LaStaVaZa Emulate

Emulate

Well-Known Member
Eindelijk is vandaag, na op de kop af 24 maanden wachten, ook voor mij het eind van de eerste stap in het visumproces in zicht gekomen. Tijd dus voor een eerste stand van zaken.

Ter informatie, ik volg de route van het tweetraps onshore 820/801 partnership/PR visa. Mijn geregistreerd partner is namelijk Australian citizen.

Vandaag is mij een Case Officer toegewezen en heb ik de zogenaamde 28 days' notice ontvangen. Dit betekent dat ik een maand de tijd heb om alle ontbrekende en uitgestelde documenten en acties uit te voeren. Denk aan de VOG in NL en de Health Check hier in Melbourne, en een hele berg stat dec's van betrokkenen.

Als er niets tegenzit (en ik verwacht nog wel problemen bij de medicals, ik ben 60 met een geschiedenis), zou ik begin 2020 mijn 820 kunnen hebben. Dan verkeer ik in een vergelijkbare (niet dezelfde want zij hebben de 309 offshore gedaan) positie als @Roels en @Tim911. In de 820-aanvraag zit de 801 PR al inbegrepen, dus er is een kans dat ik in het nieuwe jaar permanent resident zal zijn.

Puf.
 
Eindelijk is vandaag, na op de kop af 24 maanden wachten, ook voor mij het eind van de eerste stap in het visumproces in zicht gekomen. Tijd dus voor een eerste stand van zaken.

Ter informatie, ik volg de route van het tweetraps onshore 820/801 partnership/PR visa. Mijn geregistreerd partner is namelijk Australian citizen.

Vandaag is mij een Case Officer toegewezen en heb ik de zogenaamde 28 days' notice ontvangen. Dit betekent dat ik een maand de tijd heb om alle ontbrekende en uitgestelde documenten en acties uit te voeren. Denk aan de VOG in NL en de Health Check hier in Melbourne, en een hele berg stat dec's van betrokkenen.

Als er niets tegenzit (en ik verwacht nog wel problemen bij de medicals, ik ben 60 met een geschiedenis), zou ik begin 2020 mijn 820 kunnen hebben. Dan verkeer ik in een vergelijkbare (niet dezelfde want zij hebben de 309 offshore gedaan) positie als @Roels en @Tim911. In de 820-aanvraag zit de 801 PR al inbegrepen, dus er is een kans dat ik in het nieuwe jaar permanent resident zal zijn.

Puf.

Wat fijn om te lezen, alles goed? Sorry druk geweest maar email volgt soon.
 
Ik duim voor je dat het lange wachten nu ook echt wordt beloond! In ieder geval heb je het nu weer (even) in eigen hand om stappen te maken. Succes!
 
Super!

Succes met de aanvraag en moge alles spoedig verlopen voor je. Het is echter wel zo dat over het algemeen de offshore visa sneller behandeld worden dan onshore, dus begin 2020 een pr status zou fijn zijn en ik duim voor je maar hou in je achterhoofd dat het weleens (veel) langer kan gaan duren. Zelf zit ik nu ook in de wachtkamer en hoop zelf ook dat het snel achter de rug is.
 
Super!

Succes met de aanvraag en moge alles spoedig verlopen voor je. Het is echter wel zo dat over het algemeen de offshore visa sneller behandeld worden dan onshore, dus begin 2020 een pr status zou fijn zijn en ik duim voor je maar hou in je achterhoofd dat het weleens (veel) langer kan gaan duren. Zelf zit ik nu ook in de wachtkamer en hoop zelf ook dat het snel achter de rug is.
Klopt, @Tim911 . Ik schreef dat de 820 (partnership) begin 2020 binnen handbereik is, niet de 801 (PR). Ik wacht al 2 jaar, er kan nog wel een jaar bij. In de praktijk maakt het niet uit, ik kan al bijna alles doen wat ik wil, behalve langere tijd uitreizen. Maar de juridische zekerheid van de 801 is onderhand wel welkom, ik word er niet jonger of gezonder op.
 
Update.

Kreeg vandaag in mijn immiaccount het bericht dat ik door de medische keuring ben heengekomen. Op mijn leeftijd (60) heb je meestal wel een geschiedenis van een en ander aan chronisch en incidenteel leed op je kerfstok, dus dat was flink nagelbijten. Zal niet met straight A's zijn gegaan (hakken over de sloot lijkt waarschijnlijker) maar de clearance is binnen. Puf.

