Lastavaza Tomasb

Voila, het hele hebben en houden op weg naar OZ ( zou zo'n 3 maand dureno_O)
Zelf nog wasmachine/droogkast/2 fietsen onverhoopt erin gekregen dus helemaal goed.:up:.
Tot nu toe zeer tevreden van SevenSeas, maar belangrijkste criteria is natuurlijk het aankomen !

Al afscheid genomen vd famillie, morgen laatste keer met de vrienden naar de voetbal !>:D

Zo, bijna 4 maand in OZ en + 1 mooie dochter(Amelie) , tijd voor een update !:D

Aangekomen eind oktober hier en november nog liggen tokkelen oo de laptop voor werkgever in Be.
Ondertussen ( veel coffee breaks later) papierwinkel hier in orde gemaakt( 90 % mijn partner haar verdienste) maar ik na +-3 weken helemaal in orde hier( centrelink, medicare, rijbewijs, etc)

December rustig beginnen rondkijken voor werk maar uiteraard december/januari zeer slechte periode ( vakantie), niet veel jobs beschikbaar)

Begin januari na 2 maand inwonen bij schoonouders en veel opzoekwerk definitief op zoek naar huisje.
3 huizen bezocht en eerste dat we bezochten uiteindelijk ons nieuwe huisje geworden voor 6 m, dit wel dankzij lobbywerk en garantie voor huur(beide nog geen job :)) van schoonvader bij de makelaar( ook hun huis was bij dezelfde makelaar)

Wonen hier enorm graag in het paradijs , vlakbij strand , parken, winkels, scholen .( Mermaid Waters)
klimaat helpt ook wel :)

Ondertussen vorige week 1ste keer gaan solliciteren, zonder succes, morgen en volgende week weer van dat , heb er dus wel vertrouwen in, is iets dat je gewoon je tijd voor moet nemen .:up:

Grtz
tomas

Gefeliciteerd met je dochter!

Solliciteren blijft denk ik ook een beetje geluk hebben. Ik ben ongeveer net zo lang als jij nu in Australië. Ik heb al wel wat meer gesprekken gehad, maar nog steeds geen baan helaas. Het gaat hier heel erg om wie je als persoon bent, terwijl ze in Nederland (en denk ik ook in België) vooral kijken naar je capaciteiten. Beetje een switch en kost wat tijd.

Je moet nog wel even je locatie updaten ;) Die zegt nog Antwerpen.

Succes!

Zo , we zijn weer een maand of zes verder , tijd voor een update.

Het klimaat hier in QLD blijft me maar verbazen, ik weet nu na mijn eerste winter hier dat die me wel ligt, zo'n 25 graden overdag en echt altijd zon !
Ideaal voor de kinderen om buiten te spelen, om te sporten en terrasjes te doen..

Op werkgebied is de zoektocht niet gemakkelijk geweest, een tiental interviews gaan doen en meestal door na de volgende ronde maar dan net niet gekozen worden.

Tot gisteren :)! Een tijd geleden gesolliciteerd voor een job bij de Gold Coast Comonwealth games 2018 , goed interview gaan doen, en nu super nieuws gekregen dat ik in Oktober mag beginnen tot na de Games. Droomjob en hopelijk een stap naar een vast contract ergens , eventueel ook bij de overheid.

De timing ook ideaal want volgende week komt een deel van de familie voor een maand op bezoek , genieten dus.

Zo zie je maar weer dat het altijd wel goed komt als je erin blijft geloven.

Grts

Gefeliciteerd! En inderdaad, kwestie van geduld en moed houden. De aanhouder wint, zo blijkt maar weer :)

Het klimaat hier in QLD blijft me maar verbazen, ik weet nu na mijn eerste winter hier dat die me wel ligt, zo'n 25 graden overdag en echt altijd zon !
Ideaal voor de kinderen om buiten te spelen, om te sporten en terrasjes te doen..

Op werkgebied is de zoektocht niet gemakkelijk geweest, een tiental interviews gaan doen en meestal door na de volgende ronde maar dan net niet gekozen worden.

Tot gisteren :)! Een tijd geleden gesolliciteerd voor een job bij de Gold Coast Comonwealth games 2018 , goed interview gaan doen, en nu super nieuws gekregen dat ik in Oktober mag beginnen tot na de Games. Droomjob en hopelijk een stap naar een vast contract ergens , eventueel ook bij de overheid.

De timing ook ideaal want volgende week komt een deel van de familie voor een maand op bezoek , genieten dus.

Grts
Gefeliciteerd! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn als je het telkens net niet wordt. Mijn man is ook op zoek naar een vaste baan en heeft hetzelfde probleem. Het is inderdaad niet gemakkelijk om iets te vinden, hoewel dat ook sterk afhangt van het vakgebied. Goed om te horen dat het jou uiteindelijk is gelukt!

Fijn, een update! Goed om te horen dat de winter bevalt. Nu op naar de zomer :eek:;)

Leuke job gescoord en mooi je eerste 'local experience'. Waarschijnlijk gaat het de volgende keer dan makkelijker.

Succes met familie en job :up:

Grts
Wat fijn Tomas, van harte!! De aanhouder wint!

Back