lekkere dingen invoeren

hoi Anna,

enkele fruittheeen van Pickwick kun je online kopen bij www.dutchfood.com.au
Dit is een bedrijf in Australie die ook een groot aantal andere Nederlandse producten levert!

groetjes Anne Marie
 
Bij ons zelfs met de express pakket post. Het was geloof ik 28 euro voor 5 kilo. Dat gaat toch wel? Als je het met de zeepost verstuurd is het goedkoper. Maar dan duurt het ook wel een weekje of 7. Ik vond het qua prijs nog wel meevallen. Succes!
 
Is zal toch wel een Nederlands winkeltje ergens in WA zijn?  Er zitten genoeg Nederlanders.  Hier in Victoria kan ik een hoop bij Safeway/Woolworths kopen.  Drop, pepermunt, lange vingers, speculaas, bokkepotjes, stroopwafels, gevulde koeken etc, appelmoes, taaitaai poppen, Bolletje beschuit, Remia fritessaus, ontbijtkoek, rodekool en nog wat groenten in een potje en nog veel meer.
En dan bij de local delicatessen hebben ze een hoop verschillende soorten drop en kruiden vanuit Nederland.  Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet in WA is.

Succes met zoeken
 
Toch is het ook heerlijk om een doosje uit Nederland te ontvangen met al die soorten drop die je in Australie niet kunt krijgen  :-D.
 
Ja kadootjes krijgen is altijd leuk :up:

Maar ik krijg toch elke keer een hartverzakking als ik zie wat mijn moeder er nu weer aan postzegels erop heeft moeten doen!

Als ik naar Nederland terug ga eet ik juist al de dingen die ik hier niet kan kopen.  Het eerste wat ik doe is naar de Markt voor een grote zak met!!!  :-D
 
het is ook helemaal niet zo erg als je de dingen die je juist zo lekker vind niet kan krijgen.
Dat maakt een keertje op vakantie gaan EXTRA leuk. Als mijn broer hier komt is het eerste wat hij doet, het dorp in>>>>> 1 haring, 1 kroket en een hema worst.....en hij is weer helemaal blij.

miel
 
Moet je een vakantie naar Nederland wel kunnen betalen. Als je het zo bekijkt is het goedkoper om af en toe een doosje op te laten sturen. Maar eh geen haring he  :wink: dat lijkt me niet zo fris  :-D.
 
Hierbij het lijstje wat bij een pakketje met chocoladeletters zat die mijn ouders mij stuurden voor Sinterklaas... (de chocoladeletters en marsepein en pepernoten hadden ze er gewoon bij in laten zitten...

Items that will be removed from international mail:

Meat and meat products:
- All uncanned meat - fresh, dried, frozen, cooked, smoked, salted or preserved meat, including salami and sausages
- packaged meals (including noodles) containing meat
- mooncakes containing meat
- Remedies and medicines containing animal material
- pet food including canned and dried food and supplements

Dairy, eggs and egg products
- Cheese, milk, butter and other dairy products*
- Packaged meals and other foods containing more than 10% dairy or egg (whole, dried and powdered, for example cake mix, salad dressing)
- Mayonnaise or mooncakes containing egg

Handicrafts
- Souvenirs, artefacts and goods made of unprocessed animal products such as rawhide, feathers, teeth and bones
-Dried flower arrangements and pot pourri
- Handicrafts made from or containing seed, pine cones, bark, moss and straw

Fruit and vegetables
- All fresh fruit and vegetables
- Dried fruit and vegetables containing seeds or fruit skin

Plants, Seeds and soil
- Plant material including plants, cuttings, roots and bulbs
- Seeds including commercially packaged seeds*
- Soil including small souvenir or sentimental samples
- Footwear and equipment contaminated with soil, manure or plant material
- Gifts and toys filled with seeds, sand, soil or straw

Dried plant material
- Tea containing items such as seeds or fruit skin (for example citrus and apple peel)
- Remedies and medicines containing herbs, seeds, bark, fungi and dried plant material
- Popping corn and raw nuts

