LaStavaZa Jaap, Joke en kids (ACT)

Hmmm, dit kan twee kanten op gegaan zijn:
Of ze zitten al lekker in het zonnetje aan Lake Burley Griffin en ze zijn ons compleet vergeten,
Of ze zijn er nog niet en zijn ons compleet vergeten...

o_O

Nou, either way: Succes!

:up:
 
We zijn jullie niet vergeten hoor, alleen het updaten van de status schiet er door de drukte nog wel eens bij in :)

Op 23-11 heeft DIAC visum aanvraag in behandeling genomen. Medicals zijn inmiddels gedaan en we hebben zelfs de VOG binnen. Nu is het wachten dus op een Grant!

Ondertussen zijn we druk bezig om een gedeelte van het bedrijf te verkopen. Zal waarschijnlijk niet meer voor vertrek worden, maar de eerste gesprekken verwacht ik volgende week.

We gaan dus nog steeds voor vertrek in de kerstvakantie, de komende weken zal blijken of dit planningtechnisch allemaal haalbaar is. Om de druk er bij ons wat op te houden, hebben we in ieder geval de huur per 1-1-2013 opgezegd... :p
 
Vanochtend bericht gekregen dat de medicals binnen zijn, maar dat die van mijn dochter zijn doorgestuurd naar de MOC (Medical Officer of the Commonwealth). Deze heeft op dit moment een verwerkingstijd van 3 maanden... :mad: Echt balen dat zoiets nu 3 maanden vertraging gaat opleveren, terwijl MOC na 3 maanden binnen 1 minuut zal bepalen dat er geen enkele reden is om haar medicals niet goed te keuren...
 
Onze jongste dochter heeft een (klein beetje) verminderde weerstand. Niets ernstigs, maar deze aantekening was voldoende blijkbaar om nader te controleren. Ik snap dat ze voorzichtig zijn in Oz, maar 3 maanden extra wachten voor een paar minuten extra check is wel erg zuur.
 
Echt balen had je beter niks kunnen zeggen... Wat heeft dat voor gevolg voor jullie plannen? Huur is al opgezegd toch?
 
Kan ook meezitten en sneller gaan dan drie maanden toch?
Always look at the bright side...
 
Huur opgezegd idd, maar vinden we wel een oplossing voor. Verlengen of 1 van die vele te koop staande woningen tijdelijk betrekken, lang leve de crisis op de woningmarkt ;)

Damn right HardCore! Heb alleen geen zin om Oz te associëren met paarse krokodillen :cool:
 
Kleine aanpassing van de planning. Zojuist tickets en camper geboekt voor een maand Nieuw Zeeland. 28-1 vliegen we om de maand Februari rond te reizen door Nieuw Zeeland. Op 1-3 vliegen we dan van Auckland naar Melbourne, om van daaruit door te reizen naar Canberra.
 
Goeie oplossing!
Moet je wel even het fjordland bezoeken voor ons.
Wij hadden er geen tijd meer voor vier jaar geleden.
Ik hoor wel wat je er van vond!;)
 
Hoi,

Wij zijn net terug uit Canberra. Voor ons was het de validatie trip en eerste keer Canberra. In ons draadje staat wel wat updates over de reis. Zal van de week nog wat samenvatting er neer zetten.

Maar samengevat was het voor ons helemaal raak! De opzet van de stad met een net en goed CBD, de wijken als soort dorpjes er omheen. De heuvels en bergen continu op de achtergrond. De vele kangaroos, de bush die door de stad heen loopt. Op een avond was ik verdwaald in de bush tijdens het hardlopen. Gewoon verdwaald terwijl ik in de stad was maar toch in de bush. Thank god had ik mijn iPhone bij me. Anders had ik er nu nog rond gedoold ;)

De mensen zijn heeeel relaxed en gaan er van uit dat je er woont. Ze zijn wel gewend aan funny accents door al het ambassade volk wat er rondloopt. Je gaat dus erg snel en makkelijk mee in de flow van de stad leek het.

Succes en keep us posted!
 
Geweldig om te lezen hoe het was! Hoe kan het dat mensen niet naar Australie willen denk ik dan;-) als iemand die besmet is met het Australia virus,.... had je via 'even voorstellen-ons visum verloopt' ook geschreven, maar kun je mij contactgegevens doorgeven van degene die je zou kunnen benaderen als de deadline in zicht komt om evt het visum te kunnen verlengen?
Gr Angelique en Peter
 
Had al een aantal mooie verhalen van jullie trip voorbij zien komen, ben erg benieuwd naar je samenvatting!

Klinkt wel erg mooi, verdwalen in de bush in een stad :) Ik had er trouwens niet echt bij stilgestaan, maar tussen al die import Canberrans val je natuurlijk veel minder op als nieuwkomer. Mooie bijkomstigheid, aangezien mijn accent nog funny genoeg is..

Respect trouwens dat je nog weer op het vliegtuig terug bent gestapt. Als ik de verhalen zo lees scheelde het weinig of ze hadden je net als B.A. plat moeten spuiten ;)

Hebben jullie al districts/suburbs uitgesloten of juist vetgedrukt bovenaan staan? We neigen zelf naar Zuid, vanwege de bergen en naar het schijnt wat minder winderig. Maar na uren realestate.com.au sluit ik niet uit dat we ons in Noord ook wel vermaken..
 
Hoi Hoi,

Ja dat verdwalen was wel een verhaal zeg ;)

We hebben heeel veel wijken bekeken en bezocht. Niets is natuurlijk zo persoonlijk als je voorkeur voor locatie en huizenstijl en overige zaken (winkels, scholen, ligging t.o.v...) maar kan je wel wat zaken vertellen die wij ondervonden zeg maar. Wij noemde het de 'vibe'. Heeft een wijk of locatie de 'vibe'.

Zal het vandaag wel even in mijn draadje beschrijven of anders PM ik je wel even. Let wel, wij hebben geen kinderen. Dus ik kan je 0,0 vertellen over scholen en kindvriendelijke voorzieningen. Al viel me wel op dat we struikelden over kleine parkjes om de zoveel straten met daarin speeltuintjes.

Wat betreft dat winderig, daar weet ik niets van, eigenlijk was wind wel het centrale woord deze hele vakantie. Het was eigenlijk overal veel winderiger dan ik gewend ben in OZ. Van Sydney to Melbourne, het was nergens windstil ;)
 
Hoe is het hier, als ik het goed onthouden heb zouden jullie in Maart naar Canberra vertrekken (via Melbzzzz) Dus.... een update wellicht? :D
 
Back
Top