LaStaVaZa Skippy79

aanvraag ontvangen van mijn dochter haar citizenship.
Het lag aan mijn C/C die stond ingeschakeld voor europa en niet voor wereldwijd. Al goed dat ik dit zelf kan veranderen en hebt gezien...

Ondertussen gisteren wat tijd door gebracht met mijn nicht uit die in Zwitserland woont, zij wilt even graag als mij terug gaan en mist het verschrikkelijk. Nu weet mijn vrouwtje dat het niet alleen aan mij ligt :)...

wij zijn nu aan het wachten voor mijn dochter haar pasporten zodat wij volgende juni/juli op vakantie kunnen voor 4 weken, wat rondzien, familie bezoeken, rond kijken naar zaken ( gewoon even neuzen ;) ) en dan als de vrouwtje het ja geeft gaan wij in augustus een defacto visa aanvragen. Zodra dat die binnen is zullen wij onze zaak te koop zetten, huur opzeggen, inladen en vertrekken. Ik zal gaan direct als de zaak verkocht is en de vrouw zou nog een paar weken na mij komen met de dochter. De reden hiervoor is dat iemand de nieuwe eigenaar een beetje moet inwerken, en alles doorgeven/opzeggen.... LAg het aan mij zou ik morgen al vertrekken, samen met de rest van xpdite :D:D

Onze dochter haar status op de online site van immi is veranderd naar "Citizenship acquired" Yoeppie, nu wachten op het certificate in de bus en dan kunnen wij haar paspoort aanvragen :up::up:..

Voor de rest niet al te veel te vermelden, behalve dat onze tickets en huur auto geboekt zijn voor 27 juni 2016 met terug komst op 25/07, dus hebben wij een maand om van Sydney naar Cairns te rijden en wat onderzoek te doen..
Dingen die zeker op de planning staan
Familie bezoeken in sydney, Port Stephens, Kempsey and the Gold Coast, dan stoppen wij aan de sunshine coast, Hervey bay area, 1770, Yeppoon, Mackay ( familie) Airlie Beach, Townsville, Mission Beach en Cairns.
Wij zijn nog aan het twijfelen waar wij gaan slapen. Ik denk dat het een combinatie van airbnb en Big4 cabins, als wij in een paar cabins verblijven weet ik dat mijn dochter het leuk zou vinden om daar te spelen/zwemmen..

Moest iemand tips hebben over route ( waar ik zeker moet stoppen ) en verblijf, mogen ze die altijd doorspelen aan mij :cool:

Onder 1770 heb je een heel rustige kuststrook (Deepwater National Park) wel een 4x4 nodig om er te komen.

Er zijn veel meer van dit soort kuststroken hoor. Maar het was onze eerste visit in OZ en de eerste keer dat we zo'n mooi strand, zo leeg maar wel inclusief Kangaroos in het struikgewas mee mochten maken. Zal ik nooit meer vergeten!

wij hebben wel een SUV, maar spijtig genoeg geen 4X4, dus daar gaan wij niet raken. Ik denk dat de kleine heel erg blij zou zijn om wilde roo's te zien.
Wij zijn aan het twijfelen om naar fraser island te gaan, of te wel daar een 4X4 huren of met een tour, maar ik heb een hekel aan met veel in een bus te gaan zitten en de hele dag niks te doen, ik doe het liever zelf allemaal :p..

Wij hadden indertijd een Nissan Terrano/Pathfinder, dus ook niet een allerbruutste 4x4, maar voldoende om door het zand te rijden. De track is niet ruw alleen wat zanderig.

Maar niet getreurd hoor, er is voldoende mooi strand, en Roo's zijn er voldoende op je route. Ik zou in ieder geval niet in de vroege ochtend, avond en nacht gaan rijden. Dan zul je zeker een Roo zien, maar niet op de manier die je wilt :(

Als Roo's wilt zien: Zoek een camping, cabin op die bij een grasveldje of golfbaan in de buurt ligt, daar aan het eind van de dag naar toe gaan en hopla: Roo's :)
Ik denk dat wij onze eerste wilde Roo's in Agnes Water gezien hebben. Tegenover de ingang van de camping (weet even niet meer welke) Maar zoals gezegd, Roo's vinden gaat zeker lukken!

Fraser zijn wij ook geweest maar ook met dezelfde 4x4, dus kan niets zeggen over de georganiseerde trips daar. Moet wel bekennen dat ik ook paniekaanvallen krijg bij het idee van georganiseerde tripjes. Maar in OZ vallen ze eigenlijk altijd goed uit. Meestal veel humor bij de gidsen en je spreekt nog eens iemand anders ;)

Geniet ervan!

