LaStaVaZa Marlous en Mathieu

Hey guys,

Ok, het is niet helemaal eerlijk om nu nog een LaStaVaZa te starten terwijl we net in Sydney zijn aangekomen, maar dit is mijn eerste dag alleen thuis dus ik voel mij een beetje eenzaam:( Hoewel het uitzicht prachtig is en het zonnetje schijnt, wat de eenzaamheid best wat verzacht. We zitten pal aan Coogee beach, al is het maar tijdelijk. Niet verkeerd dus. Maar na een weekend met zijn tweeën de stad ontdekken moet ik nu toch echt alleen op zoek naar een appartement, werk en nieuwe vrienden. Dan is het toch wel ineens heel echt allemaal en ligt de paniek op de loer. En we moeten snel bedenken wat we met Kerst gaan doen, buiten dat we op het strand gaan zitten met een kerstmuts op! Dus als iemand nog tips heeft, die zijn van harte welkom :) Op Boxing day gaan we waarschijnlijk naar de zeilrace kijken, maar eerste kerstdag is nog ernstig leeg. En mocht iemand ook nog nieuwe vrienden zoeken....:p

Tot zo ver mijn 'cry for company'...;)

Hi Marlous
Aan een nw appartement kan ik je niet helpen, maar als een lunch je opvrolijkt, be my guest! Stuur maar een Pm. Ik werk bij Wynyard station en ben nog een paar keer in de stad voor de kerst.

Hey guys,

Ok, het is niet helemaal eerlijk om nu nog een LaStaVaZa te starten terwijl we net in Sydney zijn aangekomen, maar dit is mijn eerste dag alleen thuis dus ik voel mij een beetje eenzaam:( Hoewel het uitzicht prachtig is en het zonnetje schijnt, wat de eenzaamheid best wat verzacht. We zitten pal aan Coogee beach, al is het maar tijdelijk. Niet verkeerd dus. Maar na een weekend met zijn tweeën de stad ontdekken moet ik nu toch echt alleen op zoek naar een appartement, werk en nieuwe vrienden. Dan is het toch wel ineens heel echt allemaal en ligt de paniek op de loer. En we moeten snel bedenken wat we met Kerst gaan doen, buiten dat we op het strand gaan zitten met een kerstmuts op! Dus als iemand nog tips heeft, die zijn van harte welkom :) Op Boxing day gaan we waarschijnlijk naar de zeilrace kijken, maar eerste kerstdag is nog ernstig leeg. En mocht iemand ook nog nieuwe vrienden zoeken....:p

Tot zo ver mijn 'cry for company'...;)
Hoi Marlous,

Best pittig lijkt me inderdaad om er dan toch ineens te zijn na alle drukke voorbereidingen en je nu in rustiger vaarwater komt.. Wij zullen pas rond de zomer 2016 aankomen als alles met het visum voorspoedig verloopt, dus tot die tijd is een bakkie koffie nog geen optie, maar wie weet tzt wel gezellig!
Toch alvast gezellige, warme feestdagen gewenst. Het komt met de tijd vast goed, maar soms zal het even doorbijten zijn denk ik. En met oud en nieuw zal het er in ieder geval knallen in Sydney.

Even een dipje/paniek lijkt me heel normaal. En laat je niet opnaaien door een lege agenda op eerste kerstdag. Dat is toch geweldig! Samem met je hubby claim je een Barbie in het park en ga je genieten van elkaar!

(Of als je niet met zijn tweeën alleen wilt zijn wring je jezelf tussen een in gebruik zijnde Barbie met leuke mensen. Maak je gelijk kennissen!)

GEEN PANIEK VROUWKE
Je bent niet alleen. Stap 1 Stop met plannen, hier in Oz zijn we niet zo van het plannen; alleen als het echt niet anders kan. Dus houdt je opties open. Kerst met 40 graden? Ja op naar het strand zou ik zeggen. Wat koeler weer? Ga lekker Manly to Spitt lopen of neem de trein naar de blauwe bergen. En doe hier een gave wandeling of jat een terrasje met geweldig uitzicht. Of huur een herrie makend motortje en scheur er mee door de dure wijken van Sydney :p
er is genoeg te doen, zien en te beleven. Of ga kamperen, dan maak je snel "kennissen" (gejat van @afterbang )

Stap 2 Heb je al een Opal kaart voor het openbaar vervoer ? Die zijn handig en bijna onmisbaar zou ik zeggen in Sydney. Ga in de trein zitten en verken de omgeving. Je bent welkom in Blackheath, das dan wel ruim 2 uurtjes met de trein, maar dan krijg je ook wat hoor ;) ik weet nog niet hoe mijn werkschema eruit ziet voor kerst en op dit moment heeft Max helemaal geen werkschema....maar ik hoor wel van je. Meer zielen meer vreugd, gezellig!

