Lastavaza FRL

Ik heb het net nog even gevraagd aan onze visumagent, ik laat het je weten. Wij gaan dan wel voor een 491 maar zelfde (skilled migrant) categorie. Wij doen ook geen skills assessment voor mijn vriend. Ik laat het je wel weten!
 
Nou ik heb antwoord, het is dus inderdaad niet nodig voor het skills assessment van de hoofdaanvrager (Vetassess in elk geval, ons beoordelingsinstrument) maar wél voor het indienen van een EOI. Ik had er even niet aan gedacht maar als je partnerpunten wil claimen dan wil je dat ook voor zijn/haar engels en niet alleen voor zijn/haar skills assessment natuurlijk. Partnerpunten kun je ook claimen o.b.v. alleen engels niveau en niet skills assessment + engels niveau.

Succes!
 
Nou ik heb antwoord, het is dus inderdaad niet nodig voor het skills assessment van de hoofdaanvrager (Vetassess in elk geval, ons beoordelingsinstrument) maar wél voor het indienen van een EOI. Ik had er even niet aan gedacht maar als je partnerpunten wil claimen dan wil je dat ook voor zijn/haar engels en niet alleen voor zijn/haar skills assessment natuurlijk. Partnerpunten kun je ook claimen o.b.v. alleen engels niveau en niet skills assessment + engels niveau.

Succes!
Top, bedankt! Zaten te twijfelen om voor die partner punten te gaan inderdaad maar konden nog niet helemaal duidelijk krijgen of mijn vrouw dan een volledig skills assessment dient te doen of dat een band 6 volstaat. Bedankt voor de reacties! Wij hebben nu in ieder geval iets meer tijd om het een en ander rond te maken voordat Victoria het 23-24 program uitrolt. Hopelijk blijft de mogelijkheid voor offshore applications bestaan en stappen ze net zo royaal als afgelopen jaar met het aantal beschikbare posities voor een 190 het nieuwe programma in! (geen garantie op succes natuurlijk😬🤙🏼)
 
Last edited:
Nou ik heb antwoord, het is dus inderdaad niet nodig voor het skills assessment van de hoofdaanvrager (Vetassess in elk geval, ons beoordelingsinstrument) maar wél voor het indienen van een EOI. Ik had er even niet aan gedacht maar als je partnerpunten wil claimen dan wil je dat ook voor zijn/haar engels en niet alleen voor zijn/haar skills assessment natuurlijk. Partnerpunten kun je ook claimen o.b.v. alleen engels niveau en niet skills assessment + engels niveau.

Succes!
Weet je zeker dat het bij de EOI is? Dat is namelijk Expression of Interest, als je geen partner punten claimt dan doet er dat niet toe of je al het Engels behaald hebt als partner zijnde.

Als je EOI hebt ingediend dan moet je wachten op de uitnodiging voor de aanvraag van de visa. In de aanvraag van de visa komt pas je partner of evt. Kinderen aan bod. En daar komt dus ook je partner Engels in voor als je dus geen punten claimt.
In de visa aanvraag moet je aangeven of je partner voldoet aan de engels eis anders moet je meer betalen bij de visa aanvraag. Dan moet je partner bij aankomst een Engels cursus volgen daarvoor betaal je dus in de visa aanvraag.

De EOI is geen visa aanvraag het is alleen laten zien dat je zoveel punten hebt en op basis van het punten krijg je een uitnodiging om een visa aanvraag te doen.

Check de tijdlijn op deze pagina.
 
Last edited:
Ik las dit en ik heb ook even bij ons zitten vissen in het mail verkeer. Zoals ik het lees heb je je antwoorden al @FRL maar... nu ik het toch al opgezocht heb ;).
  1. You can increase the points in your Expression of Interest in case you obtain a superior English test result. A superior English result would increase your points score by 10 and we could add an Expression of Interest for subclass 190.
Dit was het antwoord op een vraag van mij.
Als je je EOI hebt ingedient kunnen de scores in de EOI nog worden aangepast mocht je hoger halen. Miss Rolls heeft ook alleen die 6 overall hoeven scoren (voor in ons geval de partnerpunten) en verder niks.
De scores voor je IELTS of PTE moet je zelf bekend maken aan de state/territory government waar je indient voor je ROI als ik zo even terug lees.

