[quote author=Koalabier link=topic=5484.msg69015#msg69015 date=1156551086]
...Ik heb alleen de rellen in Oktober bekeken die zich in Sydney plaats vonden tegen een aantal Libanezen.
Maar na dit filmpje gezien te hebben kan ik me die rellen en acties tegen die Libanezen groepen goed voorstellen!
http://www.youtube.com/watch?v=SY5Wq6Eg4Cg&mode=related&search=
Een backpacker die in elkaar word geslagen door Libanezen!
Te triest voor woorden....... meer kan ik er niet over zeggen...[/quote]He Irene,
In het bovenstaande lees ik toch echt dat Koalabier zich de rellen, die tegen willekeurige Libanezen (en andere buitenlanders) gericht waren, goed kan voorstellen, enkel omdat een paar rotte appels iemand in elkaar geslagen hebben. Ja, dat noem ik naief en generaliserend en ik kan me de reacties hier dan ook prima voorstellen...
En ja, ik kan me ook wel voorstellen waarom die rellen ontstonden (namelijk vanwege een stellende naievelingen, een paar racisten, en een boel meelopers en relschoppers), maar door het gebruik van het woord "goed" in "goed voorstellen" en het zinnetje "Te triest voor woorden....... meer kan ik er niet over zeggen..." zie ik er toch echt een bepaalde goedkeuring --of misschien meer een bewust ontbreken van afkeuring-- van de rellen in, wat mij en anderen dus een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten.
Hans
--niet een liberaal, maar een sociaal brein--