LaStaVaZa Ronald

Vandaag van het Nuffic een waardering ontvangen van mijn HBO diploma, mijn c.v. is zo goed als gereed en de werkgever heeft binnen twee weken een vertaalde werkgeversverklaring. Mijn deadline is 1 juli, zodat ik voldoende tijd heb om alles te verzenden voor de Skills Assesment. Uiteraard voor die tijd ook nog naar de notaris die voor een kleine vergoeding mijn documenten zal certificeren op echtheid. So far so good. Klein beetje zorgen maak ik me wel, als ik de postings lees over hoe het op dit moment gesteld is met de Australische economie, ook in relatie tot de arbeidsmarkt. Wie weet komt daar wel verandering in als er nieuwe verkiezingen komen, en er weer het vertrouwen is van ondernemers om te investeren.

Helaas kwam op de nieuwe SOL lijst mijn beroep ook dit keer niet voor. Wat niet wegneemt dat er nog mogelijkheden zijn voor mij. Mijn doel is om in aanmerking te komen voor een State Sponsorship Visa. Waar ik eerst dacht dat alleen WA "building inspectors" nodig zou hebben, kwam ik tot de ontdekking dit beroep ook op de lijst van NT voorkwam. Dat is goed nieuws, en voorlopig blijf ik ook alles positief benaderen. Vind de stappen tot nu toe al een bijzondere reis. Kan niet wachten...

Clock is ticking ;)

Lekker bezig blijven. En er is niets mis met State Sponsorship. NT is wel redelijk beyond the black stump, zelfs Darwin (vind ik) Maar ook wel weer echt Australia.

Succes!

Dank je. Het vergroot in ieder geval de kansen, daar het nu niet alleen beperkt is tot WA. Zelf heb ik wel een zwak voor de afgelegen gebieden. In ieder geval toen ik daar de eerste keer was. Genoten van mijn trip door de Flinders, over de Oodnadatta track richting Alice, Kings Canyon en de Mac Donnel Ranges. Was als liefde op het eerste gezicht zeg maar ;) Gisteren de waarde beoordeling terug van het Nuffic, klonk in ieder geval positief in mijn beleving.

Hier ook een liefhebber hoor. Maar ben wel zo reëel richting mezelf dat leeg en verlaten een charme heeft die ik op vakantie beter waardeer dan om in te wonen :rolleyes: (denk ik, want ik heb het nooit geprobeerd) Maar bovenaan mijn lijstje stonden bijvoorbeeld Esperance, Albany en Denmark. Nu zijn we erg happy met de keuze voor ACT. Ligt eigenlijk ook redelijk afgelegen hahahaha. (zeker voor NL begrippen)

Mooi dat Nuffic OK lijkt te gaan!

Alice Springs ligt wel lekker centraal.... :D

Maar fijn Ronald dat je er nog een staat is waar je je op kunt richten. Darwin vond ik wel een fijne, levendige plaats. Kon zelf alleen niet zo goed tegen de tropische warmte, maar prachtige omgeving!

Succes!

Aangetekend is voor mezelf, dat ik weet dat het op tijd aan zou komen Down Under. Moet toch lukken om binnen nu en 19 dagen in Melbourne te arriveren? Zag er heel netjes uit, complimenten voor de notaris. Alle documenten keurig voorzien van stempel en handtekening. En dat voor een bedrag van €75,00. Werkgeversverklaring, 2 salarisstroken, overzicht van jaarinkomen, Nufficdocumenten, kopie van paspoort, diploma, cijferlijst en de Engelse versie van mijn Bachelor titel. Daarnaast mijn c.v. en het aanmeldingsformulier (+ 2 pasfoto's).

Ik heb voor mezelf het gevoel dat ik gedaan heb wat binnen mijn mogelijkheden lag. Nu is het aan de toetsende instantie om te bepalen of ik de aanvraag verder door kan zetten. Spannend allemaal :)

Nee, begrijp ik. Was een grapje. Aangezien je al bewijs hebt dat het verstuurd is ;)
19 dagen. Ja zou moeten kunnen. Had laatst een pakje voor Bangkok (op mijn werk) en dat vrijdagmiddag verstuurd, zondagmiddag in Bangkok. Dat vond ik wel rap.

Dus 19 dagen naar OZ... zou in principe moeten lukken :oops: Ter info; wij deden het nooit via de post maar met een koerier. Hebben er nog speciaal zo'n ophaalcode voor aangemaakt voor ons adres. Dat is de enige echte manier om zeker te weten dat het er binnen een bepaalde tijd is, is niet gratis maar je speelt met je 'leven' hè ;) Maar wil je niet bang maken hoor, was gewoon onze manier op aanraden van M2A.

Bedrag is netjes en klinkt ongeveer wel bekend in de oren. (al zijn er bij die het meervoudige vragen)

Voor ons was dit de stap met de meeste spanning. Dus jij ook succes toegewenst!

Leuk zo'n "track and trace" app van mijnpost.nl. Zenuwachtig de dagen na verzenden deze nauwlettend in de gaten gehouden. De mededeling "zending is onderweg" baarde mij toch wel zorgen (ongeduldig typ dat ik ben)... Want wat als de zending niet op tijd zou zijn, alle kosten, energie en moeite voor "niets". Gelukkig dinsdag het verlossende mailtje van "Vetassess", dat de documenten in goede orde ontvangen zijn. Zucht van verlichting in ieder geval. Nu is het afwachten op een eerste beoordeling op mijn vaardigheden!

Weet je wat ook wel frustrerend kan zijn?
Als je post pakketje in een busje door AUSTRIA rijdt, in plaats van AUSTRALIA.:mad:
Gelukkig heeft het niet meer dan 2 dagen vertraging opgeleverd. :rolleyes:

Bart

No way!? Dacht eerst dat je een grapje maakte maar de laatste zin geeft aan dat het echt gebeurd is...

In mei van dit jaar de stukken ingediend voor de assesment, en wat nog ver weg leek komt toch steeds dichterbij. De uitkomst was positief!! Dan ga ik me nu maar eens voorbereiden op de IELTS en hoop dat dit jaar positief af te kunnen ronden. Man, wat ben ik blij. En wat is het zo spannend. De afgelopen maanden ben ik er niet bewust mee bezig geweest, omdat de volgende stap immers niet in mijn handen lag.

Nu ga ik me weer volledig verdiepen in alles waar ik begin dit jaar al mee bezig was. Wat te doen met de zekerheden van nu (zoals een koophuis en een baan, en zeker de financiën). Alles weer eens helder op het netvlies krijgen en met de recente positieve ontwikkelingen de vervolgroute uitstippelen!

Back