Ook vandaag definitief mijn application voor de gecombineerde 820 (partnervisa) en 801 (PR) definitief gemaakt met het opladen van elfduizendzeventienhonderddrieenvijftigeneenhalf vereiste, vergaarde en betaalde documenten. Puf.

D'r zal wel weer iets niet goed aan zijn of ontbreken, dus deze klap is vast nog geen daalder waard.

Maar de pauze is zeer welkom na 25 maanden stress. Cheers.
 
Goed bezig! Ik weet zelf hoe irritant het allemaal is.
Wacht nog steeds op mijn PR.
Grrrr schiet op lazy ozzies bij immigratie!!
 
Goed bezig! Ik weet zelf hoe irritant het allemaal is.
Wacht nog steeds op mijn PR.
Grrrr schiet op lazy ozzies bij immigratie!!

Ik weet eerlijk niet of het hier om 'lazy ozzies' gaat. Eerder een verstikkend systeem van bureaucratie. In de 40-plus documenten die ik heb (moeten) aanleveren zit zo veel overlap dat je er krankjorem van wordt. En dan al die business van alles in PDF's moeten aanleveren die per definitie altijd te groot zijn en geweigerd worden (dus de PDF krimpen op een of ander krimpprogrammaatje en die gekrompen PDF die nog steeds te groot is opnieuw krimpen) en dat dan 40 keer. Mijn Case Officer zit in het Vietnam Australian Visa Processing Office in Hanoi, dus offshore. Geen contact mee te leggen of vragen aan te stellen, alleen commanderende e-mails in je inbox. Je weet dus nooit of je goed of fout zit totdat je daarmee over je kop wordt geslagen.

Het is inderdaad een uitputtingsslag en ik denk dat daar een bedoeling achter zit met meneer Dutton aan het roer. En die bedoeling is me inmiddels volkomen duidelijk.
 
Ik weet eerlijk niet of het hier om 'lazy ozzies' gaat. Eerder een verstikkend systeem van bureaucratie. In de 40-plus documenten die ik heb (moeten) aanleveren zit zo veel overlap dat je er krankjorem van wordt. En dan al die business van alles in PDF's moeten aanleveren die per definitie altijd te groot zijn en geweigerd worden (dus de PDF krimpen op een of ander krimpprogrammaatje en die gekrompen PDF die nog steeds te groot is opnieuw krimpen) en dat dan 40 keer. Mijn Case Officer zit in het Vietnam Australian Visa Processing Office in Hanoi, dus offshore. Geen contact mee te leggen of vragen aan te stellen, alleen commanderende e-mails in je inbox. Je weet dus nooit of je goed of fout zit totdat je daarmee over je kop wordt geslagen.

Het is inderdaad een uitputtingsslag en ik denk dat daar een bedoeling achter zit met meneer Dutton aan het roer. En die bedoeling is me inmiddels volkomen duidelijk.

Uiteraard gaat het niet om lazy ozzies, dit had een sarcastische ondertoon. Ik denk dat er uit alle man en macht gewerkt wordt om de grote stroom aan visa aanvragen te behandelen, en het zal ongetwijfeld zo zijn dat bepaalde gevallen heel veel tijd opslokken. Sinds de nieuwe update binnen de IMMI account heb ik gemerkt dat het makkelijker is om grote bestanden te uploaden? 2 jaar geleden moest ik alles opsplitsen in kleinere files en dit keer kon ik alle PDF's er zo in knallen zonder problemen. Je weet dat als je veel overlap in documenten hebt je alleen de documenten moet toevoegen die voor jouw aanvraag van toepassing zijn? Je hoeft niet alles dubbel aan te leveren onder meerdere tabs. Enige overlap blijft altijd maar zo te lezen had jij wel erg veel. Veel meer dan mij voor mijn 100 aanvraag. Wees bij dat je een CO hebt. ik heb nooit een CO gehad en ook nu weet ik niet wie mijn zaak behandelt, geen email of notificatie of wat dan ook. Ik wacht maar rustig verder tot de grant email. ;)
 


OFX
Back
Top