LaStaVaZa Skippy79

skippy79

Active Member
Zoals sommige al wisten gaan wij volgende juli voor een maand naar Australië om wat te reizen en rond te kijken.
Als het allemaal meevalt dan gaan wij voor mijn partner een defacto visum aanvragen vanaf 8/2016

Wij hebben hier in Leuven ( België ) een goed lopende broodjeszaak die wij zullen verkopen om iets terug in Australië over te nemen of op te starten, zo ie zo iets in de horeca/toerisme of een combo van alle 2, wij hebben al enkele ideeën;).

Vandaag hebben wij de eerste stappen genomen en een immi account gemaakt voor de aanvraag van onze dochter haar citizenship. Het lijkt voorlopig allemaal duidelijk en makkelijk. Morgen eens bij de stadhuis een geboorte akte met engels text erbij ( heb al geïnformeerd en dit is mogelijk ) en dan bij onze buur dat advocaat is om haar foto te tekenen en de docu 1195 in te vullen...

De eerste step is al gezet :up::up:

De volgende stap is wat info over het overvliegen van onze franse bulldog, want als die niet mee komt dan ga ik een serieuze probleem hebben met onze dochter :D.. Dus moest er iemand hier in België een goede bedrijf kennen mogen ze het altijd laten weten

Klinkt goed skip! Voor die bulldog moet je wel in de buidel tasten en 3 weken in quarantaine. En dan nog wat je allemaal van te voren moet regelen aan testen enzo. Zoek even, want er is een draadje over honden meenemen!

Morgen eens bij de stadhuis een geboorte akte met engels text erbij ( heb al geïnformeerd en dit is mogelijk ) en dan bij onze buur dat advocaat is om haar foto te tekenen en de docu 1195 in te vullen...

Ik had mijn geboorteakte (ook geboren in Leuven :) ) online aangevraagd, en kreeg eerst een vrij prehistorisch document opgestuurd .. Mijn vriend had die van hem in Brussel aangevraagd en kreeg meteen een "modernere" versie met vertalingen in 4 talen .. Ik heb dan contact opgenomen met de dienst Burgerlijke Stand via de website van de Stad Leuven, de situatie uitgelegd (duidelijk bij vermeld dat mijn vriend wel een meertalige versie had gekregen in Brussel ;) ). Hierop hebben zij een dag later al geantwoord met de vraag voor welk land de akte bestemd was en met de melding dat ze een "Internationale geboorteakte" konden opmaken, die ik dus een paar dagen later binnen had.
Ik weet niet meer of je, wanneer je online de aanvraag doet voor de geboorteakte, hier meteen een commentaar bij kan zetten, maar als dit zo is, zou ik hier meteen vermelden dat je op zoek bent naar een internationale versie :)

Ondertussen heb ik de geboorte akte binnen. Echt pinter zijn ze daar niet. Ik vroeg voor ene met engels vertaling erop en dat kon niet, moest naar een beëdigde vertaler gaan. Toen ik vertelde dat ik vorige week gebeld had en dat er werd gezegd dat dit geen probleem was moest ze er over nadenken en kwam met de uitspraak "maar wij hebben wel een internationale akte ook in het engels", ze heeft die maar geprint voor mij :cool:
Vanavond naar de buurman om te kijken of hij de 1195 kan tekenen en haar pas foto..... komt helemaal in orde :up:

Blijkbaar is het nog maar 10 dagen( met uitzonderingen ), maar weet iemand waar ik prijzen van de quarantine kan vinden?

Ondertussen al contact gehad met skyfast ivm de hond. Hier gaan ze mij al een offerte sturen zodat ik een idee hebt en ook wat uitleg over hoe en wat?

Wij dacht evt een movecube te gebruiken gezien wij niet zo veel meubels hebben die mee gaan, maar ik kwam een oude offerte tegen van enkele jaren terug (2008 ) van een 20ft container en die was maar 2000€ tegenover de +/-1800€ van een movecube, dus kunnen wij wat extra crap mee verhuizen :D

Al weet ik dat wij er eerst op vakantie heen gaan voordat een definitieve beslissing valt( wij zullen wel gaan :cool:) vind ik het uitzoek werk toch wel leuk. dan weet ik toch hoeveel wij moeten opzij zetten voor alles, wat niet een klein beetje is :(, al bij al gaan wij rond €10000 - €15000 uitkomen schat ik, maar hoe meer de dollar zakt, hoe goedkoper de visa wordt :D

bedankt Loeloe, had het ondertussen gevonden, die hebben precies wat geld nodig, 149$ per dag :eek:, oh wel als de dochter maar blij is

Volgens mij was het vroeger, wanneer de quarantaine nog 30 dagen duurde, 30aud per dag, dus 900aud voor 30 dagen. Nu betaal je 1500aud voor 10 dagen. Logica o_O;)

Idd, ik had het al gezien, ik heb zelf de video van de nieuwe Mickleham center gezien, indrukwekkend. maar ik ben benieuwd of er direct plaats zou zijn, of een wachtlijst.... dat is iets voor volgende jaar.

