LaStaVaZa Sjar

De mens is nu eenmaal heel egoistisch en op dit soort momenten komt dat altijd naar boven. Mensen zijn snel geneigd om alleen te denken wat jouw beslissing voor hun leven betekend en zullen daarom niet zo snel positief reageren. Geef mensen de tijd en het komt vanzelf wel weer goed als de band goed was om mee te beginnen.

Ja klopt, ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze "bijdraaien". Maar het was wel meteen al opvallend. Maar moet toegeven, toen een van mijn beste vriendinnen 3 jaar geleden naar Wenen verhuisde, dacht ik ook eerst effe "shit, dan kan ik niet meer gewoon even naar haar toe fietsen voor een wijntje en een gesprek...". Inmiddels spreken we elkaar regelmatig op Skype en heb ik al drie tripjes naar Wenen gemaakt ('t is tuurlijk iets dichterbij dan OZ) dus ik moet ook begrijpen dat dit een eerste reactie is.

Dat soort reacties krijg je altijd. Ook wij hebben een goede vriend die er helemaal niet mee om kan gaan. Vervelende is dat het bij ons elke schuift en dat maakt het allemaal nog veel pijnlijker voor hen....

Zo.... ben een tijdje niet op het forum geweest, er is veel gebeurd de afgelopen weken, dus tijd voor een update.

Allereerst.... Ik heb een ticket geboekt! 15 mei vlieg ik naar Sydney! Ik ben nu een beetje mijn netwerk aan het vergroten/aanspreken om wat connecties te hebben in Sydney. Ik had in eerste instantie bedacht dat ik bij kennissen aan de Central Coast zou gaan verblijven, maar bij nader inzien lijkt me dat toch niet handig. Zij wonen daar vrij afgelegen en ik wil juist meteen dingen gaan regelen en natuurlijk op zoek naar een baan. Ik ga er vooralsnog van uit dat ik zonder baan heen vlieg, maar probeer wel zo veel mogelijk te solliciteren voordat ik ga, en dan kan het alleen maar beter worden denk ik dan maar.

Nog wel een minder leuk bericht en daardoor ook de afgelopen maand/5 weken een vervelende tijd gehad. Ongeveer een week nadat ik mijn ticket had geboekt kreeg mijn moeder het bericht dat ze een zeer agressieve vorm van borstkanker heeft. Dit komt, zoals bij zoveel berichten die je leest op dit forum, dan nog dichterbij omdat je ineens gaat bedenken dat je (als je daar al zat) ver weg bent bij je familie. Gelukkig is wat ze hebben aangetroffen heel klein en zijn de kansen op herstel 99%. Ze heeft wel meteen een operatie gehad en er is een borst bij haar weggehaald en ze gaat nu een chemo behandeling beginnen van 3 maanden en daarna nog 9 maanden immuuntherapie. Uiteraard heb ik heel lang met mijn moeder gesproken over mijn plannen (ik had ook toevallig een annuleringsverzekering erbij gekocht) en hoe het nu verder gaat. Samen zijn we eruit gekomen dat ik gewoon ga. Ik ben er de komende maanden nog voor haar en ze wil heel graag dat ik ga.

Om die reden heb ik wel besloten om geen ontslag te nemen, maar onbetaald verlof op te vragen. Ook mijn huis zeg ik nog niet op. Ik heb met mijn huurbaas overlegd en een vriendin gaat in mijn woning. Mocht de situatie verslechteren (of ik besluit zelf dat ik terug wil) dan heb ik ieder geval niet alles meteen opgegeven. Dit was allemaal wel een opluchting.

8 maart ga ik dus al uit mijn huis, zal dan een maand in het appartement van een vriendin gaan die dan op vakantie is en dan nog een maand ofzo overbruggen bij mijn moeder/vrienden. Ik heb er enorm veel zin in, vind het heel spannend, maar wel leuk spannend. Ik denk dat ik de eerste emo-buien dus nu wel gehad heb vanwege mijn moeder, maar wie weet wat er nog gaat komen.

Iemand in de buurt van Sydney rond 16 mei?? en misschien wil afspreken? Ik hoor het heel graag! Tips zijn van harte welkom! :):)

Goh, heftig verhaal van je moeder, sterkte! Je hebt het goed geregeld zo met je huis onderverhuren en het onbetaald verlof. Succes!