Wij zitten op dit moment op Fraser. Een groot deel van de fun is toch wel om zelf te kunnen rijden en te gaan waar je wil. Voor ons beginners in het 4x4 rijden is dat hele ervaring op zich. Je kunt het zo moeilijk of gemakkelijk maken als je zelf wil, maar over het algemeen goed te doen. Ook wij hebben iets tegen georganiseerde tripjes ;)
Roos hebben we die hier nog niet gezien, maar die zien we genoeg waar wij wonen, zonder 4x4. Ik hoop hier op Fraser nog wel een paar dingo's tegen te komen :)

Last edited:
ok beslist, na het kijken van een paar filmpjes op joetjuub samen met de vrouwtje hebben wij besloten om een 4X4 te huren en 2 of 3 dagen Fraser te doen en een stukje van de great beach road. Alleen zien of wij gaan kamperen of dat wij een lodge zoeken. Daar zijn wij nog niet uit. Ik heb gekeken om de SUV te upgraden naar een 4X4, maar ipv €740 is het bijna €1600, dus kunnen wij beter $300-$400 betalen voor de enkele dagen dat wij die echt nodig hebben. Onderweg is een SUV toch zuiniger dan zo'n 4X4

Het is wel heel moeilijk om volgende jaar heen te gaan op verkenning en toch niet al te veel leuke dingen te doen, want anders is het meer een gewone vakantie ipv verkenning met uitzicht om daar te wonen. Zeker omdat het de eerste keer voor Caroline is dat ze voet in Australië zet... Aan de ene hand willen wij alleen maar een verkenning doen, aan de andere kant als zij het niks vindt en wilt er niet heen verhuizen missen wij de leuke dingen in Oz..

wow time flies when your having fun....
Ondertussen is het al 5 maand geleden dat ik hier iets postte :rolleyes: Van de week heb ik onze huur auto geannuleerd, kost ons 45€, maar wij hebben besloten om een campervan te huren en zo de east coast omhoog te rijden. Ik ben aan het wachten op enkele offertes van enkele via de fb pagina Dutchies in Australië, maar het is ongeveer 500€ duurder, maar wij besparen veel door zelf te koken en cheap caravan parks te pakken ipv hotel/motels of cabins..
Voor Fraser island hebben wij maar 2 dagen, 1 nacht, en heb een 4WD gehuurd van noosa2fraser, super reviews gelezen en uitstekend contact met Richard van daar. Prijs is ook een stuk minder dan andere, met nieuwere modellen.
Ondertussen hebben wij onze route al uit gestippeld, wat was dit leuk zeg :up::up: Sydney, Port Stephens, Port mac, Coffs, Byron, GC, Brisbane, Sunshine Coast, Fraser Island, Emerald, Airlie, Mission Beach, Cairns, Port Douglas, Cape Trib.... Dit zijn de plekken die wij willen passeren, Emerald niet zo zeer, maar wij willen een stukje binnenland rijden.

Caroline haar Evisitor visa is binnen en mijn dochter haar paspoort wordt 10/5 aangevraagd, heb een afspraak in brussels hiervoor moeten maken. Ik dacht voor haar een Evisitor aan te vragen, maar dit kan niet omdat ze een aussie citizen is, dus dan maar een paspoort aanvragen.

Ondertussen ook een 2de zaak hier begonnen, maar dit is puur business wise en hopelijk binnen 2 jaar verkocht voor mega veel €€€€ :D:D, kunnen wij nog meer naar Oz mee nemen....
Nog 2 maandjes :p:p:p

Lekker vooruitzicht, met de camper langs de oostkust. Als je niet alleen maar kust wilt zien, kan ik je aanraden om vanaf Sydney via de Blue Mountains naar het noorden te rijden. bv via Putty road/Wollemi NP. Wel stuk om, maar wel zo mooi . Veel plezier met de laatste voorbereidingen.

dacht was ook een gedachte om via bathurst/dubbo te rijden, maar ik heb familie dicht bij port stephens en kempsey waar ik langs moet, dus moet ik helaas in nsw langs de kust rijden. dan maar waarschijnlijk bij fraser coast binnenland te rijden naar emerald, maar met de gedachte om wakker te worden met de beach aan onze camper is ook geen slechte ;)

Persoonlijk vind ikzelf de Putty Rd/Wollemi NP wel mooi, maar ook wel heel veel van hetzelfde. Je komt uit in de Hunter Valley en daar vandaan kun je naar de kust en Port Stephens rijden. Dus dat kun je prima combineren. Zelf vind ik het leuk om de route om via de Blue Mountains naar Mudgee en Tamworth naar Brisbane te rijden. Ik verbaas me er altijd over hoe leuk de plaatsjes in NSW zijn die verder van de kust liggen. Maar dan kom je inderdaad niet langs Port Stephens en Port Macquarie (ook leuk). Maar wat je ook kiest, het is allemaal leuk en tenslotte gaat het er om om een goede indruk van Australië te krijgen. Veel plezier!

