LaStaVaZa Christoffel en Annemarie

yeahhhhhh!!! ^_^

Super! Super! Super!

Fijne paasdagen... maar dat gaat wel lukken lijkt mij! :D
 
AAAHHHHH! Gefeliciteerd!!
afro.gif


Wat snel zeg!! onverstelbaar!!
smiley.gif


Wat worden er toch een hoop visum's verstrekt op het moment???

Fijne pasen luitjes!!....maar dat moet wel lukken denk ik
grin.gif
afro.gif


Groeten Steven
 
Gefeliciteerd!! Dat is idd heel erg snel. Even 1 ding. VOG worden standaard in het Engels en Nederlands geleverd.

Dus.. komende week even de puntjes op de i en voor je het weet heb je dat welbegeerde visum!!
Succes!
 
Ik zag je berichtje en ik wist dat niet, waar haal jij die Engelse VOG vandaan?
Ze hebben mij verteld dat ik een stempel van de Ambassade nodig heb op het formulier voordat ik ermee naar het gemeentehuis kan die dan een Engelse versie moeten leveren. Dat lijkt weken te gaan duren?

Ik hoor graag even!
Dank, Annemarie
 
Zie mijn reactie op je PM. Die stempel van de ambassade is meer om een VOG aan te vragen, niet zozeer voor de Engelstalige versie (Die standaard is in NL). Maar volgens mij hebben de meeste het formulier binnen een aantal dagen terug van de ambassade.
 
Gefeliciteerd Annemarie!
Klopt wat Alie zegt: formulier sturen naar de ambassade en twee werkdagen later hadden we het ingevuld terug. Dan naar de gemeente die het nu direct in behandeling neemt. De VOG krijg je van het ministerie (bij ons duurde dat een week ongeveer). Alles staat er tweetalig op, dus klaar ben je. Veel succes en naar het zich laat aanzien laat dat visum niet meer zo lang op zich wachten!
 
Ik zag je berichtje en ik wist dat niet, waar haal jij die Engelse VOG vandaan?
Ze hebben mij verteld dat ik een stempel van de Ambassade nodig heb op het formulier voordat ik ermee naar het gemeentehuis kan die dan een Engelse versie moeten leveren. Dat lijkt weken te gaan duren?

Ik hoor graag even!
Dank, Annemarie
Stempel van de ambassade hoeft niet perse.
Het ligt aan degene die je op het gemeenthuis treft, daar moet men besluiten of ze de aanvraag willen indienen.
Ik had de mazzel dat degene bij wie ik de aanvraag deed op het gemeenthuis, zelf ooit bezig geweest was met emigratie naar NZ.
Voor ons was het Visa application nummer genoeg ( en natuurlijk het hele aanvraagformulier invullen).
Ik zou dus eerst eens even op het gemeenthuis langs gaan, het zou zomaar genoeg kunnen zijn.

Bart
 
Dank jullie voor de tips. En Bart, ik ga dat dinsdagochtend direct proberen, scheelt toch weer een paar dagen minimaal!

Groet,
Annemarie
 
Dank jullie voor de tips. En Bart, ik ga dat dinsdagochtend direct proberen, scheelt toch weer een paar dagen minimaal!

Groet,
Annemarie
En de Dr. in Amsterdam? Is dat toevallig Dr. Delprat?
Daar zijn wij geweest; een wat oudere heer, die alleen nog maar keuringen tbv emigratie doet.
Heel aardige kerel (en dat vond zelfs Boris).

Bart
 
voor een aantal collega's bij mij op het werk moesten ook VOG worden aangevraagd, anders mochten ze niet bij Brabant Water aan het werk. die zijn ook gewoon op het gemeente huis opgehaald.
 
voor een aantal collega's bij mij op het werk moesten ook VOG worden aangevraagd, anders mochten ze niet bij Brabant Water aan het werk. die zijn ook gewoon op het gemeente huis opgehaald.

