LaStaVaZa van Margriet

Super leuk om weer een update van je te lezen Margriet. Gefeliciteerd met je baan! Lijkt mij inderdaad ook wel avontuurlijk om iedere drie jaar de kans te krijgen een andere plek van dit immens grote land écht te leren kennen :)

Het is best wel gezellig hier! Ik geloof dat er op de basis zo'n 500 gezinnen wonen, en omdat mijn partner al bijna 12 jaar in het leger zit kende hij hier sowieso al heel veel mensen voordat we hier kwamen. Sowieso maak je hier wel makkelijk contact, iedereen zit toch een beetje in hetzelfde schuitje. Over het algemeen verhuis je ongeveer elke drie jaar, zo lang blijven wij hier waarschijnlijk ook.

Toen wij vorig jaar uit Darwin vertrokken vond ik dat heel erg jammer, we hadden een appartement vlakbij het strand, pub op loopafstand en een fijne suburb. Maar hier is het ook weer heel fijn, groot huis, gezellige mensen en een mooie omgeving, we zijn hier nog lang niet uitgekeken. Eigenlijk vind ik het wel vet om eens in de zoveel tijd heel ergens anders heen te gaan (het leger betaalt de verhuizing, dat scheelt natuurlijk ook ;) ) Ons lijstje met voorkeuren voor de volgende posting is Canberra - Townsville - Gold Coast (Canungra), dus kijken waar we over drie jaar heen gaan :)

Leuk dat je Canberra noemt (voor ons als Canberra fan) Niet een standaard keus zeg maar :p
Nog specifieke redenen daarvoor?

Dacht ik doe het ff zo om het draadje van @Yuud niet al te veel te vervuilen ;)

@afterbang Wij vinden Canberra heel prettig, lekker schoon en groen. Je zit ook al snel weer in rural areas wat voor mijn werk fijn is. En voor de carriere van mijn vriend zou het ook zijn ivm het Royal Military College (RMC, Duntroon; officers training). Bovendien is het maar een paar uurtjes rijden vanaf Sydney, daar komt mijn vriend oorspronkelijk vandaan, dus vanuit Canberra zouden we makkelijk af en toe een weekendje naar zijn familie kunnen.
Heb inderdaad tijdens mijn backpackerdagen al gemerkt dat Canberra door heel veel mensen wordt overgeslagen en niet eens in overweging wordt genomen.

Wij vinden Canberra heel prettig, lekker schoon en groen. Je zit ook al snel weer in rural areas wat voor mijn werk fijn is. En voor de carriere van mijn vriend zou het ook zijn ivm het Royal Military College (RMC, Duntroon; officers training). Bovendien is het maar een paar uurtjes rijden vanaf Sydney, daar komt mijn vriend oorspronkelijk vandaan, dus vanuit Canberra zouden we makkelijk af en toe een weekendje naar zijn familie kunnen.
Heb inderdaad tijdens mijn backpackerdagen al gemerkt dat Canberra door heel veel mensen wordt overgeslagen en niet eens in overweging wordt genomen.

OK, zo'n beetje alle redenen die wij ook hebben ondervonden. Canberra was niet onze natuurlijke keuze (mij wel iets meer, want ik hou van bergen en vindt een beetje seizoenen ook niet erg) Maar door de visum procedure, puntjes etc. onze enige keus. Dus maar eens wezen kijken (dat klinkt makkelijker dan ik nu even zeg want een retourtje OZ is niet gratis....)

Maar wij waren zo verkocht. Binnen no time in Thredbo of Perisher, oftwel Kosciuszko NP, om Canberra heen is alles rural of helemaal onontgonnen. En in de stad is het niet veel anders. Er is ook zo'n grappige 'het is verboden je mature trees om te zagen wet' en fietsers zijn meer welkom dan in welke OZ stad dan ook. En je bent in krap twee uur aan de kust of in iets meer in Sydney. Maar ja, veel mensen slaan het helemaal over, zowel op vakantie als als emigratie adres. Niet erg, blijft het er lekker rustig. Al hakt Abbott nu wel ff teveel in de zaken daar. Economische crisis/matige huizenprijzen hier in NL en hakken in de bestedingen daar. HEt is een triest klimaat voor ons aan beide zijden van de aardkloot... We blijven nog even in de wacht staan ;)

Canberra is top hoor. Ik ben er al een aantal keren geweest, het is zeker geen verkeerde plek om neer te strijken.
Lekker camperen in Kosciuszko NP, in de sneeuw of in de zon. Super mooie omgeving, ik zou geen nee zeggen @afterbang die seizoenen dat zie ik wel zitten, daarvan denk ik namelijk dat ik die het meest ga missen. In Sydney heb je die toch een stuk minder.

Back