de ksut van NSW heb ik al hondreden keren gedaan en wij stopen daar puur voor familie en een paar highlights, maar het noord oost QLD is waar wij toch nog wat meer tijd wil geven om rond te kijken en een beetje een gevoel van de plaats krijgen, hoewel dit heel moeilijk zou zijn door het gebrek aan tijd, maar wij gaan ons best doen.. ergens tussen mackay en cairns zou voor mij de perfecte plaats zijn, airlie, mission zoiets

Binnenland in is zeker een goed idee. Australië heeft veel kust maar nog veel meer binnenland. Dus ook de moeite waard om eens aan te snuffelen.

De eerste keer in OZ sloegen we bij Townsville af naar Hughenden om vanaf daar weer door te steken dwars door het niks naar Barcaldine. Echt niets bijzonders te zien. En dat was voor ons toen zo bijzonder! Honderden kilometers niets dan dor grasland. Dat bestaat in Europa gewoon niet. De meeste backpackers verklaarden ons voor gek maar wij hebben genoten!

Mijn dochter haar paspoort is vorige week aangevraagd in Brussel, piece of cake :up:, ze hebben de moeder even gebeld om te zien of ze akkoord mee was gegaan en alles zelf had getekend, ook onze doktor gebeld of ze haar foto en de formulieren had getekend, normaal krijgen wij die volgende week in de post.

Ondertussen zijn wij door tijdgebrek aan het twijfelen om fraser island te missen, wat is het moeilijk om alles in 4 weken te proppen, zo veel leuks te doen, en ook zo veel familie te bezoekeno_O

Hoe dichterbij wij komen hoe meer wij naar uit kijken om de grote stap te maken, veel plannen aan het maken en veel research aan het doen is erg leuk..

En onze 4 weken Australië zit er al weer op en zijn wij terug aan het werken in België. Ondertussen hebben wij genoten van 3.5 weken in de campervan in alle soorten weer, van koud, tot erg warm, regen tot droog.
Airlie Beach was onze favourite plek, en als daar over 18 maand een leuke zaak te koop komt dan weten wij het zeker :up::up: Vorige week even voor zaken gaan kijken online en staat er nu een van de betere zaken daar te koop, pppfff das nou balen dat ze niet konden wachten, anders hadden wij het gekocht :mad:....

nu over onze reis -

Na een paar dagen in Sydney bij familie zijn wij richting het noorden gegaan met mijn neef en zijn familie, eerste halte was nelson bay, schitterend mooi en prachtige weer, dan hebben wij coffs, port Mac, byron gedaan. Byron bay heel erg mooi en relaxt, maar ik denk niet dat ik mijn dochter daar wilt laten opgroeien, zeker niet als ze 16-18 is :D, daarna naar een andere neef aan de gold coast, daar kan mijn vrouwtje wel wonen zei ze, ik vind de gold coast wat minder, maar als ze daar wilt wonen, vind ik het alleszins beter dan België.

Daarna hebben wij de sunshine coast gedaan, Hervey bay, Sarina, Mackay, Airlie beach, Townsville, Mission beach en Cairns..

In Sarina en Cairns had ik nog familie om te bezoeken. Townsville vonden wij maar niks, heel erg redneck, bogan gebied :D Hervey Bay heel erg rustig en een typische grey nomad town.
Mission Beach was leuk, maar echt niet veel te doen en kan onze zelf daar niet zien settle'en, veel te rustig voor ons

Onze 3 plaatsen waar wij kunnen wonen zijn 1 - Airlie Beach, 2 - Gold Coast en 3 - Sunshine Coast, dus vanaf nu is het zoeken op deze 3 plekken. aan de gold coast is het voordeel dat mijn neef en nicht daar wonen met hun gezinnen en kunnen ons de weg wijs maken daar, maar Airlie Beach is toch onze nummer 1, gezellig druk, genoeg inwoners en toeristen voor business, leuke klimaat, leuke omgeving ( zeker gezien wij graag op het water zit ) veel groei mogelijkheid en de prijzen vallen nog goed mee...

Wij hebben nu ook wel een datum geprikt om te vertrekken, juli 2018 zijn wij weg, zelfs mijn 6 jarige dochter weet het, dat ze de eerste en 2e leerjaar gaat doen hier en dan zijn wij weg..... binnenkort mijn vrouwtje haar visum aanvragen!!!

Back