Lastavaza FRL

Helaas zijn de regels voor wat inclusie voor priority processing per 1 aug. ietwat verandert. Waar wij destijds gewoon een fee betaalden voor priority en je die terugkreeg wanneer het niet ging lukken, daarna je op een bepaald tijdstip een van de vrije plaatsen online kon proberen te bemachtigen, moet tegenwoordig je IELTS/PTE binnen 8 weken verlopen of je binnen 8 weken 33 worden om in aanmerking te komen. Je kunt het nog wel steeds aanvragen maar de kans op die priority lijkt daarmee flink te slinken. Aangezien ik met drie maanden 33 word heb ik deze maar niet aangevinkt. Inmiddels zijn we een paar weken verder en lijkt de priority aan onze neus voorbij te gaan en ben ik bang dat een lodge van een EOI en ROI vóór mijn 33e wel niet zal gaan lukken. Zonde, zonde.. had ik wellicht toch beter kunnen wachten en een skills assessment binnen de 8 weken voor mijn verjaardag kunnen doen😜. Vetassess is niet zo rap met beantwoorden van mails aangaande dit onderwerp want ik zal wel niet de enige zijn met problemen zoals deze!
 
Nu een maandje verder hebben wij inmiddels allebei ons skills assessment toch via priority binnen, heeft de vrouw haar IELTS vernieuwd en zijn een ROI voor Victoria en de Canberra Matrix de deur uit. Afgelopen ronde hebben geen invite voor een EOI van VIC gekregen en heeft ACT geen invites voor 190 de deur uit gedaan, aangezien ze iets te hard van stapel zijn gelopen de afgelopen twee maanden. Mooi dat jullie daar in ieder geval tussen zaten @BobtheCactus! 🥳. Wij wachten ondertussen verder af en hopen binnenkort nog wat meer documenten aan te mogen leveren!
 
Kleine stappen zijn ook stappen! Het komt vast goed! VIC is een competitieve staat. Ik lees her en der wel dat mensen voor VIC eerst een paar keer niet uitgenodigd worden, maar een paar maanden later wel. Fingers crossed! Gelukkig zijn enkele hordes inmiddels genomen en kun je die afvinken van je lijstje. Zou je niet ook een 491 overwegen? Volgens mij is het nu redelijk 'makkelijk' om van daaruit naar PR te stromen (3 jaar belasting afdragen/werken, geen inkomenseis meer sinds een tijdje).
 
Nu een maandje verder hebben wij inmiddels allebei ons skills assessment toch via priority binnen, heeft de vrouw haar IELTS vernieuwd en zijn een ROI voor Victoria en de Canberra Matrix de deur uit. Afgelopen ronde hebben geen invite voor een EOI van VIC gekregen en heeft ACT geen invites voor 190 de deur uit gedaan, aangezien ze iets te hard van stapel zijn gelopen de afgelopen twee maanden. Mooi dat jullie daar in ieder geval tussen zaten @BobtheCactus! 🥳. Wij wachten ondertussen verder af en hopen binnenkort nog wat meer documenten aan te mogen leveren!
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Hoeveel punten hebben jullie voor de 190? Zijn jullie ook voor de 491 gegaan?
En vond je IELTS makkelijker dan PTE?
 
Kleine stappen zijn ook stappen! Het komt vast goed! VIC is een competitieve staat. Ik lees her en der wel dat mensen voor VIC eerst een paar keer niet uitgenodigd worden, maar een paar maanden later wel. Fingers crossed! Gelukkig zijn enkele hordes inmiddels genomen en kun je die afvinken van je lijstje. Zou je niet ook een 491 overwegen? Volgens mij is het nu redelijk 'makkelijk' om van daaruit naar PR te stromen (3 jaar belasting afdragen/werken, geen inkomenseis meer sinds een tijdje).
Wanneer wij nog met zijn tweeën waren geweest was dat zeker een optie geweest! Nu met een kleine van 2 en een tweede die wij begin volgend jaar verwachten zijn wij wel op zoek naar meer zekerheid zoals wij in de 190 zouden vinden. Helaas is die wat competitiever.
 
Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Hoeveel punten hebben jullie voor de 190? Zijn jullie ook voor de 491 gegaan?
En vond je IELTS makkelijker dan PTE?
Wij hebben 80 punten voor de 190. Voor de 491 gaan wij momenteel niet. Ik heb zowel de IELTS als de PTE gedaan en mijn vrouw enkel de IELTS. Destijds moest ik voor de PTE nog naar België dus mooi dat dit momenteel in Diemen kan! Zelf vond ik de PTE echt onmogelijk, maar dat heeft vooral met prikkelverwerking te maken denk ik. Het 'naspreken' van teksten vond ik lastig en het geluid in de ruimte van alle medekandidaten droeg denk ik ook niet bij aan het behalen van een goed resultaat. Zelf heb ik pas bij de derde poging IELTS Proficient English gehaald, aangezien ik op schrijven twee keer tekort kwam. Zelf vind ik IELTS een prima test om hoog op lezen, luisteren en spreken te scoren. Wanneer je het schrijven goed beheerst en bijvoorbeeld met hulp van E2 language het een en ander bijspijkert vallen daar wel punten te behalen. Toch lees ik van velen dat zij juist bij de PTE tot een beter resultaat komen. Succes alvast! 💪
 
Back
Top