Woehoe gefeliciteerd!! Dat is nog eens heerlijk goed nieuws! Geniet van je feestje jTijd voor een feestje! Daarnet kreeg ik een email dat het tweede deel van mijn partnervisum is goedgekeurd (de subclass 100). Dus vanaf vandaag ben ik officieel permanent resident.
Volledige tijdslijn voor de geinteresseerden:
25/11/2018 - Visumaanvraag 309/100 ingediend
25/12/2018 - VOG ingediend
01/02/2019 - Medische keuring ingediend
11/04/2019 - Visum 309 gekregen
07/12/2020 - Extra informatie voor 100 ingediend
25/11/2021 - PR binnen
De police check voor deze aanvraag was afgegeven op 22 november, dus was bang dat die opnieuw zou moeten, maar kennelijk was dat dus geen probleem.
Ben er erg blij mee uiteraard. Hoewel mijn provisional partnervisum al veel zekerheid gaf, voelt het op emotioneel vlak wel echt anders. Voelt nu toch wat permanenter en vollediger.
Vanavond doen we rustig aan, maar morgenavond is het zeker tijd voor een feestje!
Mijn eerste trip terug naar NL was voor werk (elke trip was voor werk bedenk ik me nu) Dan elke avond en elk weekend nog mensen zien was leuk, maar ook vreselijk vermoeiend. Iedereen wil een stukje van je omdat je die vriend bent die helemaal naar de andere kant van de wereld is vertrokken.
Dus de keren daarna ben ik voor kwaliteit gegaan en niet kwantiteit. Gewoon minder, vaak meldde ik het ook alleen aan mensen waar ik zin in had En zie ook @Thijsvr zijn tips!
Mijn tip; zie tripje naar NL vooral niet als een vakantie! Als je erg veel mensen wilt zien is dat leuk maar ook erg vermoeiend. Dus als het lukt, plan dan ook een paar dagen iets leuk voor jezelf voordat je terugvliegt. En gefeliciteerd met jullie trouwplannen!Gister tickets geboekt voor een reis naar Nederland! Zal onze eerste keer terug zijn sinds we hier twee en een half jaar geleden zijn komen wonen. In 2020 hadden we ook tickets om te gaan, maar iets kwam in de weg. Weet niet zo goed meer waarom het toen niet door kon gaan...
Ben heel benieuwd hoe we het gaan vinden. Heel veel zin om iedereen weer te zien, de plekken te ervaren waar we zo fijn hebben gewoond en de prachtige Nederlandse keuken te ervaren (alle gefrituurde lekkernijen zullen gretig geconsumeerd worden). Ook wel een beetje nerveus ervoor. We hebben maar beperkte tijd en hoe deel je het zo in dat je alles kan doen wat je wil / zien wie je wil zien zonder het zo druk te maken dat je helemaal uitgeput terugkomt? Als iemand hier tips voor heeft hoor ik het graag!
Daarnaast moeten we ook nog een belangrijke taak vervullen: namelijk mogelijke trouwlocaties bezoeken, want volgend jaar willen we in Nederland gaan trouwen. Ergens zou het leuk zijn om in Sydney te trouwen, maar een groot deel van de mensen die we erbij willen woont in Nederland (een aantal met meerdere kleine kinderen), met ook nog redelijk wat mensen die in andere landen wonen die veel dichterbij Nederland liggen dan Australie. Daarnaast hebben we natuurlijk ook lang met veel plezier daar gewoond, dus vinden het daar ook leuk.
We houden onszelf dus goed bezig!
Gister tickets geboekt voor een reis naar Nederland! Zal onze eerste keer terug zijn sinds we hier twee en een half jaar geleden zijn komen wonen. In 2020 hadden we ook tickets om te gaan, maar iets kwam in de weg. Weet niet zo goed meer waarom het toen niet door kon gaan...
Ben heel benieuwd hoe we het gaan vinden. Heel veel zin om iedereen weer te zien, de plekken te ervaren waar we zo fijn hebben gewoond en de prachtige Nederlandse keuken te ervaren (alle gefrituurde lekkernijen zullen gretig geconsumeerd worden). Ook wel een beetje nerveus ervoor. We hebben maar beperkte tijd en hoe deel je het zo in dat je alles kan doen wat je wil / zien wie je wil zien zonder het zo druk te maken dat je helemaal uitgeput terugkomt? Als iemand hier tips voor heeft hoor ik het graag!
Daarnaast moeten we ook nog een belangrijke taak vervullen: namelijk mogelijke trouwlocaties bezoeken, want volgend jaar willen we in Nederland gaan trouwen. Ergens zou het leuk zijn om in Sydney te trouwen, maar een groot deel van de mensen die we erbij willen woont in Nederland (een aantal met meerdere kleine kinderen), met ook nog redelijk wat mensen die in andere landen wonen die veel dichterbij Nederland liggen dan Australie. Daarnaast hebben we natuurlijk ook lang met veel plezier daar gewoond, dus vinden het daar ook leuk.
We houden onszelf dus goed bezig!
Frikandellenbroodjes van de AH, die was ik al helemaal vergeten. Heerlijke tip!Oewh, frikandellenbroodjes van de AH <3 Ik heb me helemaal rond gevroten aan die dingen toen ik daar was. Enjoy, haha.
zonder het zo druk te maken dat je helemaal uitgeput terugkomt? Als iemand hier tips voor heeft hoor ik het graag!