Als je een auto ter beschikking hebt dan is de Central Coast geen enkel probleem als eerste verblijfplaats. Had ik zelf ook en heb alles prima kunnen regelen en zelfs solliciteren en huizen zoeken van daar gedaan.

Jeetje Sjar, wat heftig van je moeder! Sterkte voor haar en sterkte voor jou, ook jij zit nu dus volop in de rollercoaster van de emogratie.. Succes met de laatste praktische voorbereidingen, je hebt al goede keuzes gemaakt wat dat betreft!

He Sjar,
Heftige tijd hoor, fijn dat de kansen op herstel mams goed zijn. Wij vertrekken 30 mei naar lower Blue Mountains (uurtje van Sydney). Ook al druk aan het verkopen en opruimen? Marktplaats kent inmiddels geen geheimen meer. Beter nu al weg dan straks mee blijven zitten.

Bedankt allemaal, voor de reacties.

Ja, ik ben zeker al wel begonnen met opruimen, weggooien/weggeven en er staat een hele stapel spullen in de hoek van de keuken die op Marktplaats moeten. Mijn "grote" meubels laat ik staan, die gaat mijn vriendin gebruiken die in mijn woning gaat (zij woont nu bij iemand in, dus heeft geen eigen inboedel). Ik heb met haar afgesproken dat ik mogelijk na een tijd (mocht ik besluiten dat ik daar blijf) wel spullen meeneem, maar sommige dingen zou ik sowieso achterlaten. Ik ben gelukkig niet zo'n verzamelaar dus het valt mee wat een klus het is. Ik vind het juist leuk om ermee bezig te zijn want ja, hierdoor merk je toch dat het dichtbij komt. Maar eerst maar eens zien of mensen op Marktplaats een beetje te porren zijn voor mijn spullen, anders wordt het minder leuk. Ik had namelijk bedacht, aangezien mijn laptop oud, groot en log is, dat ik van alle dingen die ik verkoop een Macbook ga kopen. De teller staat daar nu in ieder geval nog niet hoog genoeg voor.... :)

Als je een auto ter beschikking hebt dan is de Central Coast geen enkel probleem als eerste verblijfplaats. Had ik zelf ook en heb alles prima kunnen regelen en zelfs solliciteren en huizen zoeken van daar gedaan.

Ja, het is best "dichtbij" Sydney, voor Australische termen dan. Maar ik heb ook kennissen (alhoewel minder goede) in Sydney zelf, dus probeer eerst hun nog en anders een low budget accommodatie, ik wil niet zonder baan meteen een auto kopen, hakt toch wel meteen een deuk in je spaarpot... Ik heb altijd goed kunnen vertoeven zonder auto, zelfs toen ik in LA woonde.... dus heb ik de mogelijkheden op die manier afgewogen ;)

Zo, mag ook wel weer eens een update doen. De tijd vliegt voorbij, nog maar 7 weken werken en dan sluit ik daar een periode van 7 jaar af... Leuk om te zien dat mijn collega's en cliënten nu al bezig zijn met mijn afscheidsfuif :)

Ik heb het megadruk met van alles en nog wat, feb/maart zijn ook alle verjaardagen in onze familie en nu zeker met mijn vertrek en de chemo behandelingen van mijn moeder ligt de nadruk vooral op het vieren van deze verjaardagen en goed ook ;-)
Met mijn moeder gaat het gelukkig boven verwachting goed, maar omdat ze toch af en toe niet lekker is, woon ik nu bij haar. Ik ben vorige week mijn huis uit gegaan en zit dus nu weer even bij haar. Het legt wel een bepaalde druk op je leven, maar ja, het is tijdelijk en eigenlijk meer dan de moeite waard.

Daarnaast ben ik druk bezig met solliciteren, ik solliciteer vooral op functies in Sydney, maar ook in de afgelegen gebieden, lijkt me fantastisch om daar een bepaalde periode te werken. Helaas tot nu toe geen uitnodigingen gehad voor een Skype gesprek, maar ik weet ook niet of dit in de sociale sector erg gangbaar is... Ik hoop dat de reacties positiever worden naarmate mijn aankomst daar dichterbij komt.

