Lekker open en bloot...

Maar zou het wellicht ook niet zo zijn dat mensen die (bijvoorbeeld) in de gezondheidszorg werken daar opener over zijn omdat je functie duidelijk ingeschaald is en daarbij de salarissen dus eigenlijk best bekend zijn.

Ik heb altijd bij commerciele organisaties gewerkt (banken en IT bedrijven) en daar is het toch meer vraag en aanbod wat je salaris bepaald en heb ik echt geen idee wat mijn collega's verdienen. Maar misschien heb je gelijk hoor. Vergeleken met jou ben ik ook een ouwe soepkip!

Hmm wel erg off topic... Sorry Ernie!
Haha nee Afterbang, meer de generatie van mn opa en oma, haha. Daar behoor jij nog lang niet toe!!

Ik heb ook vrienden buiten de gezondheidszorg hoor :p Maar het klopt wel dat in de gezondheidszorg de salarissen redelijk vast liggen. Maar dan weet je nog niet in welke schaal iemand zit.
 
Online marketeer (focus nu op seo) met 5 jaar ervaring. Aangenomen voor 60k. Maar ze keamen er to h wel achter dat dit te weinig was om te behouden. Dus een maandje later opgeschroefd naar 90k.Komt kwa kosten (en 1 salaris) stuk beter uit :)

Hopelijk helpt het iemand :)
 
Docent middelbare school, 8 jaar ervaring: 74k
Ik klaag niet, maar door de redelijk dure huur is het nou ook weer niet zo dat ik superveel overhoud. Ik verdien wel veel meer dan in NL.
 
Had je dat van te voren met ze afgesproken dat je het na een maand zou bespreken dan?
 
Nee. Maar een collega (ook een NL'er) had ze een beetje opgenaaid dat ik naar het Oosten zou vertrekken, omdat ze daar beter betalen :D Dus toen ze zeiden dat ze er 80 van wilde maken, blufte ik dat ik 90 had verwacht. En voila :)
 
mooie bedragen allemaal. Was dat voorheen ook zo? Dus voordat jullie geemigreerd waren?
In mijn geval wel. Netto inkomen is ongeveer gelijk gebleven vergeleken met wat ik voorheen verdiende. Belangrijkste verschil in positieve zin is de werkweek (nu 5 dagen, 38 uur, was 6 dagen, 55 uur). Belangrijkste verschil in negatieve zin is "cost of living" die hier 50% hoger is dan voorheen (volgens Numbeo.com en mijn persoonlijke ervaring)
 
om even terug bij de topic te komen.... ik zit momenteel weer in nederland, heb 2 jaar in mackay gewerkt als registered nurse voor zo'n 31 dollar per uur, hield er per 2 weken netto 1900 dollar aan over, dus zo'n 3000 euro per maand. ik werkte hiervoor 36u per week, maandag tot vrijdag 7 tot half 4. We woonden in Mackay, dus over het algemeen een vrij prijzige plaats waar we voor een ruim huis 500 dollar per week aan huur betaalden, dus algemene levensonderhoud kosten waren vrij hoog.
Nu ik weer in Nederland ben krijg ik zon 1500 euro per maand netto, werk onregelmatige diensten en vaak 6 dagen in de week om aan mijn uren te komen. ik woon in een gehuurd huis in een klein dorp in limburg en financieel gezien gaat het hier in nederland echt niet zo geweldig (dan heb ik het nog niet over de frustraties mbt klimaat, vriendelijkheid van de mensen etc etc).

Ik werk casual als pca (bejaardenverzorgster) en verdien 33 dollar per uur (incl. toeslagen, voornamelijk nachtdienst). En dat is weinig vergeleken bij wat manlief verdient.

waar werk jij ergens Emily? misschien een idee voor mij om ook die kant uit te komen :D
 
mooie bedragen allemaal. Was dat voorheen ook zo? Dus voordat jullie geemigreerd waren?

Voorheen 50k euro bruto, nu dus 90k dollar bruto. (dat is loondienst, als parttime ondernemer werkt het allemaal weer anders)
 
Docent middelbare school, 8 jaar ervaring: 74k
Ik klaag niet, maar door de redelijk dure huur is het nou ook weer niet zo dat ik superveel overhoud. Ik verdien wel veel meer dan in NL.

Ik zou net zeggen, dat is heel veel meer dan in NL..
 
Back
Top