LaStaVaZa

Australische tijd maandag 24 maart om 9 uur maar eens gebeld naar Vetassess. Andrew was heel aardig en de beslissing was genomen maar moest nog door een ander nagekeken worden. Deze week krijgen we via de mail bericht zei hij en het werd ook per post opgestuurd. Nu zondag 31 maart, gewoon geen mail ontvangen. Het lijkt de Nederlandse belastingdienst wel. Alles ingeleverd op 11 november, bijna 5 maanden verder en nog steeds geen beslissing ontvangen. Gisteren toch maar weer een mailtje gestuurd. De werkgever van Ronald begint wat ongeduldig te worden, netbals wij trouwens. Na goedkeuring moet de visa nog ingediend worden. Ik heb toch nergens op dit forum gelezen dat het zo lang duurt. We blijven hopen op een positieve beslissing en als we eenmaal in Australie zijn dan zijn we dit vergeten. Vlgs het emigratiebureau is de visa aanvraag 99% kans. Ook onze dochter heeft een goede IELTS gedaan, dus we zijn er helemaal klaar voor, haha.
 
Hopelijk maandag meteen reactie terug! Hetzou leuk zijn als Nienke en ik beide in Perth gaan settelen!!!
 
Hopelijk maandag meteen reactie terug! Hetzou leuk zijn als Nienke en ik beide in Perth gaan settelen!!!

Ha Gwen, ja dat zou helemaal super zijn. Jij moet volgende week toch voor je IELTS?. Veel succes in ieder geval hoor. Ik zou zeggen, kom een keertje langs
 
Yes yes, vandaag 3 april bericht van vetassess. De diploma's zijn goedgekeurd. We kunnen nu onze visa186 gaan aanvragen. Omdat het permanent visa is duurt dit uberhaupt 6 maanden zegt ons emigratiebureau in Sydney. We hopen ergens in november op dit forum te kunnen berichten dat alles is goedgekeurd. We hebben 99% kans zegt ons bureau wat tevens het bureau van de werkgever is.
 
Australische tijd maandag 24 maart om 9 uur maar eens gebeld naar Vetassess. Andrew was heel aardig en de beslissing was genomen maar moest nog door een ander nagekeken worden. Deze week krijgen we via de mail bericht zei hij en het werd ook per post opgestuurd. Nu zondag 31 maart, gewoon geen mail ontvangen. Het lijkt de Nederlandse belastingdienst wel. Alles ingeleverd op 11 november, bijna 5 maanden verder en nog steeds geen beslissing ontvangen. Gisteren toch maar weer een mailtje gestuurd. De werkgever van Ronald begint wat ongeduldig te worden, netbals wij trouwens. Na goedkeuring moet de visa nog ingediend worden. Ik heb toch nergens op dit forum gelezen dat het zo lang duurt. We blijven hopen op een positieve beslissing en als we eenmaal in Australie zijn dan zijn we dit vergeten. Vlgs het emigratiebureau is de visa aanvraag 99% kans. Ook onze dochter heeft een goede IELTS gedaan, dus we zijn er helemaal klaar voor, haha.


Even een update.
Afgelopen maanden bezig geweest met bewijsmateriaal dat onze dochter (20 jaar) financieel van ons afhankelijk is. Vlgs ons emigratiebureau is de kans groot dan haar visum ook wordt goedgekeurd. Twee weken geleden een dagje naar Amsterdam geweest voor een medische keuring voor ons alle drie. Pff alles goed, haha. Deze week wordt de visa186 ingediend. Spannende maanden volgen nu. Nu ook nog ons mooie vrijstaande huis zien te verkopen. Voor degene die wellicht interesse hebben. Op funda buitenland, Duitsland, prijs tussen 300.000 en 325.000 en dan komt ons huis als enige in beeld.
Al met al toch inmiddels een jaar bezig met de aanvraag, maar dat kwam ook omdat zijn werkgever met allerlei financiele bewijzen moest komen.
 
Hi guys,
Even een vraagje over 186 visa. Ik wil dit via een werkgever aanvragen maar verwacht dat ik zelf mag betalen. Hebben jullie dit met een migration agent gedaan? Zo ja kan je er 1 aanraden, ik woon in Sydney. Of kan ik dat zelf aan. Hebben jullie vetassess zelf aangevraagd of met hukp van een agent? Lijkt mij zelf wel te doen maar alle tips zijn welkom!
 
Duurt het zo lang voor een employered sponsored visa? Damn... Je moet er als werkgever maar op kunnen wachten :eek:

Maar gaat de goede kant op met jullie! :cool:
 
Jeetje wat ingewikkeld dit en dit is wat wij volgend jaar als zijnde permanent visa willen aanvragen, gelukkig gaat dat met onze werkgever een stuk gemakkelijker.
 
Back
Top