Laboratory material
- Medical and animal samples
-- Diagnostic kits and micro-organisms

This is not a complete list of prohibited or restricted items. Any items found to contain insects or larvae will be withheld and must be treated.
*Some special conditions apply - please check with AQIS

Voor meer informatie kun je kijken op de website: www.aqis.gov.au
 
Ze hebben toch wel "Engelse Drop"  :| :? :-(
 
JA natuurlijk! Engelse drop is makkelijk te krijgen. Maar ook de Nederlandse hoor. Alleen wat minder verschillende soorten.
 
gelukkig. Ik eet eigelijk nooit veel drop. Maar als ik dan een zak haal is het engelse drop. Die is dan ook binnen twee urr helemaal leeg :evil: :up:
 
Over lekkere dingen invoeren, meeste dingen zijn hier gewoon te koop, drop, stroopwafels, hollandse mayo, curriesaus, goudse kaas, drop etc etc. zijn maar weinig dingen niet te koop. Is alleen wel iets duurder dan in Nederland. Ik heb in Melbourne (1 jaar) Brisbane (2 jaar) en woon nu in Adelaide ( 3 maanden). Hier in Adelaide zit de Nederlandse shop in Brighton. Verder kan je bij sommige supermarkten ook nederlandse spullen krijgen zoals beschuit, cacao poeder, conimex spullen etc.

We hebben ongeveer 1 x per 2 weken " snack-attack " ,lekker kroketten, frikadellen, frites, hollandse mayo en currie etc heerlijk en gezellig, Austalische vrienden, vriendjes en vriendinnentjes vinden het maar wat lekker.

Willem
 
Maar waar zitten die winkels dan in de omgeving van Perth? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken hoor. Ze hebben wel een paar dingetjes in de supermarkt (vlokken en speculaas) maar dingen als tucjes en kroketten en frikadellen enzo, die heb ik hier nog niet kunnen ontdekken. Ook bij die website heb ik dat niet kunnen vinden....

Ik ben heel benieuwd.

Groetjes van Anna
 
Zit er ook een winkel met Hollandse lekkernijen in de buurt van Cairns, of in ieder geval in Noord-Queensland??
 
In Perth heb je de nederlandse club met een heel klein winkeltje met Nederlandse artikelen,

De "Dutch Society Neerlandia" zit op 230 Cambridge st, Wembley
telefoon 9381 3738
Openingstijden van het winkeltje:
Elke woendag: 10 -14 uur
Dinsdag(non-pensioen week) 11 - 13 uur
Donderdags (pensioen week) 11-14 uur
Elke donderdag avond: 22 uur - 23 uur
Meestal vrijdag 9.30 - 11.30 uur (please phone)
Door vrijwilligers bemand, dus tijden ruim nemen.
Website:
www.dutchcommunity.iinet.net.au

Bij mij in de buurt, in Kardinya, is een Fresh Food store die speculaas heeft, beschuit, jodenkoeken, koeleman appelmoes, remia fritesaus (alhoewel dat al een tijdje niet te krijgen was, dus nu hebben we dat via internet besteld via www.dutchfood.com.au )!

groetjes Anne Marie
 
Zijn er echt frikandellen te koop in Australië? Waar/hoe kun je die kopen dan? Mijn zoon gaat uit z'n bol als hij dit hoort. Wij gaan naar Victoria. Kan iemand mij aan een adres helpen dan?
Bedankt.
Groetjes
 
Je kan ze ingevroren kopen bij de Ned.supermarkt in Blackburn.  Of via de Nederlandse villages of via via kan je hele dozen bestellen. (in victoria)  Mocht je hier zijn, moet je maar even kontakt met me opnemen.
 
Ontzettend bedankt voor je antwoord Sidonia. Ik weet iemand die vandaag heel erg gelukkig zal zijn ......

Groetjes
 
En in perth gelukkig ook...! ben er nog niet geweest, maar tegen de tijd dat ik drop en stroopwafels en hollandse mayo ga missen moet ik zeker even langs, ha ha! :lol:
 
Back
Top