Wij gaan van sydney naar cairns volgende jaar is er iets dat jullie zeggen dat wij als gezien zeker moeten doen/zien?

@Skippy: zodra je de import vergunning voor je hond binnen hebt, moet je een plaats reserveren. Alle data hangen verder samen met de vertrekdatum van de hond. Goed rekenen is belangrijk, vandaag iemand gehoord wiens hond 9 dagen langer in quarantaine moet blijven (ja voor 149 AUSD per nacht) omdat er 2 dagen te laat bloed was afgenomen... Word je niet blij van zeg maar.
Op Cairns/Sydney zou ik zeker Byron Bay, Hervey Bay (whale watching) en Fraser Island niet overslaan, nog afgezien van het great barrier reef. Qua national parks vonden wij in ieder geval Lamington NP erg mooi.

Al weet ik dat wij er eerst op vakantie heen gaan voordat een definitieve beslissing valt( wij zullen wel gaan :cool:) vind ik het uitzoek werk toch wel leuk. dan weet ik toch hoeveel wij moeten opzij zetten voor alles, wat niet een klein beetje is :(, al bij al gaan wij rond €10000 - €15000 uitkomen schat ik, maar hoe meer de dollar zakt, hoe goedkoper de visa wordt :D[/QUOTE]

niet te vroeg juichen......dan gooien ze gewoon de prijs omhoog......o_O

Beste Skippy / iedereen,

Sinds een tijdje houd ik dit forum in de gaten. Mijn vrouw en ik hebben ook (primitieve) plannen om voor (nog) een onbepaalde tijd naar Australie te gaan. We hebben nog een heleboel vragen. In dit forum verteld Skippy dat hij zijn broodjeszaak verkoopt en iets wil kopen/overnemen in Aussie. Als ondernemer (osteopaat met eigen praktijk) zit ik in een vergelijkbare situatie met een aantal vragen: bij verkoop van je bedrijf...wat nou als Australie toch tegenvalt? Je of je partner heimwee krijgt? Je opgebouwde basis in België is weg... Hoe kijk je hier tegen aan?
Op welke manier zouden we een bepaalde backup in Nederland kunnen aan
houden voor het geval dat?

Hi Samuel, welkom op het forum (misschien even voorstellen in een eigen draadje?). Ik heb ook mijn bedrijf verkocht voor ik naar Oz vertrok, maar geen moment getwijfeld omdat we heel bewust en vol overtuiging voor Australie kozen. Hoewel mijn bedrijf heel erg verbonden was aan mijn persoon als trainer heb ik toch bedrijfsnaam/cursusmaterialen/klantenbestand kunnen verkopen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou als Osteopaat ook geldt, maar misschien is er een mogelijkheid om je praktijk te verhuren/iemand in dienst te nemen die de praktijk draaiende houdt en op termijn misschien wil overnemen? Dan kun je de beslissing om te verkopen nog even uitstellen. En heimwee kun je nooit voorspellen, bij mijn moeder trad het na 11 jaar opeens in... Succes met je verkenningstocht.

Bedankt voor de reactie Red Dust! Het voorstellen in een eigen draadje ligt zeker in planning! De bovengenoemde vraag is een hele prangende voor ons. Het voorstellen op een eigen draadje zal meer tijd in beslag nemen dat die tijd ik heb tussen twee behandelingen door;-).

Wij kampen een beetje met hetzelfde probleem Samuel. Wat als wij daar niet naar ons zin hebben, als het zaak dat wij overnemen minder gaat doen, dat mijn partner heimwee heeft, dan hebben wij een zeer goed draaiende zaak ( de laatste 2 weken de beste weken van de zaak in 18 jaar ) hoe gaan wij daar mee om? kunnen wij personeel in de zaak zetten etc etc..
Helaas moeten wij de zaak verkopen voor het geld, maar wij willen ook niet de risico dat iemand ons besteelt, en ik weet niet of de zaak zal overleven met personeel ( kwa loonkosten en vriendelijkheid)......

Uit eindelijk is dit een stap die wij moeten doen gezien wij zo ie zo weten dat wij dit geen 10 jaar meer gaan doen ( vrouw staat iedere dag om 4uur op, wij staan alle dagen lang op de benen etc etc) dus dit is de kans die wij moeten pakken..

nu iets anders

Ik heb van de week mij dochter haar aanvraag voor citizenship ingedien, maar krijg het niet voldaan, alles lukt behalve de betaling. Nu heb ik uit eindelijk de embassy in madrid gebeld het kan zijn dat het aan onze macbook ligt, blijkbaar hebben ze eerder problemen met macbooks en ipads, dus morgen eens kijken of het lukt via een normale pc...

Back