Louw -> Tasmanië

Lost

Administrator
Ik had al lang geleden beloofd een bericht te plaatsen in de rubriek "De laatste stand van zaken", maar het was er nog niet van gekomen. Nou ja, beter laat dan nooit :wink:.

Ik ben afgelopen september/oktober drie weken op vakantie naar Tasmanië geweest. Het was geweldig om mijn vriendin weer te zien en we hebben een hele leuke vakantie gehad. Ik had een aantal weken voor mijn vakantie mijn aanvraag voor sponsoring door Tasmanië voor het SIR visum op de bus gedaan. Het Department of Economic Development had mij al laten weten dat ze mij wel wilden sponsoren, maar om de één of andere reden wilden ze eerst een gesprek met mij en aangezien ik toch op vakantie ging naar Tasmanië... Nou ja, een paar weken langer wachten maakt ook niet zoveel uit.

Ik had gelijk de eerste week het gesprek gepland. Het kan allemaal maar geregeld zijn. Het gesprek was heel leuk en aangenaam. Aan het einde van het gesprek werd mij verteld dat er misschien wel mogelijkheden waren om mij op een STNI visum naar Tasmanië te halen, mits ik een job offer zou kunnen bemachtigen. Nou ga ik als docent naar Tasmanië en het nieuwe schooljaar begint pas in februari, dus zijn ze in october nog niet op zoek naar nieuwe docenten. Dat heb ik ze natuurlijk ook verteld en ze begrepen dat het moeilijk zou zijn, maar als ik een baan in de IT kon vinden was dat ook goed. Huh? Schiet mij maar lek, ik begreep er niets meer van!

Ik heb dus mijn CV een paar keer uitgeprint en ben zonder afspraak gaan leuren bij wat IT bedrijven. Het eerste bedrijf waar ik kwam, kon ik niemand te spreken krijgen maar ik mocht wel mijn CV achterlaten. Nou weet ik donders goed wat er in zo'n geval met je CV gebeurd, maar niet geschoten is altijd mis, dus CV achtergelaten en op naar het tweede bedrijf. Als antwoord op mijn opmerking dat ik graag met iemand wilde spreken omtrent job opportunities, verzuchtte de receptioniste: "Zo, dan heb je vast een afspraak?". Lekkere binnenkomer! Maar goed, even tot tien tellen en een vriendelijke lach veinzen doet nog steeds wonderen. Tien minuten later had ik een gesprek met één van de managers. Ik vertelde waarom ik onaangekondigd binnen was komen vallen en terwijl hij door mijn CV bladerde zag ik dat zijn interesse gewekt was. Ik moest even wachten terwijl hij een andere manager ging halen. Ook deze manager bladerde door mijn CV en bleek zeer geïnteresseerd. Ze bleken een aantal vacatures te hebben maar niets op mijn vakgebied, maar ze konden misschien één van hun vacatures open houden en een beetje omvormen zodat deze wel op mij van toepassing was. Ze wilden mij eigenlijk wel heel erg graag hebben, wanneer kon ik beginnen? Een paar maanden wachten op een visum duurde ze te lang, maar ze zouden kijken wat ze voor mij konden doen.

De volgende dag kreeg in een telefoontje, of ik een dag later de general manager kon ontmoeten. Maar natuurlijk! De volgende dag bleek dat ze ondertussen al een gesprek hadden gehad met de Department of Economic Development over hoe ze mij het snelst naar Tasmanië konden krijgen. De formulieren voor een employer sponsored (temporary) visum hadden ze al. Het hing er nog even van af wat het hoofdkantoor ervan vond, maar het kantoor in Tasmanië wilde mij heel graag aannemen en ze hadden al een paar ideeën omtrent een nieuw op te zetten security afdeling. Het gesprek was heel erg aangenaam en zelfs de receptioniste bleek bakzeil te hebben gehaald, want ik werd getracteerd op een begroeting met een heuse (al dan niet geveinsde) glimlach! Ze zouden me binnen een week of twee laten weten wat er zou gaan gebeuren. Ik vroeg tussen neus en lippen door nog even naar het salaris en dit viel mij zeker niet tegen. Laten we het er op houden dat ik als docent aanzienlijk minder zou gaan verdienen.

