Libanezen in Australie = Ellende?

Koalabier

New Member
Libanezen in Australie:
Waarvan er veel Libanezen in Sydney zitten (Dacht ik)

Zo kwam ik dit filmpje opeens tegen, die ik zelf nooit eerder had gezien!
Ik heb alleen de rellen in Oktober bekeken die zich in Sydney plaats vonden tegen een aantal Libanezen.
Maar na dit filmpje gezien te hebben kan ik me die rellen en acties tegen die Libanezen groepen goed voorstellen!

http://www.youtube.com/watch?v=SY5Wq6Eg4Cg&mode=related&search=

Een backpacker die in elkaar word geslagen door Libanezen!
Te triest voor woorden....... meer kan ik er niet over zeggen...
 
Zucht... hier word ik zo moe van... JA: er zijn gangs van Libaneze jongeren die deze verschrikkelijke dingen doen. Maar dat zegt niets over de enorm grote groep Libanezen die hier in Oz is!

Zelfde als een aantal Marokkaanse jongeren in NL; een klein deel verpest het voor de rest... :-(

Het is OK dat aan dit soort dingen aandacht besteed wordt maar ga het niet generaliseren aub
 
Precies! Zo kun je ook vast een groepje Hollanders vinden die iemand zomaar dood trappen (in Nederland zelf meerdere keren gebeurd).
 
Indeed Perthpete: vul elke bevolkingsgroep maar in... Aussies, Dutchies, etc. Zeker niet alleen groepen jongeren die van oorsprong uit landen rondom de Middellandse Zee komen! Overal zitten rotte appels
 
En moejje kijken hoe 'beschaafde' blanke groeperingen her en der in de wereld de boel verstieren!
 
Hiya :)

Ik zucht ook even mee "zucht"  vind het ook een beetje kort door de bocht. Ok, waar rook is is vuur maar soms gaat het maar om een klein vlammetje en "De Media" om maar even te generaliseren :)  grijpt zo'n vlammetje met beide handen aan om het eens flink aan te wakkeren.

Wat denk je van Chinese exchange students die in elkaar geslagen worden door "fair dinkum" Aussies....ook dat komt voor en nog veel meer.....maar er gebeurd ook nog zo veel moois.  :)
Altijd goed om dergelijke artikelen te lezen en of te bekijken maar neem niet alles aan als "gospel". ...en wees nou eerlijk is er een land op de wereld waar je voor de volle 100% veilig en geborgen bent?

Enneh.........Nederlanders in Australie, Grieken in Australie, Senegalezen in Australie ieder volk, iedere cultuur neemt wel wat eigenaardigheden met zich mee.

Groetjes
Syl
 
[quote author=Koalabier link=topic=5484.msg69015#msg69015 date=1156551086]

Maar na dit filmpje gezien te hebben kan ik me die rellen en acties tegen die Libanezen groepen goed voorstellen!

[/quote]

en wat zijn jouw beweegredenen op naar Oz te gaan?
 
Ehhh, een groepje?
In Australie zit maar 1% Moslim/Boeddhist van 20 miljoen mensen.
Ze hebben in Oktober zelfs terroristen opgepakt die een aanslag wouden plegen op een Australische kerncentrale!
Maar zie je de Moslims demonstreren tegen die kwade Moslims, welnee! Maar als er Mohammed Cartoons uitlekken, dan zie je ze wel..

En inderdaad, het zijn groepen, niet alle Libanezen zijn slecht.
Maar als je deze beelden ziet, word je daar niet vrolijk van!
 
Hiya Koalabier

We vallen wel enorm over je heen met zijn allen :) Maar vanwaar dit bericht? Heeft dit je mening over Australie veranderd? Wat was de achterliggende gedachte achter deze post?

Groetjes
Syl
 
Noteer er van mij maar ook 1!

Ik word er zo moe van van dit soort dingen, de ellende zal gewoon blijven bestaan zolang de mensheid niet snapt waar ze mee bezig is. Het probleem is heel simpel in mijn ogen; er zijn mensen op de wereld die willen dat jij in hun straatje gaat lopen en als je dat niet doet, dan schijn je het op een of andere manier te moeten gaan voelen. Er is hier geen sprake van schuld of onschuld, volgens mij is er gewoon sprake van de ander de ruimte niet gunnen qua denken & handelen. Jij hebt iets wat ik niet heb en dus moet ik het ook hebben. Jij gelooft iets wat ik niet geloof dus jij bent fout bezig. Jij doet iets wat mij niet zint dus jij bent fout bezig. Ik heb meer haast dan jij, dus jij moet aan de kant. Jij bent te dik, dus jij ziet er iet uit, jij moet veranderen. Jij draagt foute kleding, je bent scheel, je bent lelijk, je bent te mager, je bent zwart, je bent geel, je bent rood, je bent dit, je bent dat. NOU EN!!!
We schijnen een ander de regels te moeten opleggen en zolang we niet autonoom goed kunnen functioneren zijn er helaas algemene regels nodig.

Mijn motto: laat mekaar gewoon met rust. Kijk naar de binnenkant, niet naar de buitenkant. Jij kan iets wat ik niet kan; ik bewonder je ervoor. Ik kan iets wat jij niet kan; ik hoop je er mee van dienst te kunnen zijn.

Leef ik altijd volgens mijn motto? Helaas niet, als jij mij onrecht aandoet, krijg jij met mij een probleem.
 
[quote author=Syl link=topic=5484.msg69109#msg69109 date=1156629191]
Hiya Koalabier

We vallen wel enorm over je heen met zijn allen :) Maar vanwaar dit bericht? Heeft dit je mening over Australie veranderd? Wat was de achterliggende gedachte achter deze post?

