lekkere dingen invoeren

bono

XPdite Sponsor
Hallo,
Ik zou graag mijn familie die al 50 jaar in Australie woont een pakket met lekkere dingen opsturen. Echte hollandse lekkernijen zeg maar.
Weet iemand wat je wel en niet in mag voeren, bv stroopwafels, chocolade enzo.....

Heeft iemand ook nog suggesties wat er niet te koop is in oz maar wat wel errug lekker...(smaken verschillen wel ,maar toch)
 
In principe mag je helemaal geen etenswaren invoeren. Als je het toch opstuurd zal het niet aankomen en bestaat er een kans dat de ontvangers een boete kunnen krijgen (ik weet gevallenwaarin dat gebeurd is). Zelf heb ik van vriendinnen een verjaardagspakket ontvangen. Helaas 2 maanden te laat omdat ze er snoep in hadden gedaan en dat niet door de douna kwam. Uiteindelijk heb ik de rest van het pakket, compleet kapot gekregen.

In australie zelf zijn de meeste dingen wel te krijgen in de Dutch shops die in bijna alle groten steden wel aanwezig zijn.
 
Wijzelf en mijn moeder hebben vaak 'sinterklaaspakketjes' opgestuurd naar mijj zus in Oz. Waar oa chocolade muntjes inzaten...
Is altijd goed gegaan, maar mag dus niet.
Net zoals we op vakantie gingen er heel veel stroopwafels, drop en snoep meenamen in de koffers.
 
:-( :? :cry: Is wel jammer.. Mijn moeder zat zich al te verheugen op dat ze voedselpakketjes kon sturen :) Maar waarschijnlijk als je een vergunning hebt mag dat wel?! Als je zoveel moeite ervoor zou willen doen tenminste..
 
Misschien is het een optie om het via deze website te bestellen en bij je familie te laten bezorgen:
www.dutchfood.com.au
 
Dat is dnek ik ook de beste oplossing, minder persoonlijk, maa rin ieder geval iets. Als je voedsel naar australie wilt brengen moet je inderdaad een vergunning (of iets in die geest hebben) wat natuurlijk behoorlijk wat geld kost en voor een kleine hoeveelheid voedsel dus geen nut heeft.

Errug jammer want ja eten is toch een van de eerste dingen van je 'vaderland' wat herrineringen oproept. Zelfs bloembollen mag je nite meenemen, ze zijn echt heel streng geworden. Geloof dat ze vooral paniekerig zijn van het mond en klauwzeer waardoor ze het ook op dingen toepassen die e rniks me et emaken hebben.
 
Ik dacht altijd dat voorverpakte dingen mocht ( behalve vlees) Ik heb wel vaker rolletjes topdrop en Tompouzen (die je zelf moet maken ) en is altijd goed gegaan. Ik heb zelfs het trucje als ik op vakantie ga ,om een aantal pakken stroopwafels in mijn backpack te toen en bij aankomst (in Sydney dan) dit aan te geven...dan word je na een andere rij gestuurd waar dan nog 2 mensen voor je staan en ben je er zonder problemen zo doorheen......als je namelijk in de gewone rij staat dan is er een rij van ongeveer 200 mensen voor je  en word toch ook alles na gekeken en dan sta je echt een heeeeeele
tijd te wachten. 
 
Mijn moeder had me voor sinterklaas chocoladeletters en marsepein opgestuurd.... Het pakket is wel opengemaakt door de douane, maar ik heb alles gewoon ontvangen!
 
Niet normaal zeg,ik begrijp best dat de Ozzie's hun EILAND willen beschermen,maar ze kunnen wel een beetje door slaan met wat wel en wat niet naar binnen mag(Zie link die Syl geplaatst heeft).Een paar jaar terug moesten wij bij de douane alle babyvoeding inleveren omdat er geen verpakkingsdatum opstond,en dan hadden we zelfs nog een brief mee van het ministerie,waarop alles stond beschreven over de voeding die we mee hadden.
 
Ik heb al van alles meegenomen naar Tasmanië: kaas, snoep, drop, chocolade, stroopwafels en zelf houten speelgoed. Iedere keer netjes alles aangegeven bij de douane. Toen ik kaas bij me had dacht ik inderdaad dat het me niet zou lukken maar volgens de controleur was het geen probleem. Ik had op schiphol zo'n bol kaas gekocht en die was luchtdicht verpakt.
 
Volgens mij hangt het ook af van een beetje mazzel hebben. Mijn broer kwam net na de mond en klauwzeer gedoe aan op melbourne airport met kisten aan waar nog wel wat modder op zat. Hij kon zo doorlopen terwijl ze daar zo voor hadden gewaarschuwt. Dat je schoenen schoon moesten zijn enzo.