Tijd voor een voorzichtig feestje, dus Suzie en ik zijn lekker gaan lunchen in de stad. Het eerste wijntje steeg gelijk naar mijn hoofd!

Nadat ik thuis was gekomen, kreeg ik na twee weken bericht. Het kwam er op neer dat het hoofdkantoor roet in het eten had gegooid voor wat betreft de sponsoring. Ze hadden mijn CV wel meegenomen bij de sollicitaties, maar omdat mijn profiel niet overeenkwam met de profielen van de vacatures konden ze mij helaas geen baan aanbieden. Ze lieten mij wel weten dat ik een hele goede indruk bij ze had achtergelaten en dat ze heel erg onder de indruk waren van mijn CV. Iemand met mijn ervaring is volgens hun erg moeilijk te vinden en in Tasmanië zeker. Ze konden mij geen toezeggingen doen, maar als ik mijn visum heb en in Tasmanië ben, dan raden ze mij ten zeerste aan om contact met ze op te nemen. Ik heb er een goed gevoel bij, dus als ik mijn visum heb zal ik dat zeker doen!

Ha Lost,

Dit verhaal heb je inderdaad al lang geleden beloofd, maar het is de moeite van het wachten waard geweest.

Ik hoop echt dat je snel je visum zult krijgen en dat je alsnog bij hen aan de bak kunt.

Succes.

Ha Louw!

Interessant verhaal! En als ik het zo hoor ligt er waarschijnlijk een baan op je te wachten als je daar aankomt, dat moet een goed gevoel zijn!

Groeten,

Sander

Gefeliciteerd Louw! Het zal wel ff slikken zijn geweest maar desalniettemin toch een goed vooruitzicht nietwaar! en nu maar duimen dat je er gauw mag wonen!

Ik vind Tasmanie ook prachtig om te zien! Ging jouw voorkeur daar gelijk al naar uit en woont je vriendin daar of is het omdat daar je vriendin woont?

Ik hoop gauw van je te mogen horen dat het je allemaal gelukt is!

Groetjes, Thesi

Bedankt voor jullie reacties :D.

Whipp said:
Ik vind Tasmanie ook prachtig om te zien! Ging jouw voorkeur daar gelijk al naar uit en woont je vriendin daar of is het omdat daar je vriendin woont?
Tasmanië is ook geweldig :wink:! Ik ben van oorsprong biologieleraar dus het trok al wel een beetje. Toch is mijn vriendin wel de uiteindelijke reden dat ik die kant op ga. Zonder haar zou ik toch lekker hier blijven, want ik heb het hier reuze naar mijn zin (familie, vrienden, werk etc.).

Vandaag officieel bericht gekregen dat ze mijn aanvraag hebben ontvangen. Natuurlijk wist ik dat al, ik had mijn documenten namelijk per koerier gestuurd en kon ze via internet volgen en bovendien hadden ze al  AU$ 1845,- afgeschreven. In de envelop zat een formulier met papieren die ze nog van me willen ontvangen. Zoals gebruikelijk stonden op het lijstje de medicals en de police check, maar ook het verzoek of ik een bewijs van mijn scheiding mee wilde sturen. Een beetje raar, want ik had op mijn table of contents aangegeven dat op het bewijs van trouwen ook was aangetekend dat ik ben gescheiden. Nou ja, overmorgen maar eens contact opnemen. Ik hoop dat ik meer geluk heb met de bureaucratie dan Jeroen :wink:.

Hoe lang zat er tussen het opsturen van de applicatie en de aanvraag voor medicals en police check? Inderdaad raar dat ze nog een keer bewijs willen van je scheiding...  :? Maar in elk geval ben je nu goed op weg, de medicals en police check is toch het laatste dat ze nodig hebben?

