Hoe ik aan het geld wil komen is door simpelweg een baan als pizzabezorger in mijn vrije avonden, of winkel medewerker in de weekenden o.i.d. ook hoop ik dat mijn ouders me finincieel een klein beetje kunnen helpen daar. Ik heb trouwens al vaak zat gekeken wat ik minimaal moet verdienen daar met wat bijbanen door te kijken naar de minimumlonen. Dan zou ik met een beetje hulp van mijn ouders en zo'n 15-20 uur per week toch wel rond kunnen komen? Voor zover ik weet in ieder geval wel. Ook de opleiding is niet peperduur hoor. Het is geen universiteit. Dus het enige wat me nog nodig lijkt is toestemming van mijn ouders, en een visum etc.
Voor bijv een TAFE opleiding moet je PR hebben om voor het gewone tarief in aanmerking te komen. Anders betaal je nog steeds International Student fees en ondanks dat die een stuk lager zijn dan bij een Uni, kunnen ze nog steeds fors uitvallen. Ik ga er vanuit dat dat voor andere onderwijsinstellingen niet veel anders zal zijn.
Maar goed, je geeft aan hiernaar gekeken te hebben en dan neem ik aan, dat je die kosten kunt betalen.
15-20 uur per week op een minimum loon + (naar je hoopt) financiele hulp van je ouders...
Hou er rekening mee, dat je hier ook belasting betaald en je dus van dat minimum loon niet zoveel overhoudt. Toen ik begon had ik 3 casual baantjes die varieerden van 16-22 dollar per uur. Die 16 was erg laag (zei de werkgever ook) en met een avonddienst (= werd 150% uitbetaald) van 3 uur werken kreeg ik iets als $30 op mijn rekening.
Ik had destijds (Chinese) vrienden die voor $100 per week een kamer huurden in Adelaide, maar geen idee of je het daar nu nog mee redt.
Ik zou je willen adviseren om te luisteren naar wat de anderen hier op het Forum zeggen. Het is niet om je te ontmoedigen, maar om eerlijk te zijn, kom je nu nogal naief over. Ervan uitgaand dat je ouders je financieel willen steunen, dan nog blijkt het grootste struikelblok het visum. Australie is moeilijk om binnen te komen en ik heb werkelijk geen idee voor welk visum - behalve een WHV - je in aanmerking zou kunnen komen.
Dus misschien is dat een idee? Eerst op een WHV deze kant op, kijken of het je bevalt, kijken of je makkelijk aan een baantje kunt komen en van daaruit verder kijken?