Libanezen in Australie = Ellende?

Ook een zucht van mij.

Koalabier, het is inderdaad een triest filmpje. En inderdaad er zijn hier een paar dagen rellen geweest. En dat was bijzonder rot.

Maar over het algemeen gaan het hier juist prima. Ik heb collega's en vrienden uit China, Malysia, Lebanon, Uk, Australia, Canada, NZ. Iedereen kan met iedreen door een deur. Wat mij opvalt is juist dat over het algemeen iedereen het goed kan vinden met iedereen. Ik denk dan  je nergens zoveel inter-racial huwelijken en relaties hebt als in Australie, vooral Sydney!

Dus een triest filmpje, maar wel in mijn ogen in trieste uitzondering!

CJ
 
Geef ff je e-mail adres, stuur ik wat "leuke" filmpjes van straatgevechten e.d. van 'Westerlingen'. Wel ook daar een topic over openen dan he  :up:
 
[quote author=Koalabier link=topic=5484.msg69119#msg69119 date=1156639332]
Omdat ik op YouTube naar Australische filmpjes zocht en dit plotseling tegenkwam, en weer hetzelfde gezeik als in Nederland met die groepen.
Waarom kunnen de Aziatische immigranten in Australie zich wel gedragen dan, zoals Japanners?[/quote]Lekker zo'n potje generalisatie op de maandagmorgen... Iets met een bord en een kop, zoek 't zelf maar uit...  :x
 
Ik schrok van de berichten over libanezen dit voorjaar, maar ik schrok net zo erg van de reaktie daarop van de australiers, die met australische vlaggen om hun schouders de straat op gingen om te demonstreren en rellen te schoppen. Dat vond ik ook olie op het vuur en niet nodig. Heeft de beeldvorming over australie als gastvrij immigratieland geen goed gedaan.
 
ahhh
kijk we hebben weer een bier en chips topic  :eat:

Kijken of ik nog wat te melden heb...mmmmmm.....
Tja in Sydney heb je de Libanezen, in Den Haag de morokaantjes, Amsterdam de Antilianen, Coober Pedy de abo's, Adelaide Afrikanen kan ff niet bedenken wel gedeelten en zo kan ik nog ff door gaan.

Je hebt overal wel een minderheids groep die een te kleinen pik hebben en zich dan op een andere manier willen bewijzen. Gelukkig is het elke keer weer een kleinen groep ellende lingen die het voor iedereen verpesten. je kan er niet veel aan doen alleen maar 20 jaar wachten tot die graf takken een eigen gezinnetje hebben en volwassen worden,... wat rusriger worden ofzo.... Maar dan heb je waarschijnlijk weer iets anders. Verder heb ik eigelijk niet veel te melden.
Wat mij betreft heeft dit topic een veel te hoog " A current affair"  gehalten.
Voor die niet ozzies dat is een dagelijks programma op tv... zo iets als tros radar aleen dan nog veel meer overdreven en over allerlei stink onderwerpen.

greetz
:eat:
 
[quote author=Bear link=topic=5484.msg69212#msg69212 date=1156735309]
ahhh
kijk we hebben weer een bier en chips topic  :eat:
[/quote]Nou idd gaan we weer, laat maar los barsten die discussie, ik beloof dat ik er (nog) geen slotje op zal gooien  :loldevil:

Cheers Sander  :-D
 
[quote author=Bear link=topic=5484.msg69212#msg69212 date=1156735309]
Wat mij betreft heeft dit topic een veel te hoog " A current affair"  gehalten.
Voor die niet ozzies dat is een dagelijks programma op tv... zo iets als tros radar aleen dan nog veel meer overdreven en over allerlei stink onderwerpen.
[/quote]

Nou, nu geef je "a current affair" wel heel veel credit vind ik. ACA is meer een editieNL-erige versie van kassa en radar met een vleugje opgelicht! en dan met de sensatie zucht van RTL boulevard  :evil:.

Wat de libanezen betreft, tja ik denk dat het meeste wel gezegd is. Het is een klein groepje die het voor de grote groep verpest. Je hebt hier ook van die jongeren die met hun gepimpte auto's gaan rondcrossen: hoons. Dat betekent ook niet dat alle jongeren donuts op de weg maken toch?