Stap 3 Relax, dat is 1 hele belangrijke reden voor mij om hier naar toe te komen. Morgen is er weer een dag! Gewoon genieten.

Jullie zijn in ieder geval met z'n 2en - m'n computer weigert dat voluit te schrijven :( - dus dat scheelt (zei zij die single is :D ), maar ik herken het paniekgevoel wel een beetje zo rond de feestdagen. Zeker omdat jullie hier nog maar zo kort zijn.
Wat @Katjavdl zegt klopt: plannen doen ze hier niet zo aan. Best wennen! En rond de feestdagen/public holidays kan dat soms best moelijk zijn. Zo ervaar ik dat tenminste.

Ik merk ook dat Kerst makkelijker is dan Oud & Nieuw, terwijl ik andersom verwacht had. Geen idee hoe anderen dat ervaren?

Voor Kerst wordt ik in ieder geval sneller uitgenodigd en soms ook ruimschoots van tevoren :D (dit jaar al in februari geloof ik!).
Oud & Nieuw lijkt hier in Whyalla minder te leven. We hebben helaas ook geen vuurwerk, dus het blijft vrij doods. Er wordt wel eea georganiseerd door voetbalclubs e.d., wat leuk zou kunnen zijn om met vrienden naar toe te gaan, maar in mijn geval heb ik hier alleen getrouwde vrienden (met gezinnen) en die blijven thuis.
Niet om zielig te doen hoor! Maar ik vind het soms best lastig.

Anyway, het kost tijd om een nieuwe vriendenkring op te bouwen, Jullie zijn hier nog maar zo kort, geef het tijd. En bepaal afhankelijk van het weer (temperatuur!) wat je gaat doen.

Hi Marlous
Aan een nw appartement kan ik je niet helpen, maar als een lunch je opvrolijkt, be my guest! Stuur maar een Pm. Ik werk bij Wynyard station en ben nog een paar keer in de stad voor de kerst.

@Red dust ,ik kan je helaas niet PM-en, hoewel ik al wel aan de voorwaarden voldoeo_O Maar als je weer eens in de stad ben, dan ga ik graag lunchen!

Last edited:
GEEN PANIEK VROUWKE
Je bent niet alleen. Stap 1 Stop met plannen, hier in Oz zijn we niet zo van het plannen; alleen als het echt niet anders kan. Dus houdt je opties open. Kerst met 40 graden? Ja op naar het strand zou ik zeggen. Wat koeler weer? Ga lekker Manly to Spitt lopen of neem de trein naar de blauwe bergen. En doe hier een gave wandeling of jat een terrasje met geweldig uitzicht. Of huur een herrie makend motortje en scheur er mee door de dure wijken van Sydney :p
er is genoeg te doen, zien en te beleven. Of ga kamperen, dan maak je snel "kennissen" (gejat van @afterbang )

Stap 2 Heb je al een Opal kaart voor het openbaar vervoer ? Die zijn handig en bijna onmisbaar zou ik zeggen in Sydney. Ga in de trein zitten en verken de omgeving. Je bent welkom in Blackheath, das dan wel ruim 2 uurtjes met de trein, maar dan krijg je ook wat hoor ;) ik weet nog niet hoe mijn werkschema eruit ziet voor kerst en op dit moment heeft Max helemaal geen werkschema....maar ik hoor wel van je. Meer zielen meer vreugd, gezellig!

Stap 3 Relax, dat is 1 hele belangrijke reden voor mij om hier naar toe te komen. Morgen is er weer een dag! Gewoon genieten.

De Opal is in tha pocket, dus dat treinreisje kan gemaakt worden. Overigens heeft Mathieu een enorme Hilux als tijdelijke auto :confused: dus dat kunnen we ook altijd nog doen. Mooie uitdaging voor mij om ook te rijden...

