Het is al weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ook ben ik de laatste maanden niet actief meer geweest op het forum. Ergens ook wel een bewuste keuze geweest van mezelf, om even afstand te nemen en pas op de plaats te maken. Het ging allemaal wel even heel erg snel. Je komt terug van een heerlijk reis Down Under, ontdekt dit forum, bezoekt een beurs en zit dan echt in een bepaalde flow. Mede ook door de verhalen op het forum. Je wilt niets liever dan zo snel mogelijk weer terug.
Nu ben ik inmiddels wat verder en heb voor mezelf ook even de rust gevonden om alles te laten bezinken. Dat heeft mij in ieder geval wel goed gedaan. Al heeft dat de situatie niet veranderd, sterker nog, de wens om voor een visa in aanmerking te komen is eigenlijk alleen maar toegenomen. Ik ben er achter gekomen dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging, en waarom zou die niet in Australië liggen?
Eerder deze week heb ik dan de eerste stap ook gezet. Een online application bij Vetasses, de instantie die mijn skills zal toetsen en tevens een advies zal opstellen voor DIAC, om punten te vergaren voor de GSM Points test. Binnen nu en (inmiddels) 55 dagen zal ik per post overige documenten moeten versturen (gecertificeerd en vertaald, denk aan een cijferlijst, diploma, c.v., werkgeversverklaring, loonstrook en alles meer). Het is nu echt begonnen!!
Als iemand nog tips heeft over documenten, hoor het graag.