Sander

[quote author=Sander link=topic=800.msg6403#msg6403 date=1103394794]
Hoe lang zat er tussen het opsturen van de applicatie en de aanvraag voor medicals en police check?
[/quote]

Ehm, mijn documenten zijn daar 7 december aangekomen, dus 11 dagen :-o. Bij mijn ontvangstbevestiging zat gelijk het verzoek de medicals en de VOG te regelen.

Ik had een week voor de kerst een bevestiging gekregen van de DIMIA dat ze alles hadden ontvangen. Ook ontving ik in dezelfde envelop de formulieren voor de medicals en de police check. Vandaag maar eens gebeld om een afspraak te maken bij de dokter. Ik kon gelijk 's middags om 14:00 uur terecht. Ook gelijk de GGD gebeld voor een afspraak voor een longfoto. Of ik vandaag om 11:00 uur 's morgens kon. Even mijn collega's gebeld dat ze vandaag niet meer op mij hoefden te rekenen en het was geregeld.

De longfoto moest een keer over, want de zijkanten van mijn longen verstopten zich buiten de marges van het fotopapier. Bij de tweede foto scheen ik minder diep ingeademd te hebben, maar met beide foto's zou de arts wel een oordeel kunnen vellen. Morgen kan ik de longfoto en het oordeel van de arts ophalen (vandaag was er geen arts aanwezig die er naar kon kijken).

De keuring bij de dokter ging op zich goed. Aangezien ik voor een SIR visum ga, hoefde ik geen bloed te laten prikken. Alles functioneerde naar behoren, maar hij vertelde me dat mijn bloeddruk iets aan de hoge kant zat. Hij zei dat het waarschijnlijk kwam doordat ik te klein was voor mijn gewicht. Kan ik me niets bij voorstellen  :lol:. Ik ben i.i.g. goedgekeurd! :-D

Zeker! Was ik ook erg tevreden mee. Ik probeerde ook snel tussendoor langs het stadhuis te gaan om een VOG aan te vragen. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het was echt ontzettend druk en toen ik eindelijk aan de beurt was, vertelde de mevrouw achter de balie mij doodleuk dat ik eerst thuis het formulier moet downloaden, printen en invullen. Ik vroeg nog of zij die formulieren niet in huis hadden maar dat bleek een stomme vraag. Of toch niet; ze printen het formulier somst wel een aantal keer uit, maar die waren nu allemaal op en nu uitprinten was een beetje te veel gevraagd! Sjongejonge, hou moet dat nu als je geen internet hebt :?.  Maar goed, morgenavond zijn ze open en dan gaat het wel lukken! :lol:

Als het gaat, gaat het wel vlot.  :-D

Wij moesten wel bloedprikken, SIR of niet. Nou ja, de regels zullen wel weer gewijzigd zijn ondertussen. Enne...als behherder behoord je ook alles te lezen, wat het VOG betreft het staat ergens op het forum. Het kan zijn dat je het gelezen hebt, maar het weer snel vergeten bent. Ach ja, dat krijg je he, net boven de 30 en dan begint alles snel af te takelen.  :-D

De VOG formulieren moeten gewoon aanwezig zijn bij het Gemeentehuis. Anders zouden mensen zonder printer, computer en internet nooit een VOG kunnen aanvragen. Lijkt me sterk.  Stelletje %$%&%&* achter die balies.

%$%&%&* = allerlei woorden die je van je moeder niet mag gebruiken om je waardering voor de inzet van bepaalde gemeente ambtenaren aan te duiden.

Nou, vandaag nog een poging gewaagd. Ik werd nu geholpen door een vrouw die mij al eerder had geholpen. Ze was erg geïnteresseerd en behulpzaam. VOG is nu aangevraagd, dus over 2 tot 4 weken kunnen de (hopelijk) laatste documenten naar Australië :lol:.

Ik heb mijn VOG en medicals 3 februari naar de DIMIA gestuurd. Maandag 7 februari zijn ze daar afgeleverd. Nu is het wachten op een beslissing omtrent mijn SIR visum. Hopelijk gaat het net zo snel als bij Jeroen en heb ik binnen een week of 8 de uitslag.

Keeping my fingers crossed :wink:.

Back