LaStavaZa Jaap, Joke en kids (ACT)

Jaap & Joke

New Member
Vandaag eindelijk de uitslag van de IELTS binnen.Joke moest gemiddeld een 4.5 halen en ik een 7 op alle onderdelen. Gelukt! :)

Joke 6.5 R 8.0 W 5.5 S 6.5 Jaap: L 8.0 R 8.0 W 7.0 S 7.0

Alle documenten zijn (na een supersnelle vertaling door Edine van Interline, bedankt nog!) inmiddels onderweg naar M2A.

Omdat we de huur per 1-10-2012 hebben opgezegd zou het perfect uitkomen als we voor die datum het visum nog kunnen krijgen, maar misschien is dat iets te optimistisch.. Zijn ze een beetje snel bij de TRA op dit moment?
 
Hey, daar hebben we de (mede) ACT-ers weer :) goed om weer wat van jullie te horen ;)

Hoop voor je dat ze sneller zijn dan Vetassess ;)

En gefeliciteerd met de IELTS!!!
 
@ Annemarie, thanks!

@afterbang, thanks2! Afgelopen maanden druk bezig geweest met de ielts oefeningen, maar vanaf nu echt tijd om ff lekker in het forum te duiken!

Vetassess is toch onderdeel van Tra? Ik zie dat ze er bij jou behoorlijk lang over hebben gedaan inderdaad, zonde! :mad: Hoop inderdaad dat het bij ons sneller gaat... Maareh jij bent er al bijna zo te zien, lekker hoor. Aan het eind van de NL "zomer" die kant op?
 
Volgens mij is vetassess één van de organisaties die de TRA doen maar er zijn er meerdere en het ligt er maar net aan welke trade je assessed wilt hebben welk bureau dat dan doet (volgens mij)

Wij zijn al aardig op weg ja. Maar we zullen niet gelijk naar ACT vertrekken. We hebben hier nog wel wat te doen zooals; huis verkoop klaar maken en verkopen.... Niet echt een eenvoudige taak zeg maar. Maar als we het visum maar binnen hebben. Kijken we vanaf daar wel weer verder. Wel benieuwd als jullie gaan hoe het bevalt. ACT-ers zijn zeldzaam ;)
 
Ik kreeg net bericht dat alle documenten binnen zijn bij m2a en dat ze het dossier voor TRA gaan klaarmaken. Hoe lang duurde het bij jou vanaf dat moment tot je wist welk bureau het gaat doen?

Sterkte met verkoop van je huis. Je hebt maar 1 koper nodig natuurlijk, moet goedkomen ; ) ACT-ers inderdaad zeldzaam, maar hoor veel positieve verhalen van de mensen die er geweest zijn. Ik hoop je zsm ACT te kunnen informeren hoe het ons bevalt : )
 
  • Like
Reactions: FOL
Welk bureau... Ehh. Wat voor beroep doe je? Lek beroep valt in een bepaalde trades groep die hun assessment bureau hebben volgens mij...

En ACT, hier hoor je er niet veel over. Op PomsinOZ meer. En de mensen die er wonen zijn enthousiast ;)
Ik hoop dat jullie snel gaan, kunnen jullie vast de weg plaveien!
 
We gaan voor "hardware technician". Ik krijg trouwens net bericht van M2A dat het dossier inmiddels is opgestuurd naar TRA. Weer een stapje verder (of eigenlijk dichterbij :D)

Kende het POI forum nog niet, heb ik het weekend even wat te lezen over ACT, heerlijk :up:
 
PIO is huge. veel meer engelsen die gaan natuurlijk. Alleen vanuit NL naar Oz is toch want anders dan vanuit UK naar oz....

wat zeg ik.. die Uk'ers zijn sowieso een beetje gek ;)
 
PomsInOZ is ondertussen meer PeopleInOZ ;)
Het grootste deel is nog wel Engelsen maar kom ook tegenwoordig veel mensen uit het Midden- en Verre Oosten tegen en ook overige Europese landen. Sprak laatst iemand uit Zuid Amerika :)
 
Lijkt m wel makkelijker voor die Engelsen om de IELTS een beetje fatsoenlijk door te komen : )

Inderdaad een hoop nationaliteiten op PeopleInOZ :) Ben benieuwd of we in Canberra ook nog Australiërs tegen gaan komen :D
 
Nee, er wonen nog minstens een paar mensen in ACT. Maar de ACT gangers zijn net iets zeldzamer dan de WA gangers dus dacht zal is ff aankloppen. Kijken of er iemand thuis is ;)
 
We zijn weer een paar stapjes dichterbij :) TRA ging redelijk snel en nominatie aanvraag ACT is inmiddels ook ingediend. Nu dus wachten.... Ik hoop dat we halverwege december in het vliegtuig zitten, maar dan moeten ze wel een beetje meewerken.
 
Ik ben benieuwd! Hou ons maar op de hoogte. Want wij zitten in december in.... Canberra ;) Op validatietrip ;)
 
Gaan we doen! Nu druk bezig om de zaken binnen het bedrijf over te dragen. Container staat inmiddels bij het huis om alle overbodige troep de deur uit te werken en dat is behoorlijk wat;) Als we zo doorgaan kunnen we alles verschepen via de handbagage :up:

Wij gaan nog steeds voor december, al komt dat wel dichterbij. Dan maar even een pilsje doen? :D
 
Ik ben benieuwd of we elkaar daar tegen gaan komen :up:
Wij zijn er in ieder geval in december, maar dat is makkelijk praten. Voor jullie is het voor het echie!

Succes met opruimen!
 
Wellicht leuke tip, je kunt op je iPad een gratis abonnementje nemen op de Canberra Times. Hartstikke leuk! (vind ik :rolleyes:)
 
Back
Top