En onze 4 weken Australië zit er al weer op en zijn wij terug aan het werken in België. Ondertussen hebben wij genoten van 3.5 weken in de campervan in alle soorten weer, van koud, tot erg warm, regen tot droog.
Airlie Beach was onze favourite plek, en als daar over 18 maand een leuke zaak te koop komt dan weten wij het zeker
Vorige week even voor zaken gaan kijken online en staat er nu een van de betere zaken daar te koop, pppfff das nou balen dat ze niet konden wachten, anders hadden wij het gekocht
....
nu over onze reis -
Na een paar dagen in Sydney bij familie zijn wij richting het noorden gegaan met mijn neef en zijn familie, eerste halte was nelson bay, schitterend mooi en prachtige weer, dan hebben wij coffs, port Mac, byron gedaan. Byron bay heel erg mooi en relaxt, maar ik denk niet dat ik mijn dochter daar wilt laten opgroeien, zeker niet als ze 16-18 is
, daarna naar een andere neef aan de gold coast, daar kan mijn vrouwtje wel wonen zei ze, ik vind de gold coast wat minder, maar als ze daar wilt wonen, vind ik het alleszins beter dan België.
Daarna hebben wij de sunshine coast gedaan, Hervey bay, Sarina, Mackay, Airlie beach, Townsville, Mission beach en Cairns..
In Sarina en Cairns had ik nog familie om te bezoeken. Townsville vonden wij maar niks, heel erg redneck, bogan gebied
Hervey Bay heel erg rustig en een typische grey nomad town.
Mission Beach was leuk, maar echt niet veel te doen en kan onze zelf daar niet zien settle'en, veel te rustig voor ons
Onze 3 plaatsen waar wij kunnen wonen zijn 1 - Airlie Beach, 2 - Gold Coast en 3 - Sunshine Coast, dus vanaf nu is het zoeken op deze 3 plekken. aan de gold coast is het voordeel dat mijn neef en nicht daar wonen met hun gezinnen en kunnen ons de weg wijs maken daar, maar Airlie Beach is toch onze nummer 1, gezellig druk, genoeg inwoners en toeristen voor business, leuke klimaat, leuke omgeving ( zeker gezien wij graag op het water zit ) veel groei mogelijkheid en de prijzen vallen nog goed mee...
Wij hebben nu ook wel een datum geprikt om te vertrekken, juli 2018 zijn wij weg, zelfs mijn 6 jarige dochter weet het, dat ze de eerste en 2e leerjaar gaat doen hier en dan zijn wij weg..... binnenkort mijn vrouwtje haar visum aanvragen!!!