LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

Annemarie

XPdite Sponsor
Hi, eindelijk dan toch ook onze eigen LaStaVa, toch handiger voor updates merk ik zo langzamerhand. Even een korte historie.

Eind 2007/begin 2008 zijn we 7 weken in Australië geweest en hebben ons hart verloren. Uiteindelijk hebben we, na veel wikken en wegen (vooral ook doordat Christoffel hier nog kids heeft bij z'n ex) besloten om voor de aanvraag van het visum te gaan. De start is gemaakt tijdens de emigratiebeurs 2008.

Uiteindelijk heeft het allemaal lang geduurd voordat we werkelijk actie namen. Eerst een verkeerd emigratiebureau (Migration Bureau) die ons veel geld heeft gekost en zeer warrig was. Toen zijn we overgestapt, begin juli, naar JustMigrate waarmee we heel blij zijn.

Idee van het Migration Bureau was om het visum op Christoffel aan te vragen, met sponsering van zijn nicht in Perth. Tamara heeft ons echter direct geadviseerd om toch mijn route, accountant, te proberen omdat we dan veel vrijer zijn om waar dan ook te gaan wonen. Uiteindelijk is dat een heel goed advies geweest, zie de gebeurtenissen per 23 september.

De aanvraag voor skills assessment accountant is begin augustus bij ICAA gedaan die de spullen al na 2 weken terugstuurden omdat men zei dat ze geen idee hadden wat het niveau van de opleiding was. Via AEI-NOOSR hebben we SPD toen laten waarderen (duurde ruim 3 maanden) waarna we de aanvraag opnieuw hebben gedaan. Hierop kwam een negatieve reactie omdat 'men te weinig info had om positief te waarderen'. Wilbert en Margo (Wilbert67) hebben ons toen heel erg geholpen door hun spullen op te sturen (waarop Margo goedgekeurd was) die we als leidraad voor het uitgebreide verhaal konden gebruiken. Uiteindelijk hebben we een document van zo'n 60 pagina's opgestuurd, inclusief alle inhoudsopgaven etc. van HOFAM (post-HBO opleiding).

Zojuist hebben we POSITIEVE uitslag gekregen, de skills assessment is goedgekeurd!!!

Dit weekend kunnen we de visumaanvraag dus af gaan maken, ligt gelukkig al grotendeels klaar. En dan kan het volgende wachten beginnen.... Maar Perth komt nu wel heel dichtbij!

Groet, Annemarie
 
Gefeliciteerd! Een positieve skills assessment is het halve werk, al is het misschien niet de halve wachttijd.
Als dat in orde is zou de rest een invuloefening moeten zijn. Heel veel succes daarbij!
 
Gefeliciteerd met jullie positieve uitslag, het harde werken is beloond!!!
 
Hoi Annemarie,

Gefeliciteerd met jullie positieve TRA!!
afro.gif

Moet een heerlijk gevoel zijn om dat gedeelte al afgerond te hebben, wij zijn namelijk bezig onze gegevens bij elkaar en in orde te maken voor de TRA. Helaas is het voor ons een hoop meer werk omdat wij een eigen bedrijf hebben..
angry.gif


Succes met het volgende traject!

Groeten Steven
 
Proficiat!
Blijft een wat vreemde beoordeling, maar jullie kunnen in ieder geval verder. De grootste berg werk heb je nu mooi gehad.
 
Gefeliciteerd! Een fijn gevoel zal dat geven, toch weer drie keer scheeprecht! :smile:
succes verder, Marja
 
Thanks allemaal, we zijn heerlijk uit eten geweest om deze grote stap te vieren!

En Lucy, ja, we hebben deze stap met wat rare hobbels genomen. Nog vreemder is dat de skills assessment ook nog bij CPA ligt dus daar horen we over zo'n 6 weken van, hebben we er straks 2.... Ik had namelijk nooit verwacht dat die review wat op zou leveren. Voor iedereen die ooit afgewezen wordt voor skills assessment: gewoon een review proberen met veel meer info, werkt blijkbaar toch. Als je nagaat dat ik eerst maar op 6 van de 12 vakken werd goedgekeurd en nu ineens op 9....