Dat idee van iets meenemen en dan in de rij gaan staan dat je iets aan te geven hebt is een goeie!! Di eonthoud ik, want de andere rij is altijd zo enorm lang....
 
ik krijg van kennissen zo nu en dan een pakket met lekkere dingen opgestuurd, zoals een fles Bunadberg rum  :w00t:  cadburys chocolade, ............... altijd goed gegaan! ik wist niet eens dat dat niet mag!




Groetjes mark
 
Vorige keer heb ik inderdaad mijn zakken drop en nootjes aangegeven en dan kan je zo door zonder verder controle , bij die andere rij voor niets aangeven werd alles binnestebuiten gekeerd.

Conclusie: je geeft een zak drop aan en stopt de rest van je bagage vol stroopwafels?????
 
Wij hebben ook als regelmatig wat opgestuurd en ontvangen toen we daar waren. Meestal wordt het pakketje wel opengemaakt, maar drop en koek enz mag je gewoon op laten sturen uit NL mmmmmmmmmmm :-D

veer
 
Ik denk dat ze vooral op vlees en planten (bollen enz) heel streng zijn. Naar Nl toe is het een ander verhaal. Heb begrepen dat ze hier in Nederland strenger zijn geworden maar ik heb het toch mooi voor elkaar gekregen afgelopen November een baby Gum Tree,
Eucalyptus, Pittosporum en Jacaranda boompje mee te nemen- ik had al een Daphne bush.... geweldig hoor ik denk maar zo als ik niet naar Oz kan breng Oz naar Nl toe.
Nu is het wachten op de koalas en papagaaien die zich gaan huisvesten in mijn mooie bomen.
 
Wat een mazzel Lost met die kaas, toen wij ooit eens "netjes" ons ronde, gesealde edammertje aangaven werd hij zonder pardon in een grote vuil container gegooid. Ik zei toen nog iets van dat ze daar vast wel lekker van zouden gaan eten later! Dat  werd me absoluut niet in dank afgenomen :-( . Kan me trouwens wel voorstellen hoor ze krijgen natuurlijk de hele dag dat gezeur :)

Stroopwafels mogen trouwens wel gewoon.

Groetjes
Syl
 
Wij hadden het ook minder moeilijk dan ik dacht. Met onze drop in de rode rij gaan staan. En de drop aangegeven. Verder hebben ze geen blik in onze tassen geworpen. De mensen in de groene rij moesten hun tassen door de rontgen doen en uitpakken. Wij weten voortaan wel in welke rij je beter kunt staan. We waren er als laatste uit. Maar we hadden een heel vriendelijke meneer.

Ik ben benieuwd of de rieten van mijn Saxofoon eigenlijk door de douane komen??? We zullen zien!
 
Toen wij in 2001 voor het eerst naar Australie gingen was onze dochtertje nog een baby van 4 maanden. Ik had babyvoeding meegenomen (melk in poedervorm). Maar in Europa heerste toen de gekke koeienziekte, ik had een brief meegekregen die ik had aangevraagd bij de NL regering dat dit produkt gegarandeert ok was. Nou nee hoor, ook dat ging toen met een grote boog de container in!! Nu de laatste keer september vorig jaar reisde is met mijn jongste dochtertje toen 6 maanden en toen kon ik zonder enkel probleem de voeding mee het land in nemen  :)
 
Hallo people,

Mijn man en ik wonen sinds twee maanden in Australie, Perth. Bevalt hardstikke goed hier. Ik mis alleen een aantal lekkere dingetjes uit Nederland. Dus mijn ouders gevraagd om ons een pakketje toe te sturen, want ik had hier gelezen dat dat zo makkelijk gaat.  :up:

Zo gezegd zo gedaan, mijn moeder voorzien van ons noodrantsoen naar het postkantoor getogen, blijkt het toch DUUR te zijn! Het was gewoon niet leuk meer. Ze zei dat we dan maar beter aan alle Australische lekkernijen konden gaan wennen!  :|

Nu vraag ik me af of jullie het soms op een andere manier doen, of dat mijn ouders gewoon echt OERhollands zuinig zijn?  :roll:

Het zijn geen enorm zware dingen die we vragen, want het gaat vooral om gewicht heb ik begrepen. Wat tucjes en fruitthee en kaneelstokjes. Zo zwaar is dat toch ook weer niet? :eat:

Dus mijn vraag aan jullie is: hoe verstuurt jullie familie die pakketjes dan? Via postkantoor of op een andere manier?

Ik hoop wat van jullie te horen!

Groetjes van Anna  :later:
 
Back
Top