Dit was voor 491 in onze situatie (2022).
 
Weet je zeker dat het bij de EOI is? Dat is namelijk Expression of Interest, als je geen partner punten claimt dan doet er dat niet toe of je al het Engels behaald hebt als partner zijnde.

Als je EOI hebt ingediend dan moet je wachten op de uitnodiging voor de aanvraag van de visa. In de aanvraag van de visa komt pas je partner of evt. Kinderen aan bod. En daar komt dus ook je partner Engels in voor als je dus geen punten claimt.
In de visa aanvraag moet je aangeven of je partner voldoet aan de engels eis anders moet je meer betalen bij de visa aanvraag. Dan moet je partner bij aankomst een Engels cursus volgen daarvoor betaal je dus in de visa aanvraag.

De EOI is geen visa aanvraag het is alleen laten zien dat je zoveel punten hebt en op basis van het punten krijg je een uitnodiging om een visa aanvraag te doen.

Check de tijdlijn op deze pagina.
Ja ik denk wel dat het nu zo werkt ja. Maar inderdaad alleen als je partner punten wil claimen (die je alleen al kunt claimen op basis van engels vd partner — dan moet het wel hoger dan 6 per 'band' (IELTS) zijn). Dan moet het dus volgens mij voor het indienen van de EOI gedaan zijn. Want je bouwt je puntenaantal op, je vinkt aan waar je punten op kunt halen (dus engels vd partner bijv) en moet dat vervolgens aantonen/aanleveren bij de EOI die je daarna gaat indienen.

In 2018 was dit volgens mij nog niet zo, vanaf november 2019 uit mijn hoofd, toen ook de 489 verruild werd voor de 491. In die swap zat volgens mij ook dat je ineens partnerpunten kon claimen (of single-zijn punten).

Als je geen partner-engels-punten wil claimen dan moet volgens mij een 4.5 per band voldoen en is het moment ook dat je dat later kan indienen.

Anyway go for it partner van FRL! 🤟
 
Ja ik denk wel dat het nu zo werkt ja. Maar inderdaad alleen als je partner punten wil claimen (die je alleen al kunt claimen op basis van engels vd partner — dan moet het wel hoger dan 6 per 'band' (IELTS) zijn). Dan moet het dus volgens mij voor het indienen van de EOI gedaan zijn. Want je bouwt je puntenaantal op, je vinkt aan waar je punten op kunt halen (dus engels vd partner bijv) en moet dat vervolgens aantonen/aanleveren bij de EOI die je daarna gaat indienen.

In 2018 was dit volgens mij nog niet zo, vanaf november 2019 uit mijn hoofd, toen ook de 489 verruild werd voor de 491. In die swap zat volgens mij ook dat je ineens partnerpunten kon claimen (of single-zijn punten).

Als je geen partner-engels-punten wil claimen dan moet volgens mij een 4.5 per band voldoen en is het moment ook dat je dat later kan indienen.

Anyway go for it partner van FRL! 🤟
In 2018 kon je inderdaad geen partner punten claimen.
Dan hoef je pas na je EOI de IELTS te doen. Als je extra punten kunt scoren alleen voor Engels van je partner zou ik het zeker doen, dan hoort het bij de EOI. Hoe hoger je punten hoe sneller je een uitnodiging krijgt.

Als je je EOI hebt ingedient kunnen de scores in de EOI nog worden aangepast mocht je hoger halen
Dat hebben wij ook gedaan. Wij hebben destijds ingediend met proficient Engels. Daarna heeft mijn partner een paar maanden later opnieuw de Engels test gedaan omdat we wisten dat de punten hoger moesten worden en toen had hij Superior Engels. Wij hebben toen de EOI aangepast en paar dagen daarna hadden wij de uitnodiging.

