Leeftijd opleiding/studie buitenland.

Ik las net dat een studentenvisum aanvragen veel voorbereiding eist als je jonger dan 18 bent. Maar wat voor extra voorbereidingen dan? En hoelang voor vertrek moet je je er dan mee bezig gaan houden? En moet je na die 10 maanden gewoon weer een nieuwe aanvragen?

Aangezien het geld jou op de rug groeit Luuk zou ik een emigratiebureau inhuren om je te helpen met de visum aanvraag.

Ik weet 95% zeker dat niemand hier op het forum als minderjarige een studentenvisum aangevraagd heeft dus ik denk niet dat we je hierbij kunnen helpen.

Aangezien het geld jou op de rug groeit Luuk zou ik een emigratiebureau inhuren om je te helpen met de visum aanvraag.

Ik weet 95% zeker dat niemand hier op het forum als minderjarige een studentenvisum aangevraagd heeft dus ik denk niet dat we je hierbij kunnen helpen.
Het enige wat ik vraag is of het mogelijk zou zijn? En hoe?
Ik wil mijn droom nou eenmaal niet snel opgeven! Logisch toch?

Nogmaals Luuk, ik zou je aanraden om alleen op border.gov.au te kijken naar visas. Je hebt daar ook een wizard die je in kan vullen om te zien welke visas in jouw situatie mogelijk zijn.

http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/573-

Ik denk dat dit het visum is wat bij jou past. Hier staat precies vermeld wat er extra moet gebeuren omdat je minderjarig bent etc.

Je kunt er wel vanuit gaan dat de douane bij binnenkomst om bewijs gaan vragen dat je jezelf kan voorzien. Dat houd in dat je bij binnenkomst al een hele smak spaargeld nodig zult hebben.

Heb je $18.000 voor studie, $1000 voor vliegticket, $2000 voor reis/ziekte verzekering, minimaal $10.000 om je de eerst komende tijd te voorzien, $whatever het visum kost, etc etc..?

Dit klinkt heel erg hard Luuk en ik probeer niet gemeen te zijn, maar wel realistisch. Ik was ook 17 toen ik voor het eerst op het forum kwam dus ik begrijp heel goed jouw drang om naar Australië te gaan. Maar ik denk dat je het gigantisch onderschat.

Heb je $18.000 voor studie, $1000 voor vliegticket, $2000 voor reis/ziekte verzekering, minimaal $10.000 om je de eerst komende tijd te voorzien, $whatever het visum kost, etc etc..?

Dit klinkt heel erg hard Luuk en ik probeer niet gemeen te zijn, maar wel realistisch. Ik was ook 17 toen ik voor het eerst op het forum kwam dus ik begrijp heel goed jouw drang om naar Australië te gaan. Maar ik denk dat je het gigantisch onderschat.
Ik snap wat u bedoelt. Ik dacht inderdaad dat het een stuk makkelijker zou zijn. Ik weet nu in ieder geval wat er allemaal bij komt kijken.

Als ik jouw was zou ik eerst een opleiding in NL volgen en dan een paar jaar werken en dan via die manier aan een skilled visa proberen te krijgen, dan kan je aantonen dat je een diploma hebt en werk ervaring wat essentieel is voor een visa aanvraag.

Je moet uiteraard je droom niet opgeven maar zoals hier al aangeven is, er is niemand dat via een studente visa voor minderjarige binnen is gekomen.
iets anders over dromen opgeven, lees de topic van @Gwen , zij zit er nu eenmaal en begint haar leven op te bouwen

Anders je ouders pesteren dat ze zelf een visa aanvragen en daar naartoe emigreren en dan kan je mee en naar de TAFE. Of een aussie in NL vinden en daar aanpappen voor meer dan een jaar, 5000€ betalen voor een visa en zo kom je ook binnen :), dat heeft mijn vriendin gedaan :D:D

In ieder geval, veel succes en misschien tot ooit in Oz :up:

Eventjes nog door de zuren Appel bijten maat. NL heeft het ook nooit gedaan voor mij en wist ook op jongen leeftijd dat ik weg wilden uit dat gat. Blijf In NL begin en maak je MBO af, werk aan je Engels, spaar wat centjes op, kom een paar keer ip vakantie naar OZ... endan ga er voor.

Ik was zelf 22 toen ik besloot dat het Australia ging worden. Na veel voorbereiding and stuff,... was het mogelijk om op mijn 26 daad werkelijk te vertrekken.. Geen geld, geen spullen geen huis maar ik had wel een vak geleerd dat heeft altijd in mijn voordeel gewerkt. Het was makkelijker een visum te krijgen enzo ook werk te vinden. Ik zit hier nu al bijna 10 jaar en studeer part time voor de laatse 3 jaar voor een Bachelor in intercultural studies. Niet te veel op dat typische Hollandse zuurpruim gelul letten.. als dat en als dit en dat kost zoveel en waarom zeg je dit? bla bla bla.. Volg je hart.. je bent lekker jong en dat gaat in je voordeel werken.
God bless :)
Bazza

Back