Je moet sowieso naar het gemeentehuis, dat moet iedereen. Maar je 'werk' geeft je vaak een formulier mee waar een aantal dingen op staan aangegeven (dus op welke 'gronden' moet jij worden onderzocht). Voor het onderwijs is dat dus of je bijv. een strafblad/.. hebt mbt kindermisbruik e.d. Dit formulier moet je bij je aanvraag inleveren en dat is wat de ambassade voor jou moet invullen.

Zoals Bart al aangeeft kun je het zonder stempel proberen (dus zonder 'opdrachtgever'). Soms zal het goed gaan, soms heb je het wel nodig. Maar iedereen zal dus het VOG bij de gemeente moeten aanvragen, hier heeft de ambassade dus niks mee te maken, zij dienen dus alleen als 'opdrachtgever' voor aanvraag van de VOG.
 
En de Dr. in Amsterdam? Is dat toevallig Dr. Delprat?
Daar zijn wij geweest; een wat oudere heer, die alleen nog maar keuringen tbv emigratie doet.
Heel aardige kerel (en dat vond zelfs Boris).

Bart
Hi Bart, ik heb deze dokter inderdaad uitgebreid aan de telefoon gehad, zeer correcte aardige heer. Hij had nog een aantal tips, zaken waar ik aan zou moeten denken en hij vond het erg interessant dat we beiden van de Hugenoten afstammen.... :wink: . Ik zou heel graag bij hem langs zijn gegaan maar hij heeft pas 26 april plaats en dat duurt wel erg lang. We gaan nu naar een arts in Den Haag, kunnen dan al de 13e terecht, 2 weken eerder dus.

Groet,
Annemarie
 
Geen idee waar de afkorting zo voor staat, maar het betekent dat iemand werkelijk naar je aanvraag kijkt en je (vaak) verzoekt de laatste documenten in te leveren, zodat binnen niet al te lange tijd je visum kan worden toegekend.

Wanneer jij een aanvraag indient, komt deze op de stapel te liggen. Niemand kijkt naar deze aanvragen totdat een CO hem van de stapel pakt en dat is wanneer het snel gaat.
 
Dank je Nien en Alie, voor de uitleg. Om nog wat verder uit te leggen: zoals jullie weten, is er een bepaalde volgorde, een prioriteitenlijst. Normaal gesproken wordt iedereen met een Employee sponsor als eerste behandeld, wij stonden met onze aanvraag pas op nummer 5 in de prioriteiten. En toch zijn we er in 3 weken uitgepikt, een heel raar verhaal eigenlijk.... :huh:

Overigens heet de assistent van onze CO Mark van Pelt, lijkt erg Nederlands of Belgisch te zijn. Zou dat er wat mee te maken hebben? Ach, we zullen er wel nooit achterkomen waarom, we moeten er vooral maar blij om zijn! :grin:

Groet,
Annemarie
 
Dat is goed nieuws!!!! Tijd om tegen de bouwer te zeggen dat hij moet gaan opschieten, anders is straks je huis nog niet af!!! :grin:

Nog even doorbijten....
 
Jeetje wat gebeurd er toch veel als je een week niet veel hebt gelezen op het forum!
Gefeliciteerd! niet te geloven hoe snel het bij jullie gaat. Whats up with the DIAC?
Never mind, dat het maar zo door mag gaan! :up:
 
Overigens heet de assistent van onze CO Mark van Pelt, lijkt erg Nederlands of Belgisch te zijn. Zou dat er wat mee te maken hebben? Ach, we zullen er wel nooit achterkomen waarom, we moeten er vooral maar blij om zijn!
grin.gif

Grappig, Mark Van Pelt had ik ook. Hij stuurde bericht in opdracht van Jason Huang, die als CO werd opgevoerd. Vanpelt was wel aan elkaar geschreven, dus hij heeft zich snel aangepast of zijn familie woont er al een tijdje. En blij zijn is nooit verkeerd ;-)
 
Back
Top