Maar het is wel een onderwerp dat hier en daar weer eens terugkomt op tv. En ze hebben nog geen nationale troetellibanees (toch?) maar misschien is het daar tijd voor?
 
Zucht 100,

Ik denk dat we dit allemaal niet te serieus moeten nemen. Heeft Koalabier zich eigenlijk al netjes voorgesteld? Hij heeft ook nog maar 4 posts, waarvan 2 in deze topic.  Ik vind het nogal wat, op deze onbeleefde manier de kamer binnenvallen. Volgens mij is dit allemaal een zielige grap. Laten we dat maar hopen in ieder geval.

Bear, heb je nog wat  :eat: over voor mij?
 
Als ik nou, na al die posts, de eerste post van Koalabier lees, met de naam van het topic met een vraagteken, dan vind ik dat iedereen erg onaardig over hem heen valt. En dat van al die liberale breinen hier! Jullie hebben meteen your assumptions gemaakt over wat hij denkt! Het was toch een vraag?

Ik weet het niet hoor, maar over het algemeen wordt ook gezegd dat Marokkanen in N'land een probleem zijn. Of gaan we dat nou ontkennen? Er wordt overal gegeneraliseerd. Koalabier vroeg (volgens mij in die context) of Libanezen een probleem zijn hier.

Ignorance (is bliss), was dat bedoeld over Koalabier of over agressieve mensen met een fanatieke afwijking?

Kom op, iets vriendelijker mag wel ;-)

Ik heb trouwens wel erg om jouw post gelachen Bear, mooie stijl heb je toch... :-D
 
[quote author=Koalabier link=topic=5484.msg69015#msg69015 date=1156551086]
...Ik heb alleen de rellen in Oktober bekeken die zich in Sydney plaats vonden tegen een aantal Libanezen.
Maar na dit filmpje gezien te hebben kan ik me die rellen en acties tegen die Libanezen groepen goed voorstellen!

http://www.youtube.com/watch?v=SY5Wq6Eg4Cg&mode=related&search=

Een backpacker die in elkaar word geslagen door Libanezen!
Te triest voor woorden....... meer kan ik er niet over zeggen...[/quote]He Irene,
In het bovenstaande lees ik toch echt dat Koalabier zich de rellen, die tegen willekeurige Libanezen (en andere buitenlanders) gericht waren, goed kan voorstellen, enkel omdat een paar rotte appels iemand in elkaar geslagen hebben. Ja, dat noem ik naief en generaliserend en ik kan me de reacties hier dan ook prima voorstellen...

En ja, ik kan me ook wel voorstellen waarom die rellen ontstonden (namelijk vanwege een stellende naievelingen, een paar racisten, en een boel meelopers en relschoppers), maar door het gebruik van het woord "goed" in "goed voorstellen" en het zinnetje "Te triest voor woorden....... meer kan ik er niet over zeggen..." zie ik er toch echt een bepaalde goedkeuring --of misschien meer een bewust ontbreken van afkeuring-- van de rellen in, wat mij en anderen dus een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten.

Hans

--niet een liberaal, maar een sociaal brein--
 
Ach ja, het is soms moeilijk iemands schriftelijke woorden goed uit te leggen en zo zijn er soms verschillende interpretaties :)

Feit is dat helaas geweld vaak geweld oproept. Daar zijn wij dieren goed in... ;-)
 
Helemaal mee eens....iedereen zou daarom de film "Munich" moeten zien! geweld roept geweld op, roept geweld op, roept geweld op, roept......
 
Ik ken die film niet, en ik denk dat ik 'm ook niet wil zien. Ik kan niet tegen geweld. Heb ook vreselijke moeite met oorlogsfilms, die ik (heel) soms ten bate van mijn kennis kijk. Wat dat betreft is het nieuws al erg genoeg hè?
 
Kan zijn dat het nieuws vaak maar 1 kant laat zien maar geweld is geweld en geweld is altijd zinloos en lost helemaal niks op. Mensen moeten elkaar eens met rust laten, respect hebben voor elkaar mening en elkaar in hun waarde laten; dan zou het er een stuk mooier uitzien in deze wereld.

Erna
 
:-D
bearded.jpg

En vrouwen met baard, mag dat nog wel?
 
Back
Top