Lastavaza Familie D.

Ik vind het al dapper dat je het hier komt melden, dus wellicht wat nerves maar verder OK lijkt me ;)

En dat het gewone NL leven (soms) de overhand heeft lijkt me heel normaal. Al wil je het niet, Australia is nu eenmaal ver weg. In onze ellenlange aanloop (gaan we ervoor, gaan we er niet voor...) zijn we een paar keer terug geweest in Australia om het vuurtje weer aan te wakkeren. Dus ik vind het ontzettend knap van mensen dat ze maanden, jaren de droom vast weten te houden zonder er weer geweest te zijn. Applaus!

Succes zaterdag!
 
Hier een laatste update, long overdue...
Het was geen verrassing dat dat ik de ielts weer niet gehaald had. Weer een 6 voor writing ipv de gewenste 7.
Een behoorlijke dip, emotioneel want het voelde als de laatste kans.
Toen de auto ook de geest begon te geven werd het tijd voor overleg. Hoe verder?
Mn man vertelde toen ook eerlijk dat het voor hem wel klaar was. Emigratie was mijn droom en hij steunde mij maar zijn hart zat er niet bij. Dit heb ik ook al langer gemerkt maar een hele tijd kunnen negeren. Wetende dat het einde van de plannen zou worden als ik mn oogkleppen af zou doen.
Maar dat moment brak wel aan. De kans dat ik de ielts zou gaan halen is heel klein. En na jaren van bezig zijn met migreren en niet bezig zijn met het leven hier begon zn tol te eisen. De kogel is door de kerk. We blijven hier en dromen (en werken naar) van mooie reizen in de toekomst.
Omdat voor mij de deur echt definitief dicht moet, anders blijft het knagen, en om bewust door te gaan op een ander pad. Hebben we het migratie potje gebruikt om en caravan te kopen en een fatsoenlijke auto
We gaan op avontuur in Europa.

Iedeeen heel erg bedankt voor alle steun en bemoedigende woorden, tips enz.

Veel liefs vanuit Nederland.
Saskia en Willem
 
Lastig maar op een gegeven moment is het ook goed geweest. Wat slim dat je je spaarpotje nu gebruikt hebt om een ander avontuur te gaan beleven!

Wij zijn met de hakken over de sloot binnen gekomen en hebben ook regelmatig serieus nagedacht over ‘wat als het niet lukt’. Australië is niet het enige op deze wereld. Je gezondheid en relatie staan daar nog echt een heel eind boven. En zolang je dat hebt: geniet van wat je hebt en van elkaar. Ontdek Europa. Er zijn maar weinig continenten waar je zo makkelijk zoveel verschillend natuur en cultuur kunt zien op een paar uur rijden! En geniet van de rust in je hoofd ;)

Veel plezier en geluk samen!
 
In aansluiting op @afterbang. Het is hier geen paradise, het is alleen maar anders, en vet cliche, je neemt overal jezelf mee naartoe. In Melbourne bijvoorbeeld, waar ik zit, kun je je dromen over tropische paradijzen meteen aan de waslijn hangen, het weer is hier geen 5 seconden stabiel en de zomers zijn hier verrekte koud. Groot land suggereert vrijheid, ja, als je een bak duiten hebt om iets goeds en leefbaars te vinden om te wonen in de cities. En in de wetenschap dat 95 % van dit land onleefbaar is vanwege de drought die ongetwijfeld erger gaat worden met de klimaatverandering. Ik heb inmiddels wel wat van het land afgereisd en ik geef @afterbang volkomen gelijk, er is niks zo delicaat en afwisselend in natuur, cultuur en historie als Europa. Ik herinner me 1000 km Western Australia met de bus onderweg naar mijn schoonzus van Perth naar Geraldton, en in al die 10 uur heb ik niks anders gezien dan struikjes, rood zand en elf miljard mosquitos. Vergelijk dat eens met van Zuid-limburg naar de Pyreneeen rijden met de caravan over de lieflijke route nationale met al die dorpjes, geurige baguette bakkers om 7 uur 's ochtends, 3000 jaar oude cultuur, moderne musea, Franse cuisine, vlakten en bergen, groen en rots, vinyards, te mooi. Ik begin dat oeroude culturele aspect steeds meer te missen en merk dat ik vaker bezig ben met plannen voor een lange Europatoer. Misschien kunnen jullie dit met nieuwe ogen gaan zien na julie lange mentale 'reis' in Australie? En er zijn natuurlijk altijd vliegtickets in de aanbieding voor een mooie trip hier?
 
Wat jammer voor je Saskia, maar goed dat je een besluit genomen hebt. Je relatie is ook belangrijk en je moet er echt allebei 100% achter staan. En Australia blijft een prima vakantieland! Veel plezier met jullie kampeerrondreis in Europa. Ook mooi, alleen anders.
 
Dankjewel voor de bemoedigende woorden!
Hier was het snel merkbaar dat het de goede keus is. Man had ineens plannen en inzet. Ineens hebben we een nieuwe schutting, ligt er een tuinplan klaar, komen er kozijnen... hij bloeit helemaal op. Zeker weten de goede keus geweest dus.
En Europa is mooi. Die verse broodjes of een italiaans ijsje klinken erg goed!
 
Aan de ene kant spijtig te horen dat je je plannen op hebt moeten geven.
Aan de andere kant ook weer duidelijkheid voor jezelf en je omgeving, waardoor er weer andere deuren open zijn gegaan.
Dappere beslissing..
 


OFX
Back
Top