Even weer een update na 4 maanden van onze LaStaVaZa....kon hem nog vinden onder het stof!
Zondag naar de emigratiebeurs geweest en toch weer wat wijzer geworden.
Zo hebben we besloten om in zee te gaan met Zoologistics. Dat geeft toch een hoop rust als we straks in onze laatste fase zitten..moet er ook niet aan denken dat onze katten op het laatste moment door een stomme fout van ons niet naar Oz kunnen
We doen zelf de inentingen enz. maar hun regelen dan het transport, de vlucht, de kennel en de papieren rompslomp! Kost in totaal rond de 1000,- euro voor 2 katten. Valt mee dacht ik zo..
Ook hebben we rond gekeken voor een eventuele container, die prijzen vielen tegen gezien we niet heel erg veel spullen hebben die we mee willen nemen. Dus wie o wie gaat er rond september/oktober naar Adelaide/Melbourne en heeft nog een beetje ruimte in de container over???!
3 maart komt nu heel snel dichtbij en hebben er natuurlijk ontzettend veel zin in!! 3 weken vakantie in ons nieuwe thuis-land!!
De planning is 3 dagen bij mijn tante logeren (waar mijn broertje en schoonzusje ook zijn nu) en dan in de eerste 3 dagen op zoek naar een auto/van/camper die we dan gaan kopen!
Dan gaan we via de Great Ocean Road naar Adelaide rijden naar onze toekomstige nieuwe stad. We willen ten zuiden van Adelaide wijken gaan bekijken voor tzt!
We zullen een rijbewijs gaan ophalen bij de DMV.
Een postbus openen voor onze post bij een postkantoor.
En onze bankrekening activeren/valideren bij onze nieuwe bank, de NAB! (geweldige rente trouwens!)
Dan zullen we door het land via wat nationale parken terug rijden naar Melbourne.
De planning is nog steeds om dan in Oktober/September voorgoed te vertrekken naar Oz.
Dus woon je in Adelaide/ Melbourne of daar ergens tussen en heb je zin om af te spreken?? Let us know!!
Groeten Steven
.......Nog 18 dagen