recruiter of ik nog geïnteresseerd was in een remote job in the NT bij een health authority die zich inzet voor Aboriginal Health. Gelijk gemaild, CV weer opgestuurd en weer wachten. Ze belden me gelijk terug dat de werkgever erg veel moeite had om iemand te vinden, ze hadden iemand en die voortijdig gestopt. Nu hebben ze iemand nodig om 6 a 7 weken daar nog te gaan werken. Even hard nagedacht, maar wilde zo graag daarin werkervaring opdoen dat ik gelijk ja heb gezegd. Eigenlijk wist ik het ook al wel, maar mijn omgeving reageerde even niet zo goed. Natuurlijk omdat het maar een korte werkopdracht was, dat ik dingen hier in NL moest gaan opzeggen, dat ik daarna weer terug naar NL moet en Australië dan ga missen. Maar ach er zijn zoveel dingen te bedenken om niet te gaan, maar je leeft nu en zo'n kans krijg ik misschien niet weer en kan dan deze werkervaring op mijn CV zetten! Dus, ik heb ja gezegd en toen ging alles heel snel! 31 maart alle papieren aangeleverd voor werkcontract en visum, 10 april kreeg ik het visum (457) en 14 april zat ik in het vliegtuig naar Alice Springs! In zeer korte tijd alles geregeld met mijn bedrijf (waarneming), huis maar de boel gelaten (gelukkig wel fijn oppas die mij post controleerde en plantjes water gaf), maar eigenlijk sinds toen niet weer gestopt. Even korte stop in Perth om wat vrienden te zijn in 24 uur en dan weer op het vliegtuig naar Alice Springs.

Het werk was echt geweldig! Wat een ervaring om remote te werken en mee te kunnen werken aan health intiatives voor de remote communities daar. Echt teveel om op te schrijven wat mijn indrukken zijn, maar ben zo goed opgevangen door een enthousiast team van health professionals die zich willen inzetten hiervoor.

Nu alweer een paar dagen terug, ben er in totaal 8 weken geweest. En ja ik heb heimwee en baal dat ik weer hier zit, maar deze ervaring kan niemand me meer afpakken. En nu? Nu weer de draad in Nederland oppakken en weer gaan kijken wat mijn mogelijkheden zijn (en even bijlezen op het forum, geen tijd voor gehad..).

Fijn weekend allemaal!

woepie!! Goed gedaan, wat een gave 8 weken zijn dat voor je geweest zeg. Die heb je toch maar mooi in de pocket. Gewoon volhouden, alles komt goed. Dit kan weer mooi op je CV en wellicht komt er wel iets achteraan. Met die 457 kun je toch ook een mooi begin maken lijkt me :up:

Cool! Het is dus mogelijk, nu maar voor 8 weken maar als ze al die moeite doen voor 8 weken moet er toch een kans zijn dat er iets voorbij gaat komen voor onbepaalde tijd. En ik weet zeker dat het hebben van ervaring dan zeker niet tegen je gaat werken. Goed gedaan!!!

Wauw cappuccino, mooie ervaring! Smaakt vast naar meer. En het moeten wel hele drukke weken geweest zijn, als je ons na afloop een update stuurt! Houdt deze ervaring nu ook in dat je je meer op werk in the outback gaat richten? Misschien wel makkelijker om daar werk te vinden, dan kun je altijd nog verhuizen naar waar je echt wilt wonen.

Wauw Cappuccino wat gaaf!!! Geweldige ervaring joh! Ik hoop zo met je mee dat er snel iets op je pad komt in VIC dat je je visum eindelijk kunt krijgen.

Gaaf verhaal!
Met natuurlijk de hoop dat het een vervolg krijgt.
En ik neem aan dat je daar al flink aan het netwerken bent geweest!
Succes!

Super gaaf verhaal cappuccino!! Wie weet waar deze sprong dadelijk nog allemaal naar toe kan leiden!

Back