LaStaVaZa Emulate

Haha, of course you two did :).

Het was het 12e en laatste huis dat we bekeken, na 2 weken shoppen zagen we door de bomen het bos niet meer. We zaten op het terras aan de lunch met een bel wijn in hotel nummer 3 in Yea (The Grand Central ditmaal, nog 3 te gaan). We waren al toe aan de shortlist maar we hadden nog 1 showing om 16.00 uur. Eigenlijk waren we er al uit, met alleen een knagend gevoel dat we allebei een andere nummer 1 hadden. We verschillen enorm in wensen en behoeften, in leefstijl en voorkeuren. Huis nummer 12 bleek het vleesgeworden compromis tussen onze beider andere nummer 1's.

Hoe oud het is weten we nog steeds niet, maar het is in 2011 ingrijpend gerenoveerd en in puike staat van onderhoud (de laatste helft foto's op de makelaarssite is nog van voor de reno). Er is nog wel werk te doen dat we hebben meegebudgetteerd. Voor Mr Emulate aan de shed die intern moet aangepast aan gebruik als study en (legal & history) library, de man heeft duizenden en duizenden boeken. Voor mij aan de woonkamer (muurtje naar de keuken omkegelen, houtkachel plaatsen en dat stuk carpet vervangen door een harde vloer, ). De backyard is een grote zandhoop waar ooit wel iets als een groter veranda/deck moet komen en gras of gravel. Misschien een paint jobje in de slaapkamers, meer voor de kleur dan dat het nodig is. Maar het is volkomen move-in ready. Die boom is inderdaad een droom.

Ter geruststelling, het huis ligt op de hoogste tier van Yea, met vanuit het straatje de meest fantastische uitzichten op de Goulburn en Yea River valley en de heuvels. Het valt dus riant buiten de flood zone terwijl we toch maar 10 minuten wandelen van het centrum zitten.
De shed was me opgevallen ja (die was wellicht het minst flitsend) Wat wel flitsend is, zijn de slaapkamer kleuren ja. Jongetje en Meisje kamer ten voeten uit. Maar een kwastje doet wonderen. En… het zijn niet de kamers waar je heel de dag in vertoefd. Dus zo laten is ook een optie natuurlijk!
 
Zo, hehe, poepoe. 1 uur geleden kwam het bericht binnen dat settlement van ons oude, verkochte krotkarkas in hartje Melbourne daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dat betekent dat de centjes van de koper in het eggie op onze bankrekening staan. Zucht. Na twee keer verzoek van de koper om uitstel van betaling begon Mr Emulate korzelig, en ondergetekende angstzweterig te worden dat the deal would fall through en we weer helemaal opnieuw moesten beginnen. Wat na 9 maanden zonder werkende badkamer geen zonnig vooruitzicht was.
Maar, vandaag zijn we eventjes rijk en dakloos.

Bye, Fyffe Street in Melbourne:

View attachment 2119

Gelukkig heeft Mr Emulate-de-lawyer contractueel bedongen dat we vanwege alle uitstelleritis van de koper nog tot juni dit jaar in het ouwe pand mogen blijven voor $ 1 per maand als huurders. Alle tijd om wat nieuws te vinden in Yea en kalmpjes in stukjes over te huizen. En ja, na twee weken 12 verschillende huizen shoppen in Yea, hebben we vrijdag jl. wat nieuws gevonden. Ons bod is geaccepteerd en nu is het een kwestie van contracten opstellen en ons eigen settlement van het nieuwe pand. Dat zal allemaal rond 15 februari a.s. plaatsvinden.

Meer info wordt vervolgd als het daadwerkelijk is gesettled, maar tipje van de sluier:

Hello, Yea.
Gefeliciteerd met het nieuwe huis!
 
Ik heb ook even stiekem gekeken. Da ziet er heel goed uit! De Huidige kleurkeuzes in de slaapkamers……. 😊 maar erg mooi huis daar gaan jullie veel plezier van hebben!
 
Hoe Wat waar?? 😂,😉

Ha, laten we zeggen dat verhuizen met een Australier ff niet zo gaat als in NL 😂 . In NL was ik gewend om maanden vooruit te plannen en te organiseren, verhuizer komt gloednieuwe dozen brengen en later weer ophalen, netjes alles schoongeschrobd inpakken, labelen wat in welke doos zit, welke doos naar welke kamer moet, en alles in 1 dag geregeld van A naar B.

Maar ik had buiten Mr Emulate gerekend. Die doet er op zijn gemakje de volle 3 maanden over, alles gaat smerig, vol spinnenwebben en stof in de berg afvaldozen die hij iedere dag bij de suup of de Bunnings scoorde. Eeew. Uurtje pakken, dan weer lekker aan de koffie achter de boeken. 3 keer een rental van gehuurd voor grotere spullen en tienduizenden boeken, 88 keer op en neer gereden met onze volgestapelde eigen auto tussen Melbourne en Yea (110 km enkele reis). En als slotakkoord 2 keer een Man With A Van truck ingehuurd met twee stoere sjouwers, voor de elfhonderd bookcases en desks, de fridge en de wasmachine, de grasmaaier en de kruiwagen. Dochter Mr Emulate heeft 2 volledige weekenden al haar kid's stuff zitten uitzoeken en dat gaat dan in een tempo van: 'Oh dad, look at this! Do you remember I had this teddy bear, when was that again, let me tell you a story about it?' Een uur voordat we de sleutels zouden overdragen lag het huis nog halfvol met onduidelijke spullen uit 1975 die we uit pure ellende maar in de auto en de afval skip voor de deur hebben gepleurd. Totale chaos, maar 'no, it's well-organised' aldus Mr Emulate :rolleyes:.

