LaStaVaZa

roncor

Member
Mijn huidige werkgever gaat meewerken aan een visa 186 voor South Sydney, maar dan moeten wij wel alle kosten betalen (ook die van de werkgever). Dit wisten we al van te voren, maar je hoopt toch nog op een bijdrage van de werkgever. Het salaris wat ze nu aanbieden ligt lager dan wat ik nu in euro ontvang. Hier is het laatste woord nog niet over gevallen natuurlijk.
Ik vlieg volgende week naar Australie voor een andere baan. Wil toch zelf even kennismaken met de mensen en het bedrijf. Bij dit bedrijf is een visa 187 van toepassing. Begin oktober zal ik dus moeten beslissen of ik bij mijn huidige werkgever blijf of naar dat andere bedrijf.
Mijn vrouw en dochter gaan dan mee. Zelf heb ik een 7,5 gehaald met de IELTS test, maar moeten mijn vrouw en dochter nu ook een verplichte test afleggen?.
Spannende tijd de komende weken
 
Hopelijk bevalt de baan in Melbourne goed en betaald dat bedrijf wel wat mee aan de kosten!
Veel plezier daar volgende week :up:
 
Mijn familie heeft een geboortebewijs gehaald voor mij, zeggen ze daar dat er een apostillestempel op moet. De gemeente bleef dat volhouden. Vervolgens gaat mijn familie naar de rechtbank, uiteraard weer betalen want voor niets gaat de zon op (18 euro), en ook daar bleven ze volhouden dat voor emigratie naar Australie ik zo'n stempel nodig heb. De rechtbank zei dat ik dat nodig had als ik in Australie ben.
Nu heb ik al aardig wat gelezen over de emigratie, in ons geval een 186, maar ik kan niet echt vinden dat dit verplicht is. We moeten nog 2 bewijzen aanvragen, mijn man en dochter, en wil toch graag even zeker weten of jullie mij kunnen vertellen of het verplicht is. Wat we natuurlijk wel doen is alles door een beedigd vertaler laten vertalen en daarna gaat alles naar de notaris.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties hoor
 
Ja, een apostillestempel is een vereiste voor het gebruik van officiele documenten in het buitenland.
 
Gisteren het eerste diploma teruggekregen van nuffic met daarop idd het bewijs dat het een bachelor is. Nu het tweede diploma versneld aangevraagd bij het nuffic. Ondertussen alle andere formulieren/documenten aan het opvragen bij oa de werkgever zodat we binnenkort alles kunnen opsturen naar vetassess.
We hebben dus definitief gekozen voor de vacature bij de huidige werkgever in Sydney. De reis naar Melbourne voor de andere baan was geweldig, maar de baan en salaris was niet echt geweldig. Met de huidige werkgever na wat onderhandelen uiteindelijk op een heel goed salaris e.d. uitgekomen.
Nog 9 weken en dan gaan we voor 4 weken op vakantie naar Australie en rijden we o.a. van Sydney naar Adelaide. Deze vakantie wordt dus nog specialer dan hij al was
 
12-11. Alles opgehaald bij de notaris. Wat een service! Voor 26 bladzijden slechts 50 euro incl btw betaald. Ook voor de vertaling waren we maar 90 euro kwijt. Shoppen online is echt de moeite waard.
Op 14-11 alles opgestuurd naar Vetassess.
Visa aanvraag 186 werkgeversgedeelte wordt binnenkort ingediend.
Nog 5 weken en dan gaan we voor ruim 4 weken op vakantie naar Australie.
Zo grappig dat bijna iedereen nu vraagt of we nu ook woningen gaan bekijken in Wollongong.
Helaas hebben we daar geen tijd voor. We hebben een vrij strak reisschema van Sydney naar Adelaide.
Heerlijk om over een paar weken onze dochter weer te kunnen knuffelen
 
Ik duim mee voor een snelle visum afhandeling! En veel plezier met de reis. Weet dat Nienke er ook ontzettend naar uitkijkt!
 
Mail ontvangen van vetassess. Ivm de vele aanvragen zal afwerking 10 tot 12 weken duren ipv 6 tot 8. Helaas moeten we nog langer in spanning zitten
 
IELTS gedaan op 7 december. Ik moest minimaal een 4,5 halen en dit heb ik gehaald. 40 jaar voor het laatst engelse les gehad. Ben dus supertrots op mijzelf.
Lezen een 5,5, schrijven een 5, luisteren een 6 en ook spreken een 6.
Als we in Australie wonen dan ga ik zeker nog naar TAFE om het engels te verbeteren.
Maar voor nu, pfff dit onderdeel van de visa is in ieder geval gedaan. Nu onze dochter nog!
 
Moet je dochter ook? Heb geen kinderen en zeker niet op de hoogte van de laatste reglementen maar dit lijkt me niet standaard (?)
 
Moet je dochter ook? Heb geen kinderen en zeker niet op de hoogte van de laatste reglementen maar dit lijkt me niet standaard (?)

Ja onze dochter wordt in februari 20 en is financieel van ons afhankelijk ivm studie.
Alle gezinsleden die meegaan op de visa186 van mijn man moeten een IELTS halen van minimaal 4,5.
Onze zoon van 23 blijft (voorlopig) nog in Nederland.
Kinderen jonger dan 18 hoeven geen IELTS te doen hoor, haha.
Dus zij moet volgend jaar ook aan de studie
 
Ja onze dochter wordt in februari 20 en is financieel van ons afhankelijk ivm studie.
Alle gezinsleden die meegaan op de visa186 van mijn man moeten een IELTS halen van minimaal 4,5.
Onze zoon van 23 blijft (voorlopig) nog in Nederland.
Kinderen jonger dan 18 hoeven geen IELTS te doen hoor, haha.
Dus zij moet volgend jaar ook aan de studie
Bijzonder hoor dat jullie dochter van 20 nog mee gaat!
 
Weet iemand hoe je het besluit van vetassess ontvangt?
Begin december kregen we van hun bericht dat ivm de vele aanvragen het 10-12 weken zou duren.
Begin maart een mail gestuurd. Op 7 maart laten ze weten je te bedanken voor je geduld en volgende week wordt het afgerond. Besluit krijg je of via een email of via de post. Het is nu 19 maart en nog niets ontvangen.
Is het wellicht zo dat je een afwijzing krijgt via de mail en goedkeuring via de post
 
Bij ons lie alles via een bureau... dus helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Maar vervelend is het zeker, al dat gewacht... Je wordt er een heel geduldig mens van zeg maar

stock-vector-buddhist-monk-cartoon-114081793.jpg
 
Is bellen een optie? Zodat je hopelijk meteen antwoord hebt op hoe lang het nog gaat duren...?
 
Back
Top