Max is toch chef kok? Dan melden we ons zeker graag aan voor een hapje :D

Max is toch chef kok? Dan melden we ons zeker graag aan voor een hapje :D[/QUOTE]

Als jullie alleen voor Max komen, dan laat maar hoor :(

De Opal is in tha pocket, dus dat treinreisje kan gemaakt worden. Overigens heeft Mathieu een enorme Hilux als tijdelijke auto :confused: dus dat kunnen we ook altijd nog doen. Mooie uitdaging voor mij om ook te rijden...

Max is toch chef kok? Dan melden we ons zeker graag aan voor een hapje :D
Met een Hilux wist ik het wel: op naar de Mountains! Tussen Kerst en oud en nieuw zou ik Sydney sowieso zo veel mogelijk vermijden. Maar ik ben niet zo van de toeristen en de drukte. En Blackheath heeft ook een goede pizzeria en hele lekkere pizza's. Daar heb je Max helemaal niet voor nodig! Ondertussen kun je lekker kletsen, veel gezelliger!

Hi Marloes, wij zitten sinds September 2014 in Sydney en daarvoor 2.5 jaar in brisbane, dus als we jullie ergens mee kunnen helpen dan horen we het graag!
We zijn hier inmiddels gesetteld met een leuke baan en huis en vinden het altijd leuk onze ervaringen te delen! Gr. Simone

Hi Simone
Lees nu pas je berichtje! We hebben sinds vorige week de sleutels van ons eigen huisje en vandaag gehoord dat donderdag de container voor de deur wordt afgeleverd. Ook ben ik in de running voor een baan. Twee gesprekken gehad en nu gaan ze mijn referenties checken. Daarna komen ze met een aanbod en zou ik in maart kunnen beginnen. Het lijkt er dus op dat alles langzamerhand vorm krijgt, al voel ik mij nog lang niet 'thuis'.

De 12e gaat Mathieu voor een week terug naar NL dus ik moet mijzelf toch echt in mijn eentje gaan vermaken. Ga een paar dagen naar Port Stephens, maar als je zin hebt kunnen we kijken of we in die week ook nog ergens kunnen afspreken?

Groetjes, Marlous

Goed om weer eens van je te horen!
"thuis" voelen kan wel even duren hoor, je moet gewoon een nieuw thuis maken. Ander land, ander thuis!
Succes met je baan

Neem een hond :) (als je die gedachte al had).

Je moet de hond uitlaten en komt zoveel mensen in de buurt tegen. Je leert de buurt kennen en mensen kennen. We beginnen hier nu zoveel mensen op die manier te kennen. Je kunt zelfs een playdate voor de hond afspreken (hebben wij overigens niet gedaan...willen niet dat onze hond hun huis sloopt :p)

Neem een hond :) (als je die gedachte al had).

Je moet de hond uitlaten en komt zoveel mensen in de buurt tegen. Je leert de buurt kennen en mensen kennen. We beginnen hier nu zoveel mensen op die manier te kennen. Je kunt zelfs een playdate voor de hond afspreken (hebben wij overigens niet gedaan...willen niet dat onze hond hun huis sloopt :p)

We mogen geen dieren houden in ons huurhuis :( Ik zat er trouwens aan te denken om een keer langs het kattencafé in Surrey Hills te gaan, maar om één of andere rare reden voelt het aan alsof ik vreemd ga wanneer ik dat doe (heb mijn twee katten achtergelaten bij mijn ouders). Iemand die daar al een keer is geweest? :D

Goed om weer eens van je te horen!
"thuis" voelen kan wel even duren hoor, je moet gewoon een nieuw thuis maken. Ander land, ander thuis!
Succes met je baan

Tja, wat is eigenlijk je thuis voelen? Dacht altijd dat ik overal wel kon wonen, maar ga mij nu steeds meer realiseren dat het toch echt is waar je hart is. En blijkbaar ligt mijn hart veel meer bij familie dan ik had gedacht. Je wordt wel lekker filosofisch van zo'n verhuizing :rolleyes:

Ik hoop binnenkort weer richting de Blue Mountains te gaan om 'antiek' te shoppen! Ik laat het je weten wanneer we de trip weer gaan maken, komen we deze keer zeker even op de koffie/thee/wijn/bier.

Back