@FRL nog even iets bij ons stond toen ook dat niemand meer uitnodigingen verstuurde voor de 190, omdat bijna einde jaar was en ze pas in het nieuwe jaar opnieuw gingen kijken. Wij hebben toen toch de EOI aangepast, dat was in mei. Wij hebben dus wel meteen een uitnodiging gekregen en wij hadden toen 85 punten. Ondanks dat er stond dat ze geen uitnodigingen meer verstuurde.
 
Momenteel zitten wij al een paar weken in afwachting van het openen van het 23-24 programma van Victoria voor registrations of interest. De afgelopen jaren liep dit telkens van augustus t/m mei. Hopelijk komt er snel meer info over de openingsdatum🤞🏻.
 
Ik heb net een update gelezen dat Victoria, net zoals enkele andere staten, een knappe daling heeft wat betreft het aantal posities voor nominatie. Victoria gaat van 9000 naar 2700 beoogde plaatsingen (190)voor het 23-24 programma. Op een later moment is het pas mogelijk om de benodigde ROI in te dienen. Ik moet zeggen dat onze hoop weer wat aan het wegzakken is😅👎🏻

Maar er is nog hoop natuurlijk dus we zetten nog even door. Toch merk ik dat we wederom 'op de rem trappen' wanneer het aankomt op bijvoorbeeld het aankopen van een woning. Dat zijn precies de dingen waar we nu al jaren de negatieve gevolgen van merken.
 
Last edited:
Ik zag het inderdaad in mijn inbox vanmorgen, blijkbaar heb ik me ook ooit voor VIC migration update ingeschreven, ik moest nog aan je denken! Het gaat wel lastig worden denk ik maar uiteraard, nooit geschoten is altijd mis en gewoon doen en volhouden!!

Zit je dan nu nog te overwegen om een woning te kopen in NL?
 
Dat is een overweging die al jaren voorbij komt. Met enkele pogingen is dat niet gelukt overigens. We wachten het nog even af (VIC) en moeten er dan toch maar een keer voor gaan. Maar zoals ik al zei, we houden nog even hoop!🤙🏼
 
Dat is een overweging die al jaren voorbij komt. Met enkele pogingen is dat niet gelukt overigens. We wachten het nog even af (VIC) en moeten er dan toch maar een keer voor gaan. Maar zoals ik al zei, we houden nog even hoop!🤙🏼
VIC is open voor nieuwe ROI’s! (Ik moet me nog even uitschrijven uit sommige nieuwsbrieven blijkbaar haha)
 
Haha ik zag de mail binnenkomen inderdaad! Een nieuw skills assessment, EOI en ROI zsm eruit gooien. Gelukkig bied Vetasses priority processing aangezien we het indienen van een nieuw skills assessment even hebben laten liggen.
 
Pfoeh, dat was net even schrikken. Las ik op de site van Vetassess dat je bij een negative outcome fan je eerste 'priority aanvraag' niet nogmaals van die service gebruik kunt maken en je dus achteraan in de rij van 12-20 weken kunt gaan staan. Gelukkig kwam ik na inloggen erachter dat wij in 2019 na een negative outcome 'gelukkig' gebruik hebben gemaakt van een 'change of occupation' met een positive outcome waar we toen niets aan hadden aangezien het op elke skilled occupation list ontbrak. Enerzijds is het zonde dat het skills assessment nu is verlopen maar het maakt het gelukkig mogelijk om nogmaals van de priority service gebruik te maken en het geeft wel wat vertrouwen om nogmaals een positive outcome te krijgen. Hopelijk kunnen we dit en onze ROI en EOI's voor ACT en VIC in orde gaan maken. We gaan het zien!🙂💪
 
Afgelopen woensdag hebben we een nieuw skills assessment de deur uitgedaan waar we hopelijk snel iets van horen (als in accepted for priority processing🙏). Wat betreft de Canberra matrix zijn er 5 punten voor een visit van 7 nachten te behalen. In werkelijkheid zijn we na 2 dagen doorgereden. Zijn dit wat jullie @afterbang en @BobtheCactus betreft 5 'gratis/gemakkelijke' punten om op te halen of bestaat er een risico dat we het aantal overnachtingen van deze visit in 2015 in ons busje moeten verantwoorden😜?
 
Afgelopen woensdag hebben we een nieuw skills assessment de deur uitgedaan waar we hopelijk snel iets van horen (als in accepted for priority processing🙏). Wat betreft de Canberra matrix zijn er 5 punten voor een visit van 7 nachten te behalen. In werkelijkheid zijn we na 2 dagen doorgereden. Zijn dit wat jullie @afterbang en @BobtheCactus betreft 5 'gratis/gemakkelijke' punten om op te halen of bestaat er een risico dat we het aantal overnachtingen van deze visit in 2015 in ons busje moeten verantwoorden😜?
Die 7 nachten bestond in onze tijd nog niet (11 jaar terug). Wij zijn pas voor het eerst in Canberra geweest nadat we het visum ontvangen hadden. Dat was best apart, gaan emigreren naar een stad/territory die je niet kent. Was eigenlijk best magisch.... het beloofde land zeg maar :D
 
  • Like
Reactions: FRL
Afgelopen woensdag hebben we een nieuw skills assessment de deur uitgedaan waar we hopelijk snel iets van horen (als in accepted for priority processing🙏). Wat betreft de Canberra matrix zijn er 5 punten voor een visit van 7 nachten te behalen. In werkelijkheid zijn we na 2 dagen doorgereden. Zijn dit wat jullie @afterbang en @BobtheCactus betreft 5 'gratis/gemakkelijke' punten om op te halen of bestaat er een risico dat we het aantal overnachtingen van deze visit in 2015 in ons busje moeten verantwoorden😜?
Wij zijn beide niet zo lang in Canberra geweest! Ik nog helemaal nooit en mijn vriend maar een paar dagen geloof ik. Wij hebben deze punten dus ook niet geclaimd... Ik zou wel verwachten dat je bewijs moet aanleveren, anders zou iedereen die punten maar claimen. Zou even goed navraag doen. Ik las trouwens vanmorgen dat ze net een uitnodigingsronde hebben gedaan, en dat ze voor 10 oktober weer een ronde doen? Ik hoop dat het lukt om voor die tijd je assessment terug te krijgen!

* Overigens heb ik de motivatiebrief / commitment statement wel geschreven alsof ik er vaak weekendjes ben geweest vanuit Melbourne ;-) En het helemaal geweldig vind. We gaan zien of dat achteraf gaat kloppen hahaha.
 
  • Like
Reactions: FRL
Wij zijn beide niet zo lang in Canberra geweest! Ik nog helemaal nooit en mijn vriend maar een paar dagen geloof ik. Wij hebben deze punten dus ook niet geclaimd... Ik zou wel verwachten dat je bewijs moet aanleveren, anders zou iedereen die punten maar claimen. Zou even goed navraag doen. Ik las trouwens vanmorgen dat ze net een uitnodigingsronde hebben gedaan, en dat ze voor 10 oktober weer een ronde doen? Ik hoop dat het lukt om voor die tijd je assessment terug te krijgen!

* Overigens heb ik de motivatiebrief / commitment statement wel geschreven alsof ik er vaak weekendjes ben geweest vanuit Melbourne ;-) En het helemaal geweldig vind. We gaan zien of dat achteraf gaat kloppen hahaha.
Vanuit centre of the Universe Melbourne (knipoog) naar Canberra gaan en het leuk vinden. Dat gelooft niemand bij Immigration 😂

Just kidding, Canberra zit vol met mensen uit alle windstreken, mede door de vele jobs in de Goverment sector.
 
Back
Top