Louw -> Tasmanië

Hoe lang duurt zoiets meestal? Vanaf dat ze bij de DIMIA alles hebben totdat je hoort of je mag komen? Zal toch niet zo lang duren?
Sucses in ieder geval!!  :lol:

Het ligt er volgens mij aan welk visum je aanvraagt. Voor het SIR visum ga ik uit van ongeveer 8 weken (afgaande op ervaringen van anderen) vanaf het moment dat ze alles hebben. Het is wel zo dat als ze je vragen om je medicals en VOG te regelen, je in de laatste fase zit.

owkee dan! Dan ben je er bijna dus  :-D

Hmmm... Tasmania... Hoe "koud" wordt het daar in de winter?

Niet zo koud als hier :wink:. De zomers zijn warmer en de winters milder. In Hobart hebben ze maar 1 keer in de pakweg 15 jaar sneeuw to op zee niveau. De bergen zijn in de winter wel wit. Wel de lusten dus, maar niet de lasten.

ooow... das dan wel mooi! Maluka zei dat, toen hij in de winter in Sydney was, het daar ook nog wel een graad of 14 a 15 was. Dan zal dat niet erg veel verschillen met Tasmanie zeker?

Wij zijn in 2001 in tasmanie voor 3 dagen, en 2 dagen lang heeft het gesneuwd (eind oktober). Konden we de foto's gebruiken voor ons nieuwejaarswens. Verder prattig land, lekker eten (in Hobart bij the Drunken sailor volgens mij)

gr

Citavm

Afgelopen week kreeg ik een emailtje van de DIMIA dat ze niet verder konden gaan met mijn aanvraag totdat ze mijn bloedtest hadden ontvangen. Een beetje vreemd want in alle papieren die ik had ontvangen stond dat je voor een tijdelijk visum GEEN bloedtest zou hoeven doen. Bij de paneldokter had ik na afloop van mijn keuring toch nog even tussen neus en lippen door gevraagd of ik geen bloed moest laten afnemen. Hij bevestigde wat ik ook dacht te hebben gelezen: geen bloedtest nodig voor een tijdelijk visum.

Voor de zekerheid heb ik een mailtje terug gestuurd naar de DIMIA, dat ik voor een tijdelijk visum ga en dat ik daar volgens mij geen bloedtest voor hoef te doen. Het mailtje dat ik terugkreeg was erg vaag en ze konden mij niet aangeven waar stond dat ik voor het SIR visum WEL een bloedtest moest doen. Afijn, een discussie als deze verlies je als aanvrager toch altijd dus heb ik afgelopen vrijdagochtend maar bloed af laten nemen. Als het goed is krijg ik dinsdag het resultaat en die verstuur ik dan direct naar Australië zodat ze de resultaten nog voor het weekend hebben. *Zucht*... anderhalve week vertraging...

Hoi Louw

Erg vervelend voor je dat het niet GEWOON kan gaan.Maar wat is nou anderhalve week, toch!
Bassie zegt "altijd blijven lachen "

Groetjes Sander  :up:

Oh jee! Je had wel erg veel pech vorige week of niet!!!  :-o

Nou, succes ermee!
Tjonge, wat een sukkels! Hopenlijk gaat het nu wel snel!

[quote author=Lost link=topic=800.msg9422#msg9422 date=1108915531]
Afgelopen week kreeg ik een emailtje van de DIMIA dat ze niet verder konden gaan met mijn aanvraag totdat ze mijn bloedtest hadden ontvangen. Een beetje vreemd want in alle papieren die ik had ontvangen stond dat je voor een tijdelijk visum GEEN bloedtest zou hoeven doen. Bij de paneldokter had ik na afloop van mijn keuring toch nog even tussen neus en lippen door gevraagd of ik geen bloed moest laten afnemen. Hij bevestigde wat ik ook dacht te hebben gelezen: geen bloedtest nodig voor een tijdelijk visum.

Voor de zekerheid heb ik een mailtje terug gestuurd naar de DIMIA, dat ik voor een tijdelijk visum ga en dat ik daar volgens mij geen bloedtest voor hoef te doen. Het mailtje dat ik terugkreeg was erg vaag en ze konden mij niet aangeven waar stond dat ik voor het SIR visum WEL een bloedtest moest doen. Afijn, een discussie als deze verlies je als aanvrager toch altijd dus heb ik afgelopen vrijdagochtend maar bloed af laten nemen. Als het goed is krijg ik dinsdag het resultaat en die verstuur ik dan direct naar Australië zodat ze de resultaten nog voor het weekend hebben. *Zucht*... anderhalve week vertraging...
[/quote]

Dat is mooi Kwalitatief Uitermaten Teleurstellend. Maar je komt er wel May the force be with you :)

gr

Citavm

[quote author=Lost link=topic=800.msg9422#msg9422 date=1108915531]

[/quote]

Pfff....da's flink balen zeg!
Maar ja, je hebt denk ik wel gelijk dat de snelste oplossing was om toch maar even bloed te laten afnemen.
Hopelijk hoor je snel een positief bericht van DIMIA!

Ik was even vergeten om dit draadje bij te werken. Ik had hier al gemeld dat mijn SIR visum was toegekend.

Dus samengevat komt het hier op neer:

7-12-2004: Aanvraag voor SIR visum door FEDEX bij DIMIA afgeleverd
18-12-2004: Ontvangstbevestiging van de DIMIA ontvangen + verzoek om VOG en medicals op te sturen
  3-02-2005: VOG en medicals naar de DIMIA gestuurd
12-03-2005: SIR visum toegekend

Twee weken geleden heb ik mijn paspoort opgestuurd naar Berlijn. Gisteren lag er een melding in de bus van de postbode dat een pakketje van de Australische ambassade in Berlijn voor me klaar zou liggen op het postkantoor. Vandaag mijn paspoort met visum opgehaald! :lol:

Ik heb gelijk maar een ticket geboekt voor 25 juni en kom 27 juni in Tasmanië aan. :-D

HOEI, das super nieuws! Ontzettend gefeliciteerd!!! En heel veel succes met de voorbereidingen  :wink:

Groetjes Rebekka

Back