Groetjes
Syl
[/quote]
Omdat ik op YouTube naar Australische filmpjes zocht en dit plotseling tegenkwam, en weer hetzelfde gezeik als in Nederland met die groepen.
Waarom kunnen de Aziatische immigranten in Australie zich wel gedragen dan, zoals Japanners?
 
Met het onder de aandacht brengen van dit soort problemen heb ik geen moeite mee, echter heb ik wel moeite met het oplossen ervan; het wordt op te kleine schaal gedaan. Ik ben niet degene die dit soort problemen gaat oplossen, ik trek het me wel aan (in beperkte mate). Waar ik wel moeite mee heb is de titel van deze topic; het zijn alle Libanezen. Alle Japanners zijn goed? Bevolk de hele wereld ermee, mijn zege.
Het is een vorm van beoordelen en veroordelen. Jullie dit, dus jullie dat. Is niet nodig. Wat wel nodig is, is de kern van het probleem oplossen, maar bijna niemand wil naar de kern toe of weet wat de kern van het probleem is. Een voorbeeld:

Ik heb besloten om 10 katten in een kooi te stoppen en in het midden van de kooi leg ik een vis. De leider van de groep gaat op de vis af, maar ik spuit die helemaal nat met water; de leider laat de vis liggen. Dan gaat nummer 2 het proberen en het komt ook met een nat pak thuis; hetzelfde resultaat, de vis blijft liggen. Dat gaat zo door totdat ik de slang niet meer hoef te gebruiken, de vis blijft liggen waar die ligt. De groep is tot de conclusie gekomen dat als ze proberen te vis te pakken, dan krijgen ze een nat pak. Ik vervang de eerste 5 katten met 5 nieuwe katten. De 5 'oude' katten weten wat er gaat gebeuren als je aan de vis komt, de leider van de nieuwe 5 weet dat niet en gaat het proberen. Op dat moment krijgt deze een pak rammel van de 5 'oude' katten; je mag niet aan de vis komen, anders krijg je een nat pak. De vis blijft liggen. Na een poos vervang ik de 5 'oude' katten voor weer 5 nieuwe. Degene die de vis durft te pakken krijgt een pak rammel van de anderen. Ik herhaal de verversing van katten meerdere malen. Nu krijg je een pak rammel als je aan de vis komt, maar waarom weten ze niet.

Om een probleem te starten heb je een zieke geest nodig en tegenwoordig zijn daar weinig calorieen voor nodig om dit te bewerkstelligen.
Ik ben het met een heleboel dingen niet eens, het is wel de kunst om ze gesamenlijk om 1 lijn te krijgen. Wat is dat woord ook al weer dat dat bewerkstelligd, com.....comminu.......co....catie, zo iets. En dan is er nog 1: stimu.....sti....leren (Het woord zegt het eigenlijk al). Moeilijke woorden (Ik zit in mijn moeilijke woordjes periode.) Wie heeft er gelijk en wie niet. Kijk naar jezelf, beoordeel jezelf. Als je weet wat fout is, kun je goed doen. Als je weet wat goed is, blijf goed doen. Maar dan, wat is goed en wat is fout en wie of wat beoordeeld dat? Iemand heeft dat ergens in het verleden als stelregel gemaakt, of was dat een hele groep. Ik weet het niet, ik was er toen niet bij. Misschien maar goed ook.
Ik ben heel blij dat ieder mens anders is dan ik; voer voor uitwisseling van gedachten en ideeen (leer van elkaar), maar het opdringen van een idee van een ander is niet mijn manier van communiceren. Geloof is hiervan een heel goed voorbeeld (mijn waarneming); jij gelooft niet wat wij geloven, dan ben jij fout, hier is een warme blauwe boon (vroeger was dat het zwaard). Kinderen van nog geen 3 jaar oud worden geleerd een ander ras/geloof te haten (en nu word ik heel erg boos), een ras/geloof dat het kind nog nooit heeft gezien of gehoord heeft of kennis mee heeft gemaakt. Haat en nijd met een toefje verdoemenis erop. Het is verdo**e schandalig (Ik heb het 2 of 3 weken geleden gezien op tv). We blijven maar roepen: "Jij bent anders, dus jij bent verkeerd!" in plaats van "Jij bent anders, wat kan ik van jouw leren." Ik ben ook zo opgegroeid (beoordeel een ander op de buitenkant, niet op de binnenkant) in zekere zin, maar ik heb zelf het idee dat ik mijn eigen ideeen en gedachten de overhand heb gegeven; ik denk dat ik daar goed aan doe en blijf dat handhaven totdat iemand mij gegronde reden geeft om het anders te doen (tot nu toe nog niet gebeurd). Wat maakt het uit dat een ander anders is dan ik, waarom leren we elkaar te haten of te veroordelen. Als je elkaar niet mag ga dan elk een andere richting, maar laat elkaar in waarde en met rust.

Terugkomend op de groep Libanezen of welke andere groep het ook moge zijn die het voor de anderen moet verzieken (eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in om erop terug te komen): het zijn altijd groepen die in de media verschijnen die het verkeerd doen in de ogen van de grote menigte. En die grote menigte bestaat ook uit mensen van hetzelfde ras/geloof van de groep(en) die het verkeerd doen. Het is altijd het kleinste percentage dat de aandacht krijgt en het dus fout doet in de ogen van de ander. Ze willen de aandacht, ze krijgen de aandacht. Doel bereikt. Waarom geven we niet de groep die het wel goed voor heeft met anderen de aandacht? Is dat niet interessant genoeg ofzo? Waarom geven we de kleinste groep het keurmerk voor het geheel.

Het is dat ik nu weg moet, maar anders was het verhaal wat langer.


Een heel gelukkig leven aan iedereen toegewenst.


Jeroen
 
Back
Top