Verder las ik ergens op dit forum (kan alleen de link niet meer terugvinden....) een tip over housesitters en daar heb ik mij even in verdiept. Wat een goede tip was dat zeg! Dus wie het ook was: dank!! Wat zou het geweldig zijn als ik in mijn beginperiode hier en daar relatief goedkoop (of gratis) op iemands huis zou kunnen passen. En natuurlijk op een hond passen ofzo, geen enkel probleem :)

Leuk om weer even ieders updates te lezen en te zien waar iedereen mee bezig is en wat hen bezighoudt. Ik zal de komende tijd weer wat actiever aanwezig zijn, heb zoveel aan dit forum gehad, hoop dat ik er bij mijn vertrek ook nog wat uit kan halen en anderen weer kan helpen :)

Leuk om weer een update van je te lezen Sjar, en wat fijn om te horen dat het met je moeder boven verwachting goed gaat!

Helaas kan ik je verder niet van tips voorzien, maar wens je veel succes met solliciteren :)

Goed bezig jij, vooral dat je nog zoveel mogelijk tijd met je moeder doorbrengt, van onschatbare waarde!
Je hebt het druk, vergeet niet af en toe even stil te staan en op adem te komen.
Fijn weer wat van je te lezen Sjar. Zoek jij werk in de psychiatrie, welk veld / functie ongeveer?

Goed bezig jij, vooral dat je nog zoveel mogelijk tijd met je moeder doorbrengt, van onschatbare waarde!
Je hebt het druk, vergeet niet af en toe even stil te staan en op adem te komen.
Fijn weer wat van je te lezen Sjar. Zoek jij werk in de psychiatrie, welk veld / functie ongeveer?

Mijn werkervaring is vrij breed, omdat de organisatie waarvoor ik werk verschillende doelgroepen bedient en ik binnen de organisatie verschillende functies heb gehad. Mijn voornaamste ervaring zit in de verslaving/psychiatrie, maar heb ook lange tijd met dak- en thuislozen gewerkt en een tijdje met projecten in de richting van schuldhulpverlening, algemeen maatschappelijk werk zeg maar. De laatste anderhalf jaar heb ik een leidinggevende functie gehad en ben dus daar weer ervaring op gaan doen op andere gebieden, financien, HRM, beleid, etc.
Ik lees heel veel vacatures op Seek en er is ontzettend veel wat mij aantrekt. Ik denk niet dat ik als leidinggevende aan de slag wil (kan), het lijkt mij het leukst om de werk cultuur te leren kennen door daadwerkelijk uitvoerend bezig te zijn.
Heb jij al wat rondgekeken? Of connecties opgedaan?

Heeft iemand voor mij het verlossende antwoord op een (of het liefst allemaal) van de volgende vragen?:

- Kun je nu wel of niet een Tax File Number aanvragen vóórdat je in Australie aankomt? En kost dat geld? Ik ben een site tegengekomen waar ze AUD59 vragen...
- Kun je van tevoren een medicare card aanvragen?
- Het verkrijgen van een NSW rijbewijs, kan dat snel? Of duurt dat weken?
- Ik lees heel veel verschillende volgordes waarin mensen dingen hebben gedaan. Je moet met dit bewijs naar dat kantoor en dan daar wat in laten vullen en weer terug daarheen met dat bewijs. Ik heb gezocht op het forum (en op het net ook trouwens) maar is er ergens een soort checklist? (ik functioneer het beste met lijstjes... :))

Is er iemand die dit weet, of eigenlijk ben ik op dit moment met alles geholpen, alle tips zijn welkom!!

Bedankt!! ;)

Ik heb een tax file number aangevraagd destijds in australie en het koste geen geld. Volgens mij moet je hiervoor wel in australie zijn (maar kan me vergissen), net als voor een medicare card.

Voor TFN en Medicare card moet je je visum gevalideerd hebben. Het kost helemaal niets. NSW rijbewijs is zelf een uurtje werk, maar je moet wel wat paperassen bij je hebben, waaronder een rekening of iets dergelijks met je adres er op. Je kunt dat dus niet meteen de eerste dag doen, maar dat hoeft ook niet; daar heb 3 maanden voor.

Back