Steven, wij hebben ook een bedrijfje, zal straks wel een hoop voor ingeleverd moeten worden voor de DIAC, voor het skills assessment echter nog niet in ons geval.

En Bart, we zien jullie inderdaad over zo'n dag of 10, wat hebben we daar een zin in! Gisteren examen Business Law gedaan (UniSA, Adelaide), ben hard toe aan een lekkere vakantie in de zon!

Groet, Annemarie
 
Steven, wij hebben ook een bedrijfje, zal straks wel een hoop voor ingeleverd moeten worden voor de DIAC, voor het skills assessment echter nog niet in ons geval.


Groet, Annemarie


Hoi Annemarie,

Ik ben erg nieuwsgierig vanwege jullie bedrijf, voor welk visum jullie gaan?

Wij hebben ook een eigen bedrijf en moeten best wel wat extra documenten verzamelen in tegenstelling van een werknemer die voor een baas werk.

Hebben jullie geen Statuatory Declaration, brieven van suppliers enz..moeten inleveren voor de skills ass.?

Groeten Steven
 
Hi Steven, het gaat bij ons net wat anders omdat de Skills assessment op mijn vak wordt gedaan, onafhankelijk eigenlijk van werkervaring. Je moet die en die opleiding met succes hebben afgerond, daar gaat het bij dit soort vak om. Scheelt inderdaad een hoop in het begin.

We gaan overigens voor een 175 (skilled independent, accountant) of een 176, sponsored via WA. De aanvraag voor sponsoring zullen we ook deze week indienen, na de aanvraag naar het DIAC, omdat we daar weer extra punten voor kunnen krijgen. Mocht een van de andere punten om de een of andere reden niet doorgaan, hebben we in ieder geval dat nog 'in onze achterzak'.

Voor het DIAC moeten we wel stukken aanleveren (jaarrekeningen, verklaringen accountant etc.) alleen is dat mijn vak dus voor mij redelijk eenvoudig aan te leveren, scheelt echt wel denk ik. Wel ben ik dit weekend volop aan de slag om de laatste zaken klaar te maken (jaarrekeningen moeten natuurlijk in het Engels en daarnaast was ik nog niet begonnen met het jaar 2009, moet nu morgen klaar zijn..... :|

Ach, we doen het allemaal voor een goed doel toch :wink: ?

Mocht je vragen hebben over dat soort zaken, die ook met mijn vak te maken hebben, stel ze gerust, misschien kan ik wel helpen.

Groet,
Annemarie
 
Hoi Annemarie,

Super bedankt voor het aanbod!
afro.gif

We zullen het zeker in gedachten houden!!

Ik neem aan dat jullie voor 30 April de aanvraag zullen indienen voordat er misschien een negatieve wijzig zal plaatsvinden?

Het kost allemaal een hoop tijd idd het vertalen en opstellen van alles. Maar wat je zegt, het is zeker voor een goed doel!!
grin.gif


Succes met de laatste eindjes!

Groeten Steven
afro.gif
 
Vandaag de visumaanvraag voor een 175 visum ingediend!

We gaan ook nog sponsorship WA aanvragen maar die zullen we later deze week versturen.

En nu kan het wachten dan beginnen.......;-). Eerst lekker naar Australië op vakantie!

Groet,
Annemarie
 
Hi Steven, we vliegen a.s. donderdag eerst naar Singapore en zondag door naar Perth. Daar zijn we dan tot 27 maart, heerlijk!!! Alvast wat huizen kijken, sfeer proeven, bij XPditers op bezoek. Kortom, lekker een paar weekjes genieten.

Groet, Annemarie
 
WAT, A.S Donderdag??
evil.gif
evil.gif


Ik ben echt heel jaloers nu!!!
grin.gif
LOL

Veel plezier en geniet ervan!!
smiley.gif
afro.gif


nemen jullie een beetje zon mee terug?
cool.gif


Groeten Steven
 
Back
Top