Ik heb twee trauma's opgelopen. 1. Australische verhuizingen. 2. Allen keys.
 
Last edited:
Mooi hè, dat je na jaren hier geweest te zijn en in een relatie te zitten, je hele nieuwe dingen leert qua cultuur en karakter hahaha.
Ik zie het helemaal voor me. Alle vooroordelen van Australia komen op 1 plek samen. MRs Bang voelde zich in NL thuis en op werk niet de meest georganiseerde persoon. Hier is ze de Gold standard 🥇

Durf het bijna niet te vragen....

Hoe is/gaat het uitpakken....? :rolleyes::D
 
Mooi hè, dat je na jaren hier geweest te zijn en in een relatie te zitten, je hele nieuwe dingen leert qua cultuur en karakter hahaha.
Ik zie het helemaal voor me. Alle vooroordelen van Australia komen op 1 plek samen. MRs Bang voelde zich in NL thuis en op werk niet de meest georganiseerde persoon. Hier is ze de Gold standard 🥇

Durf het bijna niet te vragen....

Hoe is/gaat het uitpakken....? :rolleyes::D

😂

I've taken control. We hebben netjes uitonderhandeld dat the main house is mine, en Mr Emulate heeft daar the biggest study in, maar ook voor hemzelf de bungalow en de 5-car shed in the backyard. Er wordt niet gepaft en geviezerikt in the main house. Nee, die heb ik gewonnen 😂. En tot dusver gaat het goed (we zijn hier 4 dagen). Mr Emulate gedraagt zich netjes, rookt zich een ongeluk in de shed, de bungalow en de 2 veranda's, sorting out shit, maar is happy in the main house, not cluttering or smoking or making a general mess. Ikzelf heb de hele inrichting nieuw gekocht (bankstel, eethoek, master bedroom, mijn eigen study en de guest bedroom, 2 bathrooms), en tot dusver ziet het er fantastisch uit. Mr Emulate stelde zelf voor dat we 'misschien, is dat een idee, onze vuile schoenen buiten laten en sloffen/thongs binnen dragen?'. Yessssss :). En hij vond dit nieuwe, squeaky clean house ook wel wat hebben na 40 jaar dirt 😂.

Kijk, wij kwamen elkaar tegen toen ik 56 en hij 61 was. Inmiddels ben ik bijna 65 en hij bijna 70. Op zo'n hoge leeftijd zijn het niet alleen het cultuurverschil, maar ook de lange leeftijd vooraf zonder elkaar, die spelen. Je kunt elkaar niet meer veranderen. Je moet onderhandelen.

Mr Emulate is ijverig bezig om 5000 dozen boeken uit de woonkamer naar al zijn studies en libraries over te hevelen. Hij geniet van al zijn eigen plekken en ik heb ook het rijk alleen (aan de mooiste eettafel ever) in de keuken en mijn kleine studietje. En gek genoeg heeft deze 3-maands Allen key verhuishysterie ons veel dichter bij elkaar gebracht dan we verwachtten.
 
Last edited:
Ha, laten we zeggen dat verhuizen met een Australier ff niet zo gaat als in NL 😂 . In NL was ik gewend om maanden vooruit te plannen en te organiseren, verhuizer komt gloednieuwe dozen brengen en later weer ophalen, netjes alles schoongeschrobd inpakken, labelen wat in welke doos zit, welke doos naar welke kamer moet, en alles in 1 dag geregeld van A naar B.

Maar ik had buiten Mr Emulate gerekend. Die doet er op zijn gemakje de volle 3 maanden over, alles gaat smerig, vol spinnenwebben en stof in de berg afvaldozen die hij iedere dag bij de suup of de Bunnings scoorde. Eeew. Uurtje pakken, dan weer lekker aan de koffie achter de boeken. 3 keer een rental van gehuurd voor grotere spullen en tienduizenden boeken, 88 keer op en neer gereden met onze volgestapelde eigen auto tussen Melbourne en Yea (110 km enkele reis). En als slotakkoord 2 keer een Man With A Van truck ingehuurd met twee stoere sjouwers, voor de elfhonderd bookcases en desks, de fridge en de wasmachine, de grasmaaier en de kruiwagen. Dochter Mr Emulate heeft 2 volledige weekenden al haar kid's stuff zitten uitzoeken en dat gaat dan in een tempo van: 'Oh dad, look at this! Do you remember I had this teddy bear, when was that again, let me tell you a story about it?' Een uur voordat we de sleutels zouden overdragen lag het huis nog halfvol met onduidelijke spullen uit 1975 die we uit pure ellende maar in de auto en de afval skip voor de deur hebben gepleurd. Totale chaos, maar 'no, it's well-organised' aldus Mr Emulate :rolleyes:.

Ik heb twee trauma's opgelopen. 1. Australische verhuizingen. 2. Allen keys.
Whahaha... heerlijk. Ik heb mr Emulate nu 1 keer ontmoet/mee gemaakt. Het lijkt me ook wel een man met zeer relaxte, laid back attitude.
zijn er camera beelden🤤?
 
Back
Top