LaStaVaZa Sjar

Sjar

Active Member
Het is niet te geloven, maar de wachtperiode die ik in was gegaan na het behalen van mijn skills assessment is ook al voorbij: Ik heb zojuist een invitation to apply ontvangen!!! :) :)
Dus nu dan ook tijd voor het aanmaken van een laatste stand van zaken....

Ik heb in april/mei de knoop doorgehakt dat ik dit visum wilde gaan aanvragen. Ben toen als een bezetene gaan inlezen op dit forum en alle sites van o.a. de department of immigration en de AASW. Om toch zeker te weten of ik op de goede richting zat heb ik een kansbeoordeling laten doen door M2A. Zij waren heel positief en zagen grote kansen voor het verkrijgen van een visum. Omdat hun beoordeling zo positief was en ik niet vies ben van zelf onderzoek doen en dingen nalezen heb ik besloten om de procedure alleen te gaan doen, zonder steun van een bureau.

Daarna ben ik begonnen met de monsterklus van het doen van de assessment voor de AASW, om op basis van het beroep Social Worker een visum te krijgen. Na veel gedoe, telefoontjes, gesnuffel, en urenlange vertaalsessies van de vakken heb ik in juli het pakketje naar OZ gestuurd.

Toen ben ik de IELTS gaan doen. Voor de skills assessment had ik geen test nodig, ik heb 4 jaar voltijd gestudeerd in de VS en daar een bachelor degree gehaald, dat was voldoende om het Engelse niveau aan te tonen voor de assessment. Voor het visum had ik de IELTS wel nodig, maar had dan besloten om deze te gaan doen nadat ik de assessment verstuurd zou hebben, zodat ik mij weer op iets nieuws kon storten en dat de voorbereidingen niet in de weg zouden komen te staan van de energie die ik in de assessment wilde stoppen.

Eind juli dus ook de test gedaan, academic (je weet maar nooit of je het nog nodig hebt) en na 2 weken wachten, positieve resultaten: Reading: 8,5 Listening: 8,5 Speaking: 9 Writing: 8,5

Dus na het krijgen van het bericht van de AASW twee weken geleden heb ik meteen de EOI ingediend en zojuist een mailtje gekregen dat ik de aanvraag mag doen.

Mijn weekend kan niet meer stuk!!! :) :)

Woooh congrats! Wat een geweldige resultaten op je IELTS. Hoe heb je die 8.5 gehaald op schrijven? Hihi

Super! gefeliciteerd en nu kan het snel gaan.:up: Wanneer is de planning om te gaan?

Ik weet het nog niet precies, maar ik hoop als alles zo voorspoedig blijft gaan met de aanvraag, dat ik april/mei 2014 die kant op ga. De visumaanvraag hakt natuurlijk een grote deuk in mijn spaarpot, dus wil dat nog weer even aanvullen. Het liefst zou ik zo spoedig mogelijk gaan, zeg maar voordat de winter echt begint ;-) Maar ik ga liever goed voorbereid en ik heb de komende 6 maanden nog een leuke uitdaging op mijn werk, dus wil dat ook wel afmaken.

Woooh congrats! Wat een geweldige resultaten op je IELTS. Hoe heb je die 8.5 gehaald op schrijven? Hihi

Ik had een leuk onderwerp, dat scheelt een hoop denk ik ;-)

Ik weet trouwens ook niet wat de gemiddelde wachttijd is voor een 189 visum. Op de site van DIAC staat volgens mij iets van 6-12 maanden, maar dat kan ik mis hebben. Volgens mij heb ik wel eens berichten gelezen dat het sneller kan gaan, dus daar hangt de vertrekdatum natuurlijk ook vanaf.....
Het wordt ieder geval weer een nieuwe wachtperiode :)

Goed nieuws! Documenten verzamelen ben je inmiddels een pro in, dus dat moet goed komen met de visum aanvraag!

Gefeliciteerd!!! Bij ons heeft het ruim twee maanden geduurd, maar ik weet niet of dat ook voor een 189 visum geldt. En waar wil je naartoe?

Gefeliciteerd!!! Bij ons heeft het ruim twee maanden geduurd, maar ik weet niet of dat ook voor een 189 visum geldt. En waar wil je naartoe?

Welk visum was dat precies?

Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik heen wil. Sydney en Brisbane trekken mij allebei heel erg, maar ook de kust tussen deze steden is lijkt me heel mooi. Maar ik ben denk ik wel meer een stadsmens, dus het zal als eerste een grote stad worden en dan waarschijnlijk Sydney, want daar ken ik wat mensen.

Welk visum was dat precies?

Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik heen wil. Sydney en Brisbane trekken mij allebei heel erg, maar ook de kust tussen deze steden is lijkt me heel mooi. Maar ik ben denk ik wel meer een stadsmens, dus het zal als eerste een grote stad worden en dan waarschijnlijk Sydney, want daar ken ik wat mensen.

Dat was voor een 457 visum

Visum gister aangevraagd, brief en alles met bevestiging is binnen. Nu maar hopen dat ik de volgende stap snel mag zetten.... Heb geen idee hoe dat natuurlijk verder zal gaan en hoe lang het duurt, maar ik laat het allemaal maar een beetje over me heen komen. Meer kan ik er niet aan doen... :)

Wow Sjar, dat gaat opeens heel vlotjes! Duimen met je mee dat het allemaal een positef verloop blijft houden!!
En idd; er zit niets anders op dan wachten en over je heen te laten komen!

Wow Sjar, kijk eens hoe snel je gaat! Hopelijk komt je CO net zo snel als de uitnodiging ;-) Congrats!

Vanochtend de medische keuring gedaan. Dat stelt echt helemaal niets voor. Naast natuurlijk de bloed/urine/foto is het echt alleen bloeddruk opmeten en even naar je hart luisteren.... €125... Kassa!

Back