LaStaVaZa Jagermeester & Roels

JP2017

Well-Known Member
Tijd voor een feestje! Daarnet kreeg ik een email dat het tweede deel van mijn partnervisum is goedgekeurd (de subclass 100). Dus vanaf vandaag ben ik officieel permanent resident. πŸ₯³

Volledige tijdslijn voor de geinteresseerden:
25/11/2018 - Visumaanvraag 309/100 ingediend
25/12/2018 - VOG ingediend
01/02/2019 - Medische keuring ingediend
11/04/2019 - Visum 309 gekregen
07/12/2020 - Extra informatie voor 100 ingediend
25/11/2021 - PR binnen

De police check voor deze aanvraag was afgegeven op 22 november, dus was bang dat die opnieuw zou moeten, maar kennelijk was dat dus geen probleem.

Ben er erg blij mee uiteraard. Hoewel mijn provisional partnervisum al veel zekerheid gaf, voelt het op emotioneel vlak wel echt anders. Voelt nu toch wat permanenter en vollediger.

Vanavond doen we rustig aan, maar morgenavond is het zeker tijd voor een feestje!
Woehoe gefeliciteerd!! Dat is nog eens heerlijk goed nieuws! Geniet van je feestje j

Jagermeester

XPdite Sponsor
We zijn net terug van een korte vakantie in de VS. Een goede vriendin van mij ging trouwen in Florida en nu de grenzen open zijn, toch maar de keuze gemaakte om tickets te kopen en hopen dat er geen verandering in de regels plaatsvinden. Ik heb nog wat vrienden in Orlando wonen, waardoor het altijd als een soort van thuiskomen voelt.

En ik ben blij dat het allemaal gelukt is! Het was een hele ervaring om zo ver weer te kunnen reizen, maar ook erg leuk. Ook interessant om te zien hoe er met COVID omgegaan wordt in Florida, wat eigenlijk heel laks is. Het dragen van een masker is meer een advies, dan een beleid, het was overal erg druk en veel afstand werd er niet gehouden. Dat voelde wel wat onwennig en we probeerde dan ook zoveel mogelijk onze eigen regels te blijven volgen. Mensen praten over COVID alsof het ze niet interesseert en het wel meevalt, terwijl de cijfers in de VS om te huilen zijn.
Wel nog even een COVID scare gehad, toen we allebei niet lekker werden, maar na eerst een negatieve zelftest en daarna een negatieve PCR test (nodig om naar huis te vliegen) waren we gerustgesteld. Gisteren bij aankomst in Sydney ook weer een test gedaan en dan nog eentje op dag 6, dus voorlopig zijn we nog wel eventjes ermee bezig. Kleine moeite voor nieuwe ervaringen en herinneringen opdoen :)

Woensdag komen @Roels zijn ouders aan in Sydney, waar we ook erg naar uitkijken. Zo proberen we toch het leven weer wat normaler te maken ;)

OFX