Lastavaza Tomasb

Tomasb

Member
Aanvraag voor partner visa via immi account ingediend 17/02 nu bijna 2 maand later nog steeds niets gehoord...:(

Begin me af te vragen hoe lang dit juist allemaal kan duren .. Ik weet uit werk ervaring dat zaken in Spanje wel eens wat trager kunnen gaan dan ergens anders maar toch.

Weet niet goed of ik best eens iemand probeer op te bellen ? Maar wie dan ?

Grts
Tomas

GEDULD

is een schone zaak
Het duurt nou eenmaal een aantal maanden, daar kun je niks aan doen helaas. En het geeft je een goed beeld van hoe zaken op dat niveau geregeld worden in dit prachtige land. Geduld vriend, geduld.

I know, als ik nu een slechte eigenschap van mezelf zou moeten opnoemen inderdaad ONGEDULDIG ;)

Toch zou het mooi zijn een klein bericht te krijgen van" we zijn er mee bezig" of zelf "we zijn er bijna mee bezig, heb geduld":)

Maar goed , niets aan te doen :cool:

Koop maar vast een paar dozen in, want geduld is hier iets van een andere dimensie. En dat is geen geintje :)
last time I checked bij een collega, dat de wachttijd ongeveer een jaar is, ik weet niet wat de immi site zegt op dit moment, maar ja aan die informatie heb je ook HELEMAAL niks....:mad:

Help I'm stepping into the twilight zone, gisteren even de Earring hard op de stereo, héérlijk!

Hey Tomas, wij hebben onze aanvraag aangetekend verzonden, dus konden op internet zien dat het ontvangen was. We zagen kort daarna ook dat de kosten voor de aanvraag afgeschreven waren op de creditcard.

Just in case nog even gebeld of alles in goede orde was ontvangen. Dat kan voor Europese aanvragen bij het consulaat in Engeland. Ze konden daar bevestigen dat onze aanvraag goed ontvangen was en dat er ook een brief naar ons onderweg was waarin dat bevestigd wordt.

Het is wat mij betreft dus wel een klein beetje gek als je geen enkele bevestiging hebt dat jullie aanvraag binnen is en in behandeling is. Ik zou anders gewoon eens bellen.

Hi Thijs,

Ik heb zelf alles via een Immi account gedaan en niet per post dus een brief terug ga ik niet krijgen vermoed ik.
Status van de aanvraag staat nu ook op "Application received" en kosten waren direct afgeschreven, dus ik vermoed dat ik het daarmee zal moeten doen als bevestiging.

Wachten maar tot we nieuws krijgen van een case officer...

Grts
Tomas

Hi Thijs,

Ik heb zelf alles via een Immi account gedaan en niet per post dus een brief terug ga ik niet krijgen vermoed ik.
Status van de aanvraag staat nu ook op "Application received" en kosten waren direct afgeschreven, dus ik vermoed dat ik het daarmee zal moeten doen als bevestiging.

Wachten maar tot we nieuws krijgen van een case officer...

Grts
Tomas

Ah, hmm ja je hebt dan inderdaad wel de bevestiging. Je kunt nog steeds wel bellen voor een statusupdate: http://uk.embassy.gov.au/lhlh/IMMI_contact.html
Het staat niet zo op de site, maar als je belt krijg je op het bandje te horen dat je via de telefoon de status van je aanvraag kunt opvragen.

Hoe lang staat er voor jullie visum? Voor die van mij/ons staat 2 maanden (low risk country, tijdelijk NZ partner visum). Aan de telefoon vroeg ik voor de zekerheid nog even door en daar zeiden ze dat er tussen de 2 en 3 maanden voor staat, maar dat het een indicatie is en geen garantie. Het kan korter duren, maar ook langer. Ik ga er dus helaas maar vanuit dat het langer gaat duren. Ik hoorde al van anderen hier dat het daar wat een rotzooitje is op het moment, dus dat zal ook niet meehelpen.

Succes in ieder geval

Ondertussen plots op mijn immi account de melding verschenen (geen mail/verwittiging voor gekregen ofzo) dat ik medicals moet gaan doen.
3 adressen in Brussel waar ik heen kan , iemand misschien ervaring hiermee ? Dacht best naar degene te gaan waar medical+ radiology naast staat, aangezien er scan genomen moet worden en ik liever alles op 1 adres laat doen.

Ook een hele domme fout opgemerkt van mezelf ( hoe dat mogelijk is weet ik niet na 3 maal checken ) maar in mijn originele aanvraag staat mijn geboortedatum op 28/02/1987 ipv 28/10/1987
Heb dit nu aangegeven via de immi account , hoop dat ze dit snel zien en gewoon kunnen aanpassen en dit geen problemen geeft voor de medicals want staat nu ook zo op de referral letter...:( Hoop dat de dokter dit gewoon kan aanpassen op zijn verslag en ze het ondertussen kunnen aanpassen op de immi account.

Verder staat ter ook op de referral letter dat we ineens voor een permanent '100' visum gaan dus dat is dan weer uitstekend nieuws :)

Grts
Tomas

The devil is in the details ;) Maar mooi dat je voor de '100' opgelijnd staat. Medicals in Brussel geen ervaring mee.

Hey @Tomasb, wij hebben onze medicals in Brussel laten doen eind vorig jaar. In Schaarbeek was het. Oude boel, spreken Nederlands met Frans haar erop, maar het valt allemaal wel mee. Op een uurtje ben je terug buiten. Kostprijs was voor ons een 360 euro dacht is voor ons 4-tjes.

Hi Madocke,

Da's goed nieuws ! Merci beaucoup ! :up:Degene die ik voor ogen had is inderdaad in Schaarbeek (Centre Medical Meiser) ?
Enig idee hoe lang jullie moesten wachten voor een afspraak ? Ik zal mijn beste Frans dan maar eens moeten boven halen en ze even opbellen voor een afspraak :cool:

Ben maar alleen dus hopelijk voor 90 € in orde , mag al eens meevallen ook die pijzen allemaal.:eek:

Hey @Tomasb, wij hebben onze medicals in Brussel laten doen eind vorig jaar. In Schaarbeek was het. Oude boel, spreken Nederlands met Frans haar erop, maar het valt allemaal wel mee. Op een uurtje ben je terug buiten. Kostprijs was voor ons een 360 euro dacht is voor ons 4-tjes.

Heerlijk weer, die Belgische woordkeuze :D
zorg als de sodeju dat die datum aangepast wordt, >:D in detail bij immi....

Hi Madocke,

Da's goed nieuws ! Merci beaucoup ! :up:Degene die ik voor ogen had is inderdaad in Schaarbeek (Centre Medical Meiser) ?
Enig idee hoe lang jullie moesten wachten voor een afspraak ? Ik zal mijn beste Frans dan maar eens moeten boven halen en ze even opbellen voor een afspraak :cool:

Ben maar alleen dus hopelijk voor 90 € in orde , mag al eens meevallen ook die pijzen allemaal.:eek:

Yep, dat is 'm. Ik denk dat we 2 à 3 weken moesten wachten voor afspraak. Succes ermee!!

Back