M biljet- doen voor je terug gaat!

Als je eind juli vertrokken bent, en je kiest er niet voor het hele jaar NL belastingplichtig te zijn, heb je ook helemaal niets aan je jaaroverzichten; hier heb je ze niet nodig.


Ik vond het niet eenvoudig, dat M biljet. Ben er dan ook nog niet mee klaar.
Als de belastingdienst hier een adres heeft, betekent dat inderdaad niets, ze kiezen er willekeurig een uit een lijstje. (nders hadden onze vrienden ook geweten dat het misgegaan was) Dat ze voor andere brieven wel je huidige adres gebruiken zegt ook niks.

Bij de belasting dienst weten ze ook niet veel; ik heb 5 verschillende mensen aan de lijn gehad, van vijf verschillende afdelingen (incl bedrijven- waarom weet ik niet, en zij ook niet) en niemand kan je wat zinnigs vertellen.

Om even aan te geven wat voor een zooitje het is; wij zijn nu ruim anderhalf jaar weg, hebben standjes gekregen dat we niet gauw genoeg aangaven weg te zijn (wel gedaan) hebben uiteindelijk allebei ons M biljet- op 2 verschillende adressen, en krijgen, ondanks 3 keer opzeggen, en eindeloze telefoon/brieven sessies, nog steeds kindertoeslag uit Nederland. Dat is al aardig opgelopen en staat dus apart.
MAar ze hebben in ieder geval nog niet ons huis leeggehaald.
 
Bij ons hele andere ervaringen bij de belastingdienst buitenland ... (ook vanuit het buitenland te bereiken via een 055 nummer - staat op de site) .. keurig te woord gestaan, en meteen onze vragen opgelost.

2 M-biljetten ontvangen in mei.. in Augustus opgestuurd (beetje laks) en in Oktober beide ons geld erbij. Het is dus niet altijd kommer en kwel!

Groeten Sander
 
Heb altijd alles keurig betaald, mijn pensioen in NL mogen ze hebben. Bij de tijd dat ik die leeftijd hebt bereikt bestaat het pensioen zoals we dat nu in Nederland kennen toch niet meer en zal dat wel worden gekoppeld aan wat je dan aan andere inkomsten en bezittingen hebt. Ga maar rekenen, meeste van mijn leeftijds groep (45+) komen uit gezinnen met 4 of meer kinderen. Mensen worden steeds maar ouder, gemiddelde gezinsgrote is alleen maar afgenomen, kleine rekensom leert dat er dus over 20 jaar geen geld in het potje "pensioenen" meer zit .
Wacht effe, ik denk dat je hier de AOW mee bedoelt. Daar heb ik het niet over. Het gaat over het pensioen wat je opgebouwd hebt via je werkgever. Dat is gewoon iets van jou persoonlijk en is absoluut niet inkomens afhankelijk of wat dan ook ;-)
 
[quote author=r2d2 link=topic=9764.msg132839#msg132839 date=1235267114]
Bij ons hele andere ervaringen bij de belastingdienst buitenland ... (ook vanuit het buitenland te bereiken via een 055 nummer - staat op de site) .. keurig te woord gestaan, en meteen onze vragen opgelost.

2 M-biljetten ontvangen in mei.. in Augustus opgestuurd (beetje laks) en in Oktober beide ons geld erbij. Het is dus niet altijd kommer en kwel!

Groeten Sander
[/quote]
Sander,
Ging dit over het jaar waarin je feitelijk geemigreerd bent? Ook wij hebben op een gegeven monet (in eerste instantie) de buitenland afdeling in Heerlen te pakken gekregen. En alhoewel ze zeker wel informatief waren en behulpzaam meldden ze ook dat je voor dat jaar (waarin je geemigreerd bent en dus zowel hier als daar gewoond hebt) bij de afdeling binnenland zou moeten zijn. Ter verduidelijking (hoop ik), wij willen gewoon de belasting in NL regelen over de periode dat we nog in NL woonden, en de belasting in AU vanaf dat we hier wonen ...
 
Jep.. over het jaar waarin we emigreerde...  Dus vanuit Oz in 2008, Met M-biljet, belasting over 2007 terugvragen.
 
ik heb net als perthpete met buitenland gebeld (vanuit het buitenland) maar omdat het over NL's belasting ging, konden ze mij niet helpen. Terug naar bedrijven/ sofinummer kwijt (?) en binnenland, waar ze het ook allemaal niet wisten.
 
Jeez hier wordt je ook niet vrolijk van!
Wij zijn medio vorig jaar in Adelaide komen wonen en moeten nu dus ook het bewuste M-biljet in gaan vullen.
Jullie verhalen zijn niet echt bemoedigend maar wie weet .... ik blijf (tegen beter weten in?) nog even positief.

Hopelijk kan ik over een tijdje een positieve noot toevoegen.

Louise
 
Ik heb 4 maanden geleden ook al een een M biljet aangevraagd en nog niks gekregen. Nu krijg ik wel een herinnering dat ik het M biljet moet opsturen. Anders krijg ik een aanmaning en een boete. Zijn er ook meer mensen met deze ervaring?

Gr Toeke
 
[quote author=Vanja link=topic=9764.msg132832#msg132832 date=1235264592]Ben ook nog op het belasting kantoor in Eindhoven geweest. Dit was wel een waste of time, want de dame die me te woord stond was erg vriendelijk maar wist totaal niet waar het over ging. Uiteindelijk heb ik haar de regels moeten vertellen (??).
[/quote]

Oooh dit klinkt zo bekend ! Ambtenaren in Eindhoven + Helmond weten gewoon helemaal NIETS. NIETS. En ze denken dat ze het allemaal weten. Ik heb een tijdje geleden nog ruzie gehad met een amtenaar die ik ook de les moest lezen. Uiteindelijk heb ik verontschuldigingen afgedwongen van ze, maar als ik naar ze had geluisterd had het me dus mijn visa gekost.

Volgens mij nemen ze enkel Josti-Band-leden in dienst bij de gemeente / belastingdienst.
 
[quote author=Scamp link=topic=9764.msg136586#msg136586 date=1239467297]
[Volgens mij nemen ze enkel Josti-Band-leden in dienst bij de gemeente / belastingdienst.
[/quote]

Joh, dat de gemiddelde gemeente- of belastingdiender je frustreert kan ik me voorstellen, maar kijk even uit met je vergelijkingen met "Josti-band-leden". Die is namelijk respectloos, denigrerend en kwetsend en het lijkt me niet nodig.
 
[quote author=Pacific Dream link=topic=9764.msg136621#msg136621 date=1239543086]
[quote author=Scamp link=topic=9764.msg136586#msg136586 date=1239467297]
[Volgens mij nemen ze enkel Josti-Band-leden in dienst bij de gemeente / belastingdienst.
[/quote]

Joh, dat de gemiddelde gemeente- of belastingdiender je frustreert kan ik me voorstellen, maar kijk even uit met je vergelijkingen met "Josti-band-leden". Die is namelijk respectloos, denigrerend en kwetsend en het lijkt me niet nodig.
[/quote]

Het is denk ik meer een standaard uitspraak dan dat Scamp daarmee doelt op echte gehandicapte mensen.
 
Hmmmm... wij zijn nu sinds september 2007 in Australie en de belastingdienst heeft ons hier altijd prima weten te vinden hoor. Ondertussen al contact gehad over de bijdrage kinderopvang (over 2007 en dit jaar een brief gehad) en we hebben al verschillende keren contact gehad met de belastingdienst in Heerlen en gelukkig altijd mensen aan de lijn gehad die wisten waar ze het over hadden (ok... met een beetje sturing van ons dan ;-), maar in ieder geval hebben we een paar weekjes terug ons M-biljet ontvangen (zonder er om te vragen overigens)... We moeten er nog aan beginnen, maar we hebben het formulier in ieder geval automatisch ontvangen...

Lela
 
[quote author=Pacific Dream link=topic=9764.msg136621#msg136621 date=1239543086]
[quote author=Scamp link=topic=9764.msg136586#msg136586 date=1239467297]
[Volgens mij nemen ze enkel Josti-Band-leden in dienst bij de gemeente / belastingdienst.
[/quote]

Joh, dat de gemiddelde gemeente- of belastingdiender je frustreert kan ik me voorstellen, maar kijk even uit met je vergelijkingen met "Josti-band-leden". Die is namelijk respectloos, denigrerend en kwetsend en het lijkt me niet nodig.
[/quote]


voor wie dan in dit geval??

grapje!!!!!
 
Back
Top