LaStaVaZa Marlous en Mathieu

Volgens mij is de baan inderdaad binnen! Vrijdag telefonisch het salaris aanbod gekregen en nu (wederom) wachten op het contract. Ik was zo beduusd door de hoogte van het salaris, dat best wat hoger was dan ik had verwacht, dat ik vergeten ben te vragen naar alle andere bijkomende zaken zoals vakantie en reiskostenvergoeding :confused: Ze willen nog steeds dat ik 7 maart begin, maar vind het wel fijn om in ieder geval het contract te hebben gezien voordat ik start.

Zijn er trouwens nog contractuele zaken waar ik op moet letten die echt anders zijn dan in NL?

Gefeliciteerd! Wat vooral verschil maakt is of het voorstel in of exclusief superannuation is, dat scheelt flink. Volgens mij doen de meeste werkgevers niet aan reiskosten. En je krijgt vakantiedagen, vakantiegeld heb ik hier nog niet gezien. Nou gauw aan de slag en je collega's leren kennen, dan verlang je wel weer terug naar die paar maanden in Sydney zonder werk!

Ik ben er ook bang voor dat ik straks verlangend terugdenk aan de tijd dat ik niks te doen had :D Maar aangezien fulltime werken bij deze organisatie 35 uur per week is blijft er nog genoeg vrije tijd over! Salaris voorstel is exclusief super, dat komt er extra bij. En ze doen aan leave loading of zoiets...17,5% extra salaris voor elke vrije dag die ik opneem. Lijkt toch een soort vakantiegeld te zijn. Maar hoe dat zit moet ik even goed navragen. En inderdaad geen reiskosten.

Wel is er de optie tot salary packaging, wat in de non profit blijkbaar erg interessant kan zijn. Na wat zoekwerk online zag ik dat veel mensen op die manier hun huur betalen van hun bruto salaris, wat belastingvoordeel oplevert, maar dat soort kosten worden bij ons door het bedrijf van Mathieu gedekt. Wat zou dan onder packaging kunnen vallen en hoe werkt het überhaupt? Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Vind het nogal een wazige regeling....:confused:

'Lease auto' hoor je nog weleens

Die hebben we en om nu een tweede voor de deur te hebben staan....het is al zo lastig in een parkeerplek te vinden :confused:

Ik las ook iets over general living expenses en dat je dan een soort extra creditcard krijgt waar je je boodschappen mee kunt betalen. Maar hoe het precies zit (controleert ATO je, moet je bonnen overhandigen, waar mag je je geld precies aan uitgeven) kan ik nergens vinden. Lijkt mij wel een idee om de boodschappen van mijn bruto salaris te betalen:up:

Back