Lastavaza Handyman 457 aanbieding binnen!

Handyman

Member
Goedendag allen,

Bij deze de laatste stand van zaken op weg naar onze droom:

Intro thread: http://xpdite.net/forum/threads/wij-stellen-ons-voor.13994/

We zitten hier prima in ons huur huisje en hebben ons snel aangepast aan de situatie.
Bij toeval hebben wij het oude huurhuis van onze kopers kunnen huren.
De koper had de woning nog geen minuut op internet geplaatst waarna hij mijn vrouw aan de lijn kreeg.
Gisteren (alsnog) de diploma all-round timmerman behaald en binnenkort (binnen een maand of twee) de diploma IT Netwerk beheerder.
Verder zijn we begonnen met netwerken op Linkedin en hebben we onze werkgevers van onze plannen op de hoogte gebracht.
Binnenkort wil ik me opgeven voor de IELTS test, waarna ik in November of Januari naar Australie reis om een baan te vinden.

To be continued!

Update 07-10-2016 IELTS overall band 7.0 en een aanbieding voor een 457 Sponsorship op zak!!!! :up:
 
Last edited:
Gefeliciteerd met de verkoop in ieder geval is dat al heel erg prettig.
Hoe is het verder op visumfront? Meer duidelijkheid gekregen hoop ik?
Succes met de IELTS voor een eventueel 457 hoef je niet echt hoog te scoren.
 
Welkom en succes!

Gedurfd, nu al je werkgever op de hoogte stellen.
 
@Handyman waarom fe ielts in dusseldorf als ik vragen mag? Duitsland is duurder dan NL. Ik zit te kijken naar Eindhoven. :)

Heb je al eens gedacht aan. Bijv. Het backpack visa? Dan mag je een jaar wel werken in Australië (om ervaringen op te doen)
Je moet bij het toeristen visum wel kijken met wat je meeneemt. Bij het tv programma border security worden mensen gewoon terug gestuurd als het er op lijkt dat ze meer willen dan alleen vakantie vieren. Dus diploma's mee is een risico :eek:

Leuk om jullie enthousiasme te lezen! veel succes!
 
@Handyman waarom fe ielts in dusseldorf als ik vragen mag? Duitsland is duurder dan NL. Ik zit te kijken naar Eindhoven. :)

Heb je al eens gedacht aan. Bijv. Het backpack visa? Dan mag je een jaar wel werken in Australië (om ervaringen op te doen)
Je moet bij het toeristen visum wel kijken met wat je meeneemt. Bij het tv programma border security worden mensen gewoon terug gestuurd als het er op lijkt dat ze meer willen dan alleen vakantie vieren. Dus diploma's mee is een risico :eek:

Leuk om jullie enthousiasme te lezen! veel succes!

Hoi Sjasje,

We hebben voor Dusseldorf gekozen omdat wij in Duitsland wonen.
Het Backpack visa (Workers Holiday Visa) hebben wij al gehad maar we zijn inmiddels ietsje ouder en komen er niet meer voor in aanmerking.
Ik heb nog wat meer informatie opgezocht over het werk zoeken op een touristic visum en lees vaak dat het verboden is om werk te zoeken op dit visum.
Dit visum zou in onze situatie de uitkomst zijn:

https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/651-

Dit visum gaat het dan ook worden.
 
Kun je tegenwoordig ook de IELTS doen in Eindhoven? Het zou ook tijd worden, dat er meer keuze is.
Werk zoeken op een toeristenvisum is verboden, het zal dus op zijn zachtst gezegd lastig worden om iets te vinden.
Het is strafbaar, voor beide partijen. Je kunt natuurlijk wel gesprekken aangaan ed. maar je zult toch eerst een visum moeten regelen.
Bij al mijn baantjes werd telkens gevraagd naar bewijs van werkvergunning.
 
Kun je tegenwoordig ook de IELTS doen in Eindhoven? Het zou ook tijd worden, dat er meer keuze is.
Werk zoeken op een toeristenvisum is verboden, het zal dus op zijn zachtst gezegd lastig worden om iets te vinden.
Het is strafbaar, voor beide partijen. Je kunt natuurlijk wel gesprekken aangaan ed. maar je zult toch eerst een visum moeten regelen.
Bij al mijn baantjes werd telkens gevraagd naar bewijs van werkvergunning.

Vandaar dat ik ook met het bovenstaande visum richting Australie ga.
Als ik het goed begrijp mag je met dat visum wel gesprekken voeren, werken mag niet op dat visum.
We zullen zien of we het gaan flikken, het gevoel is in elk geval goed!
 
Kun je tegenwoordig ook de IELTS doen in Eindhoven? Het zou ook tijd worden, dat er meer keuze is.
Werk zoeken op een toeristenvisum is verboden, het zal dus op zijn zachtst gezegd lastig worden om iets te vinden.
Het is strafbaar, voor beide partijen. Je kunt natuurlijk wel gesprekken aangaan ed. maar je zult toch eerst een visum moeten regelen.
Bij al mijn baantjes werd telkens gevraagd naar bewijs van werkvergunning.

Mag dat niet? Ik heb wel gewoon een sollicitatiegesprek gevoerd en meen ook dat ik ergens gevonden had dat dat mocht. Je mag alleen geen arbeidsovereenkomst sluiten of iets dergelijks en niet daadwerkelijk werk verrichten (ook niet proefdraaien bijvoorbeeld), maar een praatje maken was dacht ik geen probleem. Het bedrijf waar ik mee sprak deed er totaal niet moeilijk over. Misschien omdat het binnen hetzelfde concern bleef als waar ik nu werk en omdat ik meteen vanaf dag 1 duidelijk maakte dat ik nog terug zou gaan en dat ik geen visum of iets dergelijks wilde